Toon posts:

Kort notebook HD kabeltje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha.

Weet iemand misschien waar ik een HD kabeltje (PATA, 44 pins) kan bestellen zoals op deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/6128/dsc02087ol2.th.jpg

Ik heb namelijk zo'n zelfde pc'tje, maar een kapot kabeltje.

Nouja, niet kapot, maar verkeerde wiring zodat m'n HD niet herkend wordt.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 19:48 . Reden: Soort kabeltje ]

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is het handig om even aan te geven welk kabeltje je precies bedoelt :? Maar HD-kabeltje, klinkt als ATA/IDE-kabel.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:55
Vaak kom je dergelijke kabels tegen in externe behuizingen voor notebook HD's. Waarschijnlijk zijn de connectoren ook wel los te krijgen en je zou dus ook zelf een kabeltje kunnen knijpen.

Verwijderd

Topicstarter
Gr0wLiThE schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:07:
Vaak kom je dergelijke kabels tegen in externe behuizingen voor notebook HD's. Waarschijnlijk zijn de connectoren ook wel los te krijgen en je zou dus ook zelf een kabeltje kunnen knijpen.
Ja, als ik een externe behuizing kan vinden die zo'n kabeltje heeft van de juiste lengte, en geen insteekoplossing. Het zou wel een beetje duur zijn.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Gr0wLiThE schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:07:
idd dat kan.
De 40-aderige heb ik weleens gedaan, en dat was geen enkel probleem: eerst losprutsen, dan terug vast zetten met een bankschroef en dan bijsnijden :)
Allen vrees ik dat een 80-aderige wel eens gepruts kan opleveren.

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 16:43

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Zo'n kabeltjes ben ik al tegengekomen in behuizingen voor externe harde schijven. Die kabeltjes zijn meestal maar enkele centimeters lang (zo'n 5 a 6 cm max). Die zijn ook meestal al 80-aderig.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Om deze kabel gaat het dus:
Afbeeldingslocatie: http://orfu.net/pics/ms2100/small/DSC_0565.jpg
Zoals je ziet is de andere kant niet helemaal in orde. :P

En op 't bordje:
Afbeeldingslocatie: http://orfu.net/pics/ms2100/small/DSC_0561.jpg

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03
Wat is er precies mis met de andere kant dan? Zie zo op het eerste gezicht niks verkeerd ofzo hoor :S

Weet je wel zeker dat je HD niet naar de mallemoeren is ?

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:34:
Wat is er precies mis met de andere kant dan? Zie zo op het eerste gezicht niks verkeerd ofzo hoor :S

Weet je wel zeker dat je HD niet naar de mallemoeren is ?
De HD is waarschijnlijk gewoon goed, heb 'm vandaag gekocht. Ik neem aan dat de kabel onbruikbaar vanwege deze discussie. Ik heb hetzelfde probleem als de TS daar, en zoek dus een vervanger.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik moet nog zo'n ding hebben ergens. |Eens kijken of ik die nog voor je kan vinden. Destijds besteld bij Jewelnotebooks , die hebben ook van die 44 pins dingen in hun notebook zitten namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 21:20:
Ik moet nog zo'n ding hebben ergens. |Eens kijken of ik die nog voor je kan vinden. Destijds besteld bij Jewelnotebooks , die hebben ook van die 44 pins dingen in hun notebook zitten namelijk :)
Ik heb er maar één nodig. Dus als je 'm kan vinden.. :D
Pagina: 1