[XP Home SP2] Trema op letter onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:39

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Ik zit met een probleem, en dat gaat als volgt:

Om tot een " te komen, moet ik de toetsen [shift] + [apostrof] indrukken, en ingedrukt houden. Vervolgens moet ik een andere toets indrukken om een " te krijgen. Nu is dat op zich niet zo'n ramp, maar het is wel lastig als je bijvoorbeeld het woord creëren wilt typen. Ik moet dan de alt code van e met een trema gebruiken, ik moet namelijk shift ingedrukt houden om de " te krijgen, maar daardoor wordt de e ook meteen een hoofdletter. Dan krijg ik dus altijd Ë.

Nu ben ik al veel aan het kloten geweest met de taalbalk, en ik heb zo'n beetje elke mogelijkheid geprobeerd:

Nederlands (Nederlands) / Verenigde Staten
Nederlands (Nederlands) / Verenigde Staten (internationaal)
Nederlands (Nederlands) / Nederlands (Nederlands)

Engels (Verenigde Staten) / Verenigde Staten
Engels (Verenigde Staten) / Verenigde Staten (internationaal)
Engels (Verenigde Staten) / Nederlands (Nederlands)

Maar niets werkt, het enige wat enigzins in de buurt komt is Nederlands (Nederlands) / Verenigde Staten. Met die instelling komt de " namelijk direct na het indrukken van [shift] + [apostrof]. Op die manier blijft het echter natuurlijk onmogelijk om tot een ë te komen, [shift] + [apostrof] > [e] resulteert namelijk in "e.

Nu ben ik onderhand vrij wanhopig geworden, en ik hoop dat jullie mij uit deze vreselijke situatie kunnen verlossen.

Verwijderd

Nederlands (Nederlands) / Verenigde Staten (internationaal)

Wat krijg je als je die doet? Want dat heb ik zelf (maar dan in het engels)

Verder noodoplossing: caps-lock aanzetten en dan shift-[apostrof]-e typen.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Dat was het inderdaad ook altijd bij mij. Ik ben er ooit mee bezig geweest, en sindsdien is het niet meer goed gekomen. Hij werkt nu nogsteeds niet. Je noodoplossing werkt, maar is natuurlijk verre van ideaal. Bovendien script ik ook zo nu en dan (lees: dagelijks), en dan is het zwaar irritant. Want hij geeft ook te pas en te onpas twee keer een ".

Verwijderd

Kun je niet al je keyboardsettings deleten en vers Nederlands (Nederlands) / Verenigde Staten (internationaal) opgeven?

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Topicstarter
Nope, het werkt niet :/ Ik vind het zo raar, als ik de apostrof toets indruk zou hij nadat ik op de spatiebalk druk gewoon een apostrof moeten geven, maar dat doet hij niet..

Zou het misschien hardwarematig kunnen zijn? :?