Toon posts:

[iMovie / Quicktime] Geen beeld... Codec probleem?*

Pagina: 1
Acties:
  • 619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kon geen ander topic hierover vinden (wie weet niet goed gezocht).

Wordt altijd een beetje moe van al die codec gezeur... Wel in quick time, die weer niet in quick time, die weer in vlc, die andere alleen geluid in vlc...

Nu heb ik op mijn camera filmpjes gamaakt die gewoon goed afspelen in VLC, en nu gaat imovie ineens moelijk doen dat hij enkel geluid afspeelt en niet het beeld. Heb de originelen (avi) reeds met divx doctor naar .mov omgezet maar hetzelfde probleem blijft...

Iemand idee hoe dit op te lossen?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Welke codex heb je geinstalleerd? Flip4Mac zou je kunnen proberen, of heb je dat al draaien?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Als het zowel bij .mov en .avi gebeurt lijkt het mij niet direct aan codex te liggen, tenzij allebei de codecs verkeerd geinstalleerd zijn. (of kan .mov ook via divx)
Misschien is zeggen welke codex je allemaal hebt geinstalleerd?

(PS: hoort dit niet in een andere forum?)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:39:
(PS: hoort dit niet in een andere forum?)
Tis op een macbook dus dus dacht dat het in dit topic moest ;)

Gene idee welke codecs ik erop heb staan, zal eens kijken en flip4mac installen. Blijf me echter afvragen waarom ze altijd zo moeilijk doen met al die codecs, op me pc ook altijd problemen in media player :?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Heb je topic even aangepast

Geen beeld... -> [iMovie / Quicktime] Geen beeld... Codec probleem?*

Kun je eens in VLC kijken naar de eigenschappen / properties van de originele film die van je camera af komt en desnoods zelfs een stukje posten hier?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:24:
Heb je topic even aangepast

Geen beeld... -> [iMovie / Quicktime] Geen beeld... Codec probleem?*

Kun je eens in VLC kijken naar de eigenschappen / properties van de originele film die van je camera af komt en desnoods zelfs een stukje posten hier?
Ok dank is wel duidelijker zo

Kan nergens eigenschappen openen in vlc.. of er moet een geheime toetsencombinatie voor zijn Kan eventueel wel even kort stukje online zetten als dat zou kunnen helpen. (In vlc werkt het dus allemaal wel alleen in iMovie enkel geluid)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

In het engels is het Window -> Information (CMD+I) in VLC. Bij Advanced Information kun je dan vervolgens per stream (multiple video / audio) uitklappen en zien welke codec e.d. het is.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
jep, gevonden:

stream 0 : Codec: M4S2, framerate: 29.969730
stream 1 : Codec: ms, 2 kanalen, 44,1 KHz, 4 bits per sample, bitrate: 354 kb/s

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden en simpeler dan gedacht... Casio bied zelf op zijn site een package aan hiervoor _/-\o_

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 08:30
Beetje laat, maar ik heb hetzelfde probleem en de casiosite al doorzocht maar ik krijg t niet gevonden daar. Heb je misschien een linkje?

Kan alleen dit vinden:
"Q12. Can I view movies I record on my computer?

A12. The movie files created by the camera are MOV format in H.264/AVC, you will need to have QuickTime 7 or higher installed on you computer to play them back. If your computer is running Windows, install QuickTime form the CD-ROM that comes bundled with the camera. If you are using a Macintosh, check to make sure that it has QuickTime 7 or higher installed. "

En daar lukt het niet mee. Waar heb jij dat package gevonden?
Pagina: 1