Modem aanzetten vanaf computer?

Pagina: 1
Acties:

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:20
Ik dacht laatst dat het misschien wel handig zou zijn als ik mijn Motorola modem (die dus beneden aan de kabel vastzit) via mijn computer uit de stand-by stand kan halen. Is dit mogelijk? Want als die mensen van mijn provider weer eens ergens mee bezig zijn kunnen zij ook het modem uit de stand-by halen, maar kan ik het ook met mijn computer?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

-ET-

Phone Home

Waarom zou je eigenlijk je modem in standby zetten?

Maar waarschijnlijk is het een soort WOL functie. Is op de site van motorola niets te vinden?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Toevallig las ik een paar uur geleden iets over het SB5200 model ofzo, probeer http://192.168.100.1 of http://192.168.100.2 eens, waarschijnlijk zitten daar nog wel wat instellingen achter, maar wat je precies aantreft weet ik niet. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 02-02-2007 19:17 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Waarom wil je dat? Zet je em altijd met de hand op stand-by?

PSN: djmurcielago

• Tower410
nee, ik niet, mijn ouders :P
En ik ben gewoon te lui om heen en weer te lopen :P (het is ook niet echt noodzakelijk, vroeg me gewoon af of het mogelijk was)

@ Saturnus: heb daar geen instellingen gevonden, ik kan hem daar wel opnieuw opstarten, maar kan er sowieso niet op als hij stand-by staat dus dat heeft niet zoveel zin

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
laat je ouders het gewoon niet uitzetten, hoef je ook niet moeilijk te doen

[ Voor 5% gewijzigd door Murcielago op 02-02-2007 20:40 ]

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Je ouders willen gewoon dat je met je huiswerk bezig gaat en zetten daarom de modem op standby.

Dit is dus het omzeilen van beveiliging / toezicht policies wat hier dus niet mag :+

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het ging precies zo hier, juist GING, want nu trekken ze gewoon de ethernet-kabel erui wat nog kanslozer is, wel minder vaak dan in 2006, maar goed. :P

In jouw geval kan je misschien als ze weg zijn dat ding open maken en iets met die knop doen waardoor die niet meer uit kan.
Maar inderdaad, dat gaan ze wel doorkrijgen. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Saturnus op 02-02-2007 20:23 ]

• Tower410
nouja, dan blijf ik wel lopen, is goed voor mn conditie :P
Pagina: 1