Toon posts:

[WLAN] ndiswrapper en VMWare Server probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn laptop (Asus L5800C met SuSE 10.0) met ndiswrapper de drivers voor m'n WLAN-kaart (BCM4303) wat op zich voor alles werkt behalve met m'n VMWare Server.
Het maakt niet uit of ik in vmware DHCP of statische adressen gebruik, ik krijg geen enkele communicatie tot stand.
Wanneer ik gewoon de kabel gebruik voor mijn netwerk en geen wireless werkt het allemaal wel goed.
Heeft iemad een idee?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:04:
Ik heb op mijn laptop (Asus L5800C met SuSE 10.0) met ndiswrapper de drivers voor m'n WLAN-kaart (BCM4303) wat op zich voor alles werkt behalve met m'n VMWare Server.
Het maakt niet uit of ik in vmware DHCP of statische adressen gebruik, ik krijg geen enkele communicatie tot stand.
Wanneer ik gewoon de kabel gebruik voor mijn netwerk en geen wireless werkt het allemaal wel goed.
Heeft iemad een idee?
Je hebt je niet wireless niet gebridged. Maakt erg zwaar onderdeel uit van het configureren van VMWare...

0.0

Verwijderd

Topicstarter
/me voelt zich nu ff |:( |:( |:( |:(
Tja... wat kan ik hier op zeggen :+
JA, ik had 'm in bridge-mode staan.... Maar toen jij dat zei dacht ik... Welke interface bridged mijn wlan0 eigenlijk?
Dan moet ik 'm natuurlijk wel hard op /dev/vmnet2 zetten!
Tnx voor de tip! Het werkt nu inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 19:36 ]

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-01 20:52
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:04:
Heeft iemad een idee?
ikzelf gebruik de bcm43xx driver, werkt beter dan ndiswrapper ( monitor mode :) )
je moet wel even de firmware uit de driver halen met fwcutter
zie http://bcm43xx.berlios.de/?go=documentation voor meer info