Toon posts:

Kan mijn computer Vista Ulitmate aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer, Athlon XP 2000+-Leadtek 128 mb Geforce 4200TI ViVo-1,5G werkgeheugen-Maxtor Diamondmax 80 gig ata-WD 40 gig ata-Chaintech 7vjl/Apogee, draait nu Windows XP Pro sp2 NL met alle opties aan.
Zou deze snel genoeg zijn om Windows Vista Ultimate (zou dan gaan voor de OEM-Box)
in classic mode (dus zónder de eyecandy, het gaat me meer om alle andere extra functies) SOEPEL te draaien?
Ik ben niet van plan op korte termijn een andere computer te kopen.
De systemspecs van Microsoft heb ik gelezen maar hoopte eigenlijk op al wat praktijkervaringen.
Voornaamste gebruiksdoel van deze pc is tekstverwerking , email, internet (office 2003), video afspelen, audio beluisteren, en branden.
De specs zijn me zoals gezegd bekend, ook heb ik de tool gedraaid en relevante artikelen gelezen hier en op andere sites. Alleen nergens krijg ik inzicht in de snelheid waarmee het zal werken, misschien zijn er al mensen die daar ervaring mee hebben. De vraag was of Vista Ultimate (in classic mode, zonder eyecandy) met de dingen die ik ermee wil doen (bijna) net zo soepel zal draaien als m'n huidige XP Pro SP2 NL met alle opties aan. Die voldoet opzich wel maar Vista is meer bij de tijd (innovaties op het gebied van veiligheid, betrouwbaarheid en het vinden en organiseren van informatie, enz..) en wil ik er gewoon alvast mee gaan spelen. De OEM-Box variant leek me een acceptabele oplossing (zo rond de 180 euro). Alleen niet als ik constant een halve minuut op dingen moet gaan wachten. Ik heb hier al 2 computers staan dus een derde stel ik liever nog even uit.

Verwijderd

Dat zal draaien :) En nog goed ook zelfs. Beetje bijhouden en je naar verhouding lichte programma's zullen heel soepel draaien.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-03 16:28
Classic schijnt niet sneller te zijn dan de eyecandy mode...

|>

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:16

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja, draait nog best. Heb hier een vergelijkbare PC gehad en daar ook Vista op gedraaid, viel me niet tegen. :)

Ik zou overigens juist mét Aero draaien, zeker gezien je videokaart het aankan en zo je CPU een tikkie ontlast. Wel kost het wat geheugen, maar de PC die hier stond had maar 1GB en daar was het amper op te merken.

[ Voor 49% gewijzigd door --MeAngry-- op 02-02-2007 18:41 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-03 17:12

scorpie

Supra Addict

Ik snap uberhaupt niet waarom je naar Vista wilt? :? Als dit goed draait, prima toch? Vista bied je (in jouw situatie helemaal niet imho) helemaal niks extra's, al helemaal niet als je toch al classic wilt draaien. Voor dx10 hoef je het ook niet te doen, want die videokaart kan dat niet aan. Maarja ik zal wel weer een rare vogel zijn :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:16

--MeAngry--

aka Qonstrukt

scorpie schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:40:
Ik snap uberhaupt niet waarom je naar Vista wilt? :? Als dit goed draait, prima toch? Vista bied je (in jouw situatie helemaal niet imho) helemaal niks extra's, al helemaal niet als je toch al classic wilt draaien. Voor dx10 hoef je het ook niet te doen, want die videokaart kan dat niet aan. Maarja ik zal wel weer een rare vogel zijn :P
Vista is wel meer dan alleen een (weer iets mooiere) skin om XP heen hoor. :) Qua core is er best veel veranderd, en gezien de TS toch aardig wat RAM geheugen heeft kan hij best profiteren van de nieuwe features die Vista biedt op het gebied van geheugenmanagement. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Waarom probeer je het niet gewoon uit? :P
Kijk ff of je nog ergens een RC kan vinden oid.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-03 17:12

scorpie

Supra Addict

--MeAngry-- schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:42:
[...]

Vista is wel meer dan alleen een (weer iets mooiere) skin om XP heen hoor. :) Qua core is er best veel veranderd, en gezien de TS toch aardig wat RAM geheugen heeft kan hij best profiteren van de nieuwe features die Vista biedt op het gebied van geheugenmanagement. ;)
Nouja zo kunnen we nog wel even doorgaan, ik ervaar niets anders met Vista, maar als TS (of wie dan ook) Vista wil, dan is dat zijn goed recht :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2025
--MeAngry-- schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:40:

Ik zou overigens juist mét Aero draaien, zeker gezien je videokaart het aankan en zo je CPU een tikkie ontlast. Wel kost het wat geheugen, maar de PC die hier stond had maar 1GB en daar was het amper op te merken.
Ehh, een Geforce 4200TI is DX8 en niet DX9, wat wel nodig is om Aero te draaien.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:33

aex351

I am the one

Gewoon lekker bij XP of 2000 blijven als ik jou was. Je hebt jezelf er alleen maar mee door een slomer besturingssysteem te draaien.

< dit stukje webruimte is te huur >

Pagina: 1