Sas controller met 12 poorten

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi dit is mijn tweede topic (sorry maar de vorige bevatte te weining informatie).
Ik zoek an Sas raid controller (pcie) maar hij moet 11 harde schijven aan kunnen.

Ik heb al gezocht op:

* pricewatch
* faq
* gathering
* adaptec
* en wat andere fabrikanten die ook in de faq staan.
* andere forums..
* hp

Ik heb ook op newegg gekeken maar niets gevonden.
ik heb al wel advies gekregen van max4300 die gaf me een link naar een pci-x adapter, maar ik heb liever pcie.
Als dat me enige keuzen is moet ik gaan overwegen om tog pci-x te kiezen of 8 harde schijven te nemen.
En asjeblieft geen links naar google want daar heb ik ook al gekeken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze topic bevat te weinig leestekens, alinea's en correcte spelling vind ik.
Toch raar dat jij praktisch niets vindt en dan van ons verwacht dat we het wel zouden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:38:
Deze topic bevat te weinig leestekens, alinea's en correcte spelling vind ik.
Toch raar dat jij praktisch niets vindt en dan van ons verwacht dat we het wel zouden vinden.
het zou raar zijn als er geen ander mass storage producten zijn. en ik heb al wel wat gevonden maar dat is pci-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:04

Shaggy

Misantroop pur sang

Ok, ik heb goede zin vandaag :)

Als je idd wat rond zoekt vindt je toch wel wat controllers die aan jouw ( beperkte ) eisen voldoen.

Hier een leuke controller, kijk en huiver: LSI MegaRAID SAS 8408E

Een prima controller, snel, betrouwbaar, goed uitbreidbaar etc. Staat in de pricewatch: LSI Logic MegaRAID 8408E (8x SAS, RAID, 256MB, PCI-e x8) voor een kleine €750.

Daar komen dan nog de SAS-expanders bij voor je schijven of eventueel een BBU oid. En eventueel de hdd's zelf natuurlijk.

LSI staat bekend om het maken van goede kwalitatieve controllers dus dat zit wel goed.
Hier staat nog een kleine review: http://www.hexus.net/content/item.php?item=6313&page=1

Al met al prima dus, ( had je ook zelf kunnen vinden, en kunnen vermelden in je topic start! )

Nu het volgende. In het verleden heb je het al vaker over deze soort setups gehad. Prima, maar waarom wil je dit type controller gaan gebruiken? Is het voor een server, storage, veel random I/0, mailserver, MySQL, database noem maar op? Wat wil je ermee doen?
Hoe zit het met zaken als rebuilds, geheugen uitbreiding, I/0 processor, eisen noem maar op.

Je zegt wel dat je gezocht hebt, maar draagt zelf niks aan. Geen oplossing, geen sugestie, geen vergelijk, helemaal niets! Je vraagt dus eigenlijk direct aan ons wat je nou maar het beste kan kopen.
Mensen die voor dit soort professionele controllers gaan hebben meestal wel wat vooronderzoek gedaan, en zitten met specifieke vragen en/of problemen. Ook hier is niks van terug te vinden in je post.

Je overweegt erg dure spullen aan te schaffen maar komt zelf niet met ideëen etc. Dit zet natuurlijk wel vraagtekens bij de gebruiker ( zeker gezien je post history ) Ben je mischien niet gewoon beter af met een leuke S-ATA controller en wat snelle S-ATA schijven?

Maar ja, ik ben benieuwd op je eigen inbreng, anders ben ik bang dat ook dit topic geen lang leven is beschoren.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik wist inderdaad al van het bestaan van sas expanders maar ik wist niet dat dit nodig zou zijn. mag ik een link naar een bbu en sas expander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 00:04

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:47:
Bedankt, ik wist inderdaad al van het bestaan van sas expanders maar ik wist niet dat dit nodig zou zijn. mag ik een link naar een bbu en sas expander?
Meen je dit nu serieus?
Het is hier geen radiozender met verzoeknummertjes, u vraagt wij draaien... :X
AUB: LSI Megaraid BBU en SAS-expanders

[Beetje boze/geïrriteerde modus]

Ik denk dat je jezelf eerst eens goed moet gaan verdiepen in de theorie. Ga eerst eens proberen te snappen wat SAS inhoud, wat expanders doen, wat RAID nu precies allemaal doet, kan en niet kan.
Zo te zien wil je een hoop interesantio, maar weet je bij God niet waar je eigenlijk over praat of mee bezig denkt te zijn.
Dan is het gewoon verspiling van onze goede wil, inzet en energie lijkt me...

[/Beetje boze/geïrriteerde modus]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een bbu en waar koop ik een sas expander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:41:
Wat is een bbu en waar koop ik een sas expander?
Lees je echt niet wat hij typte?

Ooit op een mooie dag was google uitgevonden. Probeer die maar.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:08

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Volgens mij weet je zelf ook niet echt goed wat je wil..

Lees eerst je ff in..SAS controllers zijn erg duur en als je niet eens de moeite neemt hier de reacties te lezen kom je ook niet ver..

Volgens mij weet je zelf niet eens hoe duur die dingen zijn en wat het uberhaupt inhoud. ;(

BBU is een batterij unit..Lees dit bijvoorbeeld eens reviews: Testlog september 2006: GeForce 7900 GS en SAS RAID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 15:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er zijn mij geen SAS RAID-controllers bekend die over meer dan acht poorten beschikken. Als je meer dan acht harde schijven met één controller wilt aansturen ben je aangewezen op het gebruik van een SAS expander. Deze zul je niet als losse componenten aantreffen maar zijn vaak onderdeel van een behuizing. Er zijn server behuizingen met geïntegreerde SAS expanders en externe storage behuizingen met een SAS expander. Als je wilt gaan zelfbouwen heeft Procase o.a. een behuizing. De prijs ligt rond de 2000 euro excl. BTW. HP, Dell, IBM en andere serverfabrikanten bieden ook complete oplossingen.

De hier genoemde LSI MegaRAID 8408E is een goede SAS RAID-controller. Neem 'm wel met een BBU (battery backup unit).

Zie voor meer informate over SAS dit artikel: reviews: Kennismaking met Serial Attached SCSI .

Een alternatief voor het bovenstaande is een snelle 12-poorts SATA RAID-controller met een stapeltje Raptors. De Areca ARC-1231ML is hier een prachtige oplossing voor. Het voordeel van deze controller is dat hij dankzij z'n snelle I/O processor een stuk beter schaalt dan andere RAID-controllers (die processors van een oudere generatie gebruiken).

[ Voor 17% gewijzigd door Femme op 02-02-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een erg handige oplossing, maar ik weet niet of ik veel sata drives moet kiezen omdat sas toch wat meer geavanceerd is dan sata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 02-08 12:49

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 00:16:
Dat is inderdaad een erg handige oplossing, maar ik weet niet of ik veel sata drives moet kiezen omdat sas toch wat meer geavanceerd is dan sata.
No offence maar je vorige topic vond ik ook al wat twijfelachtig.

Op welke manieren kijk jij naar SAS en SATA en trek je de conclusie dat de ene "geavanceerder" is dan de andere?

De oplossing die Femme geeft vind ik persoonlijk aanzienlijk mooier, zuiniger en netter (en betaalbaarder) dan een volledige SAS-oplossing.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je bent er intussen al vaak genoeg op gewezen wat de gang van zaken is hier op Tweakers. Als je van plan bent wat aan te schaffen, zorg dan dat je van te voren weet wàt je precies in huis haalt. In dit topic staan opnieuw vele links naar pagina's die je op weg helpen, maar de meeste had je zelf ook wel kunnen vinden.
Ik ga het gebruikelijke praatje over de registratievoorwaarden etc. niet herhalen. Het simpelweg opnieuw openen van een topic na een slotje is overigens ook niet de gang van zaken hier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.