Toon posts:

[XP] recovery reparatie niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen even een vraag over een gechraste harde schijf...

Zit met een beschadigd/verwijderd bestand... \windows\system32\config\system

Maar op geen enkele mogelijkheid kan ik een reparatie procedure uitvoeren, want dan komt de melding weer dat dit bestand beschadigd is.
Zelfs het opstarten van de cd rom wil niet, de melding komt waarschijnlijk al voor het opstarten van de cdrom.
Als slave HDD instellen en dan proberen het betreffende bestand terug te plaatsen wil ook niet aangezien het dan nog steeds met die melding komt :s.. erg frustrerend...Iemand een idee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:00:
Beste mensen even een vraag over een gechraste harde schijf...

Zit met een beschadigd/verwijderd bestand... \windows\system32\config\system

Maar op geen enkele mogelijkheid kan ik een reparatie procedure uitvoeren, want dan komt de melding weer dat dit bestand beschadigd is.
Zelfs het opstarten van de cd rom wil niet, de melding komt waarschijnlijk al voor het opstarten van de cdrom.
Als slave HDD instellen en dan proberen het betreffende bestand terug te plaatsen wil ook niet aangezien het dan nog steeds met die melding komt :s.. erg frustrerend...Iemand een idee?
Foutmelding voor het opstarten van de CD-ROM?, heb je de bootsector wel goed staan in de bios?
Als je boot vanaf een cd-rom word die eerst benaderd dan je harde schijf.
Kom je helemaal niet in de windows installatie dan?

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Ehhh..."gecrashte harde schijf"... Diskreparatietool? Zie Harddisk-FAQ.

[ Voor 6% gewijzigd door JHMvP op 02-02-2007 17:06 ]

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
Heb in de bios staan dat ie moet booten van cdrom... alleen zover komt het niet... Hij geeft al de melding voor hij uberhaupt de cdrom aanslingert... Dus de melding komt veelste vroeg... Maar normaal gesproken zou het als een slave toch geen probleem moeten zijn?
Ik kan dus zo ook geen hdd formateren als laatste redmiddel....

Verwijderd

Zet in de bootsector de andere schijven allemaal uit en laat als enigste je dvd/cd-rom erin staan, kijken of die dan wel boot van cd!

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe benader ik daarna dan die betreffende beschadigde harde schijf... Weet van mezelf wel dat mijn eigen computer wel van cdrom kan booten.. Maar dus niet met deze beschadigde harde schijf... Heb namelijk een harde schijf uit een andere comp in de mijne geplaatst. Eerst als master, later als slave...

Verwijderd

Hij blijft wel in het systeem staan, alleen hij gaat er niet meer vanaf booten.

Verwijderd

Begin eerst eens met het geven van de systeem specs + windows versie zodat we weten waar het over gaat.

Zodra je deze melding krijgt ben je al te laat met booten van de cd-rom. Zelf zou ik hierna in de recovery console een disk check doen (chkdsk /r). en daarna proberen de registery terug te zetten. (zie ms kb).
How to recover from a corrupted registry that prevents Windows XP from starting

[edit]
bootsector = "boot menu" of "boot selector" neem ik aan.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 17:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:22:
Begin eerst eens met het geven van de systeem specs + windows versie zodat we weten waar het over gaat.

Zodra je deze melding krijgt ben je al te laat met booten van de cd-rom.

[edit]
bootsector = "boot menu" of "boot selector" neem ik aan.
Haha ja sorry dat bedoelde ik. Was even in de war :P

Verwijderd

Topicstarter
Het enigste aan "specs" dat ik jullie kan meedelen is dat er op de harde schijf XP staat(iedergeval 1 van de eerste comp's waar het op mogelijk was...) En voor de rest is het mij ook een raadsel, aangezien het niet mijn eigen comp is. Zal later op de avond het voorgestelde trucje even uitproberen. Kijken of dat resultaat boekt.
Iedergeval bedankt voor de tips tot nu toe

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt... Cdrom is geboot en ben via de originele xp naar de reparatie procedure gelopen. (de welbekende 'R') Maar nu wordt er gevraagd welke windows installatie ik wil aanmelden, er is maar 1 te kiezen dus das net zo moeilijk, daarna beland ik in de c:\windows.. Maar nu vraag ik mij af welk programma ik behoor te gebruiken om het bovenstaande bestand te vervangen/repareren...

Verwijderd

Dat kun je doen in de herstel console als die alles heeft ingeladen moet je een keer op R drukken dat staat allemaal wel in beeld, je kan doorgaan en dan kun je kiezen om windows te herstellen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je kan in die recovery console (dos-prompt achtige scherm) de volgende opties proberen:
FIXMBR (hiermee wordt de opstarttabel van die schijf gecontroleerd/gerepareerd, MBR=Master Boot Record).
FIXBOOT (hiermee wordt, even uit mijn hoofd gezegd, de bootsector van de schijf of de boot.ini gecontroleerd en eventueel herschreven).
Daarna CHKDSK /P /R (deze kan afhankelijk van de grootte van de schijf wel enige tijd in beslag nemen).

Controleer voor je hieraan begint wel ff met een tooltje van de fabrikant of de harddisk fysiek nog wel in orde is, anders is het sowieso zonde van je tijd/moeite.

Verwijderd

Inderdaad, download gewoon even hiren's bootcd ideaal is dat. Ook zit er in je Windows map nog een map met reparatie bestanden die je terug kan schrijven als je die tenminste nog hebt.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb hetzelfde gehad bij een vriend van me. Toen ik het bestand system uit een backup map ergens in de windows map had gevonden en die gekopiëerd werkte het nog niet. Daarna had ik een checkdisk laten uitvoeren door in de repair console 'chkdsk /f' uit te typen en hij deed het weer. Wat er wel was was dat alles naar de knoppen was zo'n beetje. We konden nog wel een backup maken van alles wat nodig was. Videokaart was niet meer geïnstalleerd, printer was er niet, geluid niet, SP1 stond er weer op terwijl in de software lijst SP2 stond, dat soort gare dingen. Ik heb na de backup Windows er opnieuw opgezet. De grootste fout die ik had gemaakt was een oudere versie van system te gebruiken. Voer dus gewoon een checkdisk uit zoals Brede P al meldde (maar de parameter /P bestaat niet volgens MS, tenzij het pauze is als hij klaar is om een overzicht te laten zien). Fixmbr en fixboot hoeft niet, heb ik toen ook niet gedaan. In het ergste geval hang je de hdd in een ander systeem, maak je een backup van alles wat op de C: staat van die schijf en installeer je Windows opnieuw.

Commandline FTW

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

In c:\windows\system32\repair staat een kopie van die file. Die moet je terugzetten.
Kan wel een oude versie zijn, dus je kunt wat kwijt zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door KillerAce_NL op 03-02-2007 11:57 ]

Verwijderd

Als je het niet begrijp hier een linkje met de commands;

Description of the Windows XP Recovery Console

Verwijderd

Topicstarter
Mensen sorry voor de late reactie.. Maar allen bedankt voor de goede tips... Het systeem draait weer als van ouds :d
Het bleek dat de hdd overvol was met data... Hdd was te klein om de benodigde (standaard)data op de schijf te houden... Zeker als er een paar cookies worden opgeslagen is dat funest...
Maar fantastische oplossingen hier.. en zeker de snelheid er van... TOP...

Verwijderd

Hoi mensen,

Zojuist heb ik met Norton Ghost een image willen maken van mijn Windows Media Center en harde schijf. Mijn werd afgesloten, opnieuw opgestart, en vervolgense wordt in DOS een bepaald Norton scherm geopend met een zandloper, na 30 min heb ik maar op de resetknop gedrukt. Maar nu wordt window niet meer geladen, ik kan nog wel in DOS komen, maar de map windows kan ik niet zien.

Ik ben gaan opstarten van de orginele WMC cd. Toen heb ik gekozen voor de " R '' van reparatie. Bij welke installatie heb ik "c" in gevuld en bij wachtwoord heb ik niets ingevuld, dan kom ik in dos uit, in de windows map: d:\windows, maar wat nu?
Pagina: 1