XFX 6800XT TV-Out probleem.

Pagina: 1
Acties:

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Volgende probleem speelt zich nog steeds (na 100 kabels/verloopstukjes etc... geprobeerd te hebben)

Ik heb een XFX G-Force 6800XT.. Hier van wil ik graag mijn tv-out gebruiken.
Met mijn oude GF2 GTS heeft hij altijd gewerkt op mijn tv, echter werkte ik toen nog met een Tulpstekker.

Nu heeft mn 6800XT een 9-pins aansluiten. Geen probleem, originele kabel is erbij geleverd, heb mn tv verplaatst en zo is de kabel direct op mijn tv (via s-video stekker op scart) aangesloten.
Dus: 9 pins op kaart en s-video 4 pins+streepje..

Ik heb al het mogelijke geprobeerd. Forums hier doorgelezen, het grote tv-out forum o.a.
Aantal nvidia drivers geprobeerd. De laatste nieuwe en wat voorafgaande..

Wat ik raar vind is dat hij mijn tv als HDTV ziet. Terwijl het gewoon een dikke kanon is.. Ik heb de tv-out herkenwizard etc... gevoerd, kleurcorrectie geprobeerd, scherpte, etc. etc..
Het beeld blijft zo uitzien op mn tv:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/brianbeyer/klein.jpg

Ik heb al met tig verloopstukjes geprobeerd van s-video naar tulp, via coax, naar de tv en weet ik wat (ja het klinkt raar maar echt van alles verloopstukken) , maar ik krijg het niet voor elkaar. TV blijft wazig en onscherp enz

Heb WinXP Pro SP2. Ik doe tv-out gebruiken via de standaard NVidia drivers maar heb ook al tooltjes zoals tvtool geprobeerd, maar geen verbeterd resultaat.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft en dit verhaal een beetje volgt.

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Net nog even geklungeld, maar geen resultaat. Los contact is het ook niet, heb er mee gespeeld etc...
niemand een idee?