Toon posts:

Dell Vista Upgrade wordt niet toegekend want NL-talig?*

Pagina: 1
Acties:
  • 3.627 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harm-Jan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-05 17:36
Hallo

In November heb ik een Dell Dimension 9200 gekocht met Windows XP Media Center erop, in de veronderstelling dat ik Januari net als alle anderen, kon upgraden naar Windows Vista Home Premium.

Gisteren kon ik dan eindelijk mijn service tag invullen op www.dellvistaupgrade.com ik blij, maar al snel teleurgesteld, mij code werkte niet, PC eruit, code nog eens goed bekijken, ja alles klopte, dan maar ff vragen.

Na lang zoeken eindelijk een emailadres gevonden en een vraag gestuurt of en wanneer ik mag upgraden.

Vandaag kreeg ik meteen telefoon van de dell mevrouw, ze melde mij vrolijk dat ik geen recht heb op een upgrade omdat er geen nederlandse Vista zou bestaan. ik had maar een engelstalig XP moeten kiezen (iets wat dus niet kon :( maar dat geloofde ze niet |:( )

Nu mij vragen.

Kan ik van Dell eisen dat ik later nog een Upgrade krijg of heb ik gewoon pech ???
of Microsoft.

En

Zijn er meer die hier op hadden gerekend en dit nu niet krijgen.

Met vriendelijke groet,
Harm-Jan

een nu niet zo positive Dell eigenaar :P

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zelfde verhaal bij mij. Ik heb in december nog mails van Dell ontvangen waarin zij bevestigde dat ik recht had op een upgrade. Toen ik later belde omdat de upgradesite nog steeds niet in de lucht was, kwam ik erachter dat ik er ook geen recht op de upgrade had aangezien ik ook een Nederlandstalige Win XP had aangeschaft.

Een collega van mij had hetzelfde, hij heeft Dell gebeld en kreeg zonder problemen een Engelstalige Win XP toegestuurd. Hiermee kon hij wel upgraden. Ik heb dit later ook geprobeerd, maar kreeg het echt niet voor elkaar. Het lijkt er dus sterk op dat het uitmaakt welke medewerker je aan de lijn krijgt.

Ik heb later nog een mail gestuurd waarin ik van mening was dat het misleidend was om met een Vista upgrade te adverteren, om vervolgens de upgrade niet toe te kennen. De keuze voor mijn huidige systeem is mede gebasseerd op de Vista-upgrade. Tot op de dag van vandaag geen reactie meer gehad.

Minpuntje voor Dell dus.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Anoniem: 207660

zoals je op de site terug kan vinden moet het system wel tussen deze tijd gekocht zijn. wanneer dit het geval is dan zal je alsnog een gratis vista upgrade krijgen. het grootste probleem is op dit moment dat er nog geen ned versie van vista update te verkrijgen is. waarschijnlijk komt deze eind deze maand. Ik heb zelf de helpdesk even gebeld en dit kreeg ik toen te horen

Wanneer je daadwerkelijk een ned versie van windows besteld was het niet mogelijk om een engelse versie van windows te krijgen helaas

• BillSpaarbank
  • Niet online
Wil je hiermee zeggen dat als de Nederlandse upgrade beschikbaar is, klanten alsnog gebruik kunnen maken van de upgrade aktie? Dit is namelijk niet wat ik van Dell heb begrepen. Mijn pc is overigens van november en voorzien van het VistaReady logo.

Ik heb het laatst zelf nog even met de helpdesk gebeld over dit onderwerp. Voor mijn laptop gold het niet omdat ik zelf een inspirion 1300 heb ( kan bijna geen vista op )

Een medewerker van de technische helpdesk vertelde mij dat er binnenkort een gratis versie van vista te verkrijgen is. Ga eerst naar de bovenstaande website en vul dan het service tag van uw systeem in.Het probleem is dat er op dit moment nog geen ned versie te verkrijgen is maar wel in andere talen. daarom werkt de ned upgrade versie van windows vista nog niet. maar komt er binnenkort aan.

Neem voor de zekerheid zelf nog even contact met de helpdesk op om te kijken of het voor alle systemen klopt. nummer 0206744500 ( technische helpdesk )

• Harm-Jan
Heb nog maar eens een vraag gestuurd, hopelijk weer snel bericht van dell terug.

• Harm-Jan
Dell heeft weer gebeld, er kwam wel Nederlandse Upgrade maar deze zal nooit gratis voor dell gebruikers komen en zal tussen de 180 en 200 euro gaan kosten !

Heel heel heel jammer, super minpuntje voor dell,
snel Engels talige versie van XP helpt ook niks zij ze, want de servicetags waren al doorgegeven aan Microsoft !

• BiBi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:37
Bij mij precies hetzelfde verhaal.

Laptop besteld via de online configurator begin november. Geen melding van mogelijkheid tot Expres Upgrade. Toch maar nagebeld: ik hoefde me geen zorgen te maken ik zou een express upgrade kunnen verkrijgen.

Vervolgens systeem ontvangen contact opgenomen met customer care over de express upgrade omdat op de website de xp home versie uitgesloten was. Ik kreeg de reactie terug geen recht te hebben op de express upgrade omdat ik een NL versie had en niet bij bestelling had aangegeven een express upgrade te willen.

Hier achteraan gebeld begin december. Ik zou terug gebeld worden begin januari zelf contact opgenomen. Dell zou me helpen. UK versie van XP home gekregen en geinstalleerd. Deze werkt dus ook niet omdat de service tag niet geaccepteerd wordt op de website. Maar weer contact opgenomen met Dell.

Nu begon een psychologisch spelletje: "Ik kan begrijpen dat u gefrusteerd bent maar we hebben u al eerder verteld dat u niet in aamerking komt voor een express upgrade" 8)7 Volgens Dell nederland kunnen zit aan de service tag de nederlandse taal gekoppeld en kunnen ze dit niet veranderen.

Ik heb hun voorgesteld mij op een andere manier de upgrade CDs te doen toekomen. Dit werd gewijgerd. Daarna heb ik hun een prijvermindering van 145 euro voorgesteld omdat dit ongeveer de extra kosten zijn die ik moet maken om een Vista Premium versie te verkrijgen. Dit werd ook gewijgerd. Hopelijk kan mijn rechtsbijstandsverzekering nog iets regelen :+

Voor hen die nog een laptop met Windows XP willen kopen nog het volgende: Bij Dell wordt er geupgrade naar een OEM versie van windows vista. Via de leveranciers de werken met moduslink wordt je geupgrade naar een Retail versie. Het verschil is dat je bij de laatste support kunt krijgen bij Microsoft en bij de OEM versie alleen support kunt krijgen bij de leverancier.

Anoniem: 208467

Ik ben er ook ingetrapt.

Dell heeft geen nederlandse upgrade en zal deze ook nooit maken. Nederlande kopers van een Dell hebben dus gewoon pech gehad.

We moeten ons dus verenigen en de druk opvoeren op Dell.

Dat ze er een beleid op nahouden en nederland te klein vinden voor een upgrade is tot daar aan toe maar dan moeten ze dat wel duidelijk en helder op hun website zetten.

Nu zijn we dus bewust misleid en gaat hun winst (geen upgrade maken) ten kosten van ons. Ik vindt dat Microsoft hier trouwens ook een verantwoordelijkheid in heeft.

Voor is het in ieder geval duidelijk. Dit was voor mij de laatste Dell en ik roep ook iedereen op geen Dell meer te kopen.

Klaag vooral ook bij Dell maar ook bij Radar, Kassa, de ombudsman, de consumentenbond etc. Hopelijk maken ze er een uitzending van of ondernemen ze actie voor ons.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 208467 op 11-02-2007 19:40]

• BiBi
Ook eens gekeken bij Tros Radar, op hun website stond een email-adres van de HCC waar je vragen over Dell kan stellen. Ik heb navraag gedaan of er al klachten waren binnengekomen over de Windows Express Upgrade via Dell. Dit is/was nog niet het geval.

Hierbij een oproep aan HCC leden die problemen hebben met Dell over de Vista Express Upgrade dit daar te melden.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 16:57
Wat is dit voor een bout actie van Dell?

Ik heb in december 13 PC's en 2 laptops besteld onder de voorwaarde dat deze een Vista upgrade kregen en nu wil Dell hier niet meer aan? Ik word telkens afgescheept met een onzin verhaal (nog niet klaar e.d.) en ben bang dat ik dus pech heb....

Absurd!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dit is toch absurd? Je koopt een laptop onder de veronderstelling (die door Dell bevestigd is) dat je een Vista upgrade krijgt. En een paar maanden later zeggen ze dat het mooi niet door gaat. Dit is hetzelfde als dat je een laptop koopt met een 120GB HD en als je hem ontvangt zit die HD er helemaal niet in.

Gelukkig heb ik zelf al lang geen Dell computers meer gekocht maar dit kunnen ze niet zomaar doen. Is er iemand bij wie dit gebeurd is die rechtsbijstand heeft? Misschien dat je via die weg advies kan krijgen over mogelijke stappen.

DUT Racing

Anoniem: 130941

Ben toevallig van plan een nieuwe Dell te kopen. Heb voor de zekerheid maar even gebeld. Je kunt alleen als je telefonisch je order besteld kiezen voor Windows Vista. Nu al kun je zonder meerprijs de Engelstalige (!) Vista kiezen. Wanneer je anders XP media center zou hebben krijg je dus de Vista Premium. Vanaf 8 maart kun je pas gaan voor de Nederlandstalige versies van Vista.

• BiBi
Dat het NU anders is daar hebben de mensen die TOEN een Windows XP versie hebben gekocht met de toezegging van een Vista Express Upgrade NU niks aan. Werk je voor Dell YmmiT je gaat namelijk behoorlijk off topic.

Trouwens ik zal alles maar per brief laten bevestigen wat die verkopers vertellen via de telefoon. Die datum van 8 maart is een doel en kan dus wel verschuiven richting april :*)

[Voor 30% gewijzigd door BiBi op 14-02-2007 21:15]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb dit in het 9400 topic ook al een keer aangezweld toen ik hetzelfde verhaal te horen kreeg. Gelukkig kon ik toen wel kiezen voor een engelstalig OS waardoor de upgrade wel door zou moeten kunnen gaan (al heb ik daar nog verder niets van gehoord). Dit was dus toch al langere tijd bekend, en hadden ze naar mijn mening er wel duidelijk op de site bij mogen vermelden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

AlcoToo schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:11:
Dat het NU anders is daar hebben de mensen die TOEN een Windows XP versie hebben gekocht met de toezegging van een Vista Express Upgrade NU niks aan. Werk je voor Dell YmmiT je gaat namelijk behoorlijk off topic.
Adem in - adem uit ;) Reageer eens rustig en beschaafd op elkaar? :)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

Anoniem: 130941

AlcoToo schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:11:
Werk je voor Dell YmmiT je gaat namelijk behoorlijk off topic.
Wat een snelle conclusie AlcoToo... Antwoord: nee, ik werk niet voor Dell |:( .
Dacht gewoon mensen die van plan zijn een nieuw systeem te kopen te kunnen helpen. Sorry als het ietwat van het oorspronkelijke subject (dell, vista) afwijkt. Succes met jullie speurtocht. En altijd blijven lachen :*)

• BiBi
Ja sorry YmmiT, maar door dat off topic gaan help je niet echt de mensen die dit specifieke probleem met Dell hebben.

Dat van werken bij dell had ik niet moeten doen, kan beledigend zijn. (Of beledig ik nu weer iemand die graag voor Dell werkt?)

Ik heb trouwens ook een mailtje gestuurd naar het speciale email adres dat hoort bij de dellvistaupgrade website. Ook geen reactie. Het lijkt verdacht veel op beleid van Dell; maar ja, dat is toch niet aan te tonen.

Daarom nogmaals de oproep:

Laat of hier een berichtje achter of bij een van de consumenten organisaties.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06-2021
Even iets anders.... zou het kunnen dat de DELL versie van Windows Vista (die waarschijnlijk komt in de vorm van een restore-DVD set) gewoon nog niet klaar is voor de Nederlandse versie van Vista, en dat je die gaat krijgen als je de gratis upgrade besteld?

Of denk ik nu echt krom?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• JAHRASTAFARI
Iemand die nog iets nieuws hierover weet? Wanneer komen deze NL Vista upgrades nu eindelijk? ;(

• BillSpaarbank
  • Niet online
Mijn collega heeft een Dell met engelstalige XP pro aangeschaft in december en nu kreeg hij onlangs van Dell te horen dat hij alsnog de Vistaupgrade niet krijgt. Hij kreeg de indruk dat ze er helemaal vanaf zien. Iemand die dit kan bevestigen?

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb onlangs ook een Dell-pc gekocht. Ik wist van tevoren al dat ik niet in aanmerking zou komen voor een Vista-upgrade, omdat ik via internet vernomen had dat dit alleen bij een engelstalig OS het geval zou zijn. Ik voel mij dus niet gedupeerd, omdat ik op de hoogte was. Toch begrijp ik niet waarom Dell hier zo moeilijk over doet. Een goede reclame is het niet, zeker niet omdat je op de site zelf niet gewaarschuwd werd dat je niet in aanmerking komt voor een upgrade. Ook al zouden we als Nederlandse Dell-klanten langer moeten wachten op een upgrade, zo erg is dat toch niet? Ik begrijp het zelf eigenlijk nog steeds niet.

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:40
(jarig!)
Ik heb ook net contact opgenomen met Dell en de stelling is als volgt:

"U heeft een aanname gedaan dat uw systeem in aanmerking komt voor een upgrade en Dell kan niet alle aannames van klanten ondervangen door disclaimers op de website." Mijn reactie daarop was dat mijn systeem volgens de site https://www.dellvistaupgrade.com/LisOfEligiblePCs.aspx in aanmerking komt voor een upgrade. Daarop werd gereageerd met de mededeling dat ik nooit op deze site had mogen kijken omdat ik niet in aanmerking kom.
Er wordt nergens aangegeven dat een systeem met een nederlands OS niet in aanmerking komt, dit is een extra beperking waar Dell nu ineens mee aankomt wat nergens gestaaft wordt. Volgens mij moet de mogelijkheid van upgraden dus afgedwongen kunnen worden.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Kassad schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:15:
Ik heb ook net contact opgenomen met Dell en de stelling is als volgt:

"U heeft een aanname gedaan dat uw systeem in aanmerking komt voor een upgrade en Dell kan niet alle aannames van klanten ondervangen door disclaimers op de website." Mijn reactie daarop was dat mijn systeem volgens de site https://www.dellvistaupgrade.com/LisOfEligiblePCs.aspx in aanmerking komt voor een upgrade. Daarop werd gereageerd met de mededeling dat ik nooit op deze site had mogen kijken omdat ik niet in aanmerking kom.
Er wordt nergens aangegeven dat een systeem met een nederlands OS niet in aanmerking komt, dit is een extra beperking waar Dell nu ineens mee aankomt wat nergens gestaaft wordt. Volgens mij moet de mogelijkheid van upgraden dus afgedwongen kunnen worden.
Ik ben het nu toch wel een beetje met DELL eens. Je hebt zelf conclusies getrokken zonder dit na te gaan bij de fabrikant zelf via Email of de telefoon. Als je op die site terecht bent gekomen via de Nederlandse DELL waar je ook je laptop hebt gekocht dan is dat misschien iets waar je DELL op zou kunnen aanspreken omdat dat dan niet heel handig is. Maar, op die site staat ook dat 'requirements are subject to change'. Dit betekend voor mij in ieder geval: bij twijfel altijd contact opnemen.

Overigens staaft DELL hun keuze tegen de NL versie wel degelijk: het is nog niet voldoen getest en/of goed bevonden. Zij hebben er niets aan als ze alles uitrollen met NL en er een hele serie klachten en patches achteraf nodig zijn.

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:40
(jarig!)
superduper schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:19:
[...]

Ik ben het nu toch wel een beetje met DELL eens. Je hebt zelf conclusies getrokken zonder dit na te gaan bij de fabrikant zelf via Email of de telefoon. Als je op die site terecht bent gekomen via de Nederlandse DELL waar je ook je laptop hebt gekocht dan is dat misschien iets waar je DELL op zou kunnen aanspreken omdat dat dan niet heel handig is. Maar, op die site staat ook dat 'requirements are subject to change'. Dit betekend voor mij in ieder geval: bij twijfel altijd contact opnemen.

Overigens staaft DELL hun keuze tegen de NL versie wel degelijk: het is nog niet voldoen getest en/of goed bevonden. Zij hebben er niets aan als ze alles uitrollen met NL en er een hele serie klachten en patches achteraf nodig zijn.
Ik ben dat niet met je eens. Mijn systeem voldoet aan de voorwaarden die op de vista upgrade site staan en de beperkende voorwaarde die Dell nu extra oplegt wordt nergens beschreven. Had ik dit van te voren geweten dan had ik een engelse OS besteld.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Kassad schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:41:
[...]

Ik ben dat niet met je eens. Mijn systeem voldoet aan de voorwaarden die op de vista upgrade site staan en de beperkende voorwaarde die Dell nu extra oplegt wordt nergens beschreven. Had ik dit van te voren geweten dan had ik een engelse OS besteld.
Ik ben bang dat je vast zit in een circelredenatie: door de kleine lettertjes op de DELL site, geven ze aan dat er uitzonderingen en aditionele eisen mogelijk kunnen zijn. Jij komt, zonder die extra eisen na te gaan, tot de conclusie dat je systeem voldoet, en helaas blijkt dat jouw systeem net tussen wal en schip valt vanwege een uitzondering die DELL je meteen had kunnen melden. Ik vind het lullig voor je, maar een telefoontje naar DELL, of even zoeken op GoT (ik heb daar ook al veel eerder gemeld dat dit speelde adv mijn eigen ervaringen, maar misschien net na jou aankoop) had je dit kunnen besparen.

Als je er zin in hebt zou ik het wel proberen uit te vechten met DELL om misschien nog iets voor elkaar te krijgen. Succes.

• Reb87
  • Niet online
Kunnen we niet gewoon bij Microsoft aankloppen hiervoor? Het is uiteindelijk een idee van hun, die Express upgrades. Misschien dat zei wel zo vriendelijk willen zijn om op vertoon van licentiecode + bon een upgrade versie van Vista toe te sturen...

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 22:35
Hier ook hetzelfde verhaal, een XPS700 besteld, incl. toezegging dat er een upgrade coupon naar Vista bij zou zitten (vanaf XPHome/ENG). Vanaf het eerste moment dat de coupon bleek te ontbreken contact opgenomen met Dell, vervolgens verwezen naar de upgrade site om er vervolgens achter te komen dat mijn systeem niet in aanmerking komt, ondanks de toezegging van een Dell CSR (zwart op wit).

Reactie van Dell ... ondanks dat u lang op bestelling heeft moeten wachten (3mnd) ... en ondanks dat onze CSR u een upgrade coupon heeft toegezegd ... heeft u gewoon pech!

(D)Hell ;(

Anoniem: 210924

Ik ben er ook ingetrapt.
4weken geleden een dimension e520 gekocht.

Ook opgelicht door de miscrosoft site:
http://www.microsoft.com/...ready/expressupgrade.mspx

dell staat in het lijstje waardoor het lijkt alsof je goed zit als je daar koopt.

Dell levert vanaf deze maand de vista al vanaf de site.
Ik heb nu pas 4weken mijn pc.

Mischien is er nog een mogelijkheid de koop te ontbinden, ik weet niet wat de termijn is maar voor hetzelfde geld koop ik dan gewoon een nieuwe met vista al erop.
Dit zal hun alleen maar moeite en geld kosten dus mischien dat ze dan van gedachten veranderen.

Een andere optie is door een datum te prikken en met zijn allen even een bezoekje aan de transformatorweg in amsterdam te brengen.

Er werken mischien 500man daar, ze verkopen 10duizenden pc in nl.
Geloof me als er een grote groep komt ouwehoeren en rellen daar legen ze als mietjes de vista schijfjes vanuit het raam naar beneden.

Beter staat iedereen achter want ik laat dell niet met me sollen.

Overigens heb ik de rtm versie illegaal, mrja ik wil mijn xp licentie inruilen voor vista.
Ook heb ik recht op 1jaar collect and return, en daarnaast nog via europese regels 2jaar garantie las ik op internet.

• BiBi
Ik heb wel telefonisch contact gehad om mijn aanname te verifieren nog voordat de order in behandeling was genomen door DELL.

Nu geven ze geen thuis. Ik begrijp nu dat het ook niet uitmaakt al had ik een EN versie besteld. Alleen het feit in Nederland besteld te hebben sluit je al uit voor een express upgrade.

Leuk volk verkopers, typisch gevalletje bluf. Ooit verkochten ze (niet DELL :)) CD spelers met 1bit-lasers zonder te weten wat dat betekent. Ik weet dat nog steeds niet.

Echter ik denk dat DELL dit beter netjes had kunnen oplossen volgens mij verliezen ze door dit soort blunders meer waarde aan goodwill dan ze ooit aan OS'en kunnen verkopen. En bij Microsoft heeft DELL ook geen goede beurt gemaakt.

Trouwens DELL rolt een OEM editie uit als express upgrade. In feite gaat het dan niet om een express upgrade maar om een DellVistaUpgrade. Dit moeten ze gewoon inkopen bij Microsoft tegen OEM tarief. Ze hebben vast wel een deal gemaakt met Microsoft maar misschien gewoon te weinig licenties om een ieder een upgrade toe te kennen.

Voor mij geen DELL weer en voor de meesten in mijn omgeving ook niet.

[Voor 21% gewijzigd door BiBi op 03-03-2007 00:17]

• Reb87
  • Niet online
Kunnen we niet iets doen met de consumenten bond, Radar of Kassa? Ik denk dat we aardige kans maken als we hier echt achteraan gaan...

• MaDMaRTiGaN648
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 21:30
Gisteren nog even met Dell gebeld. Eerst met het nummer dat op https://www.dellvistaupgrade.com/contactus.aspx staat. Kreeg een Engelstalige dame aan de lijn. Heb haar uitgelegd dat de website (dellvistaupgrade.com) mijn service tag niet accepteert. Aangegeven dat het om een Inspiron 9400 gaat die in novemeber 2006 gekocht is, met Nederlandstalige Windows XP MCE 2005. Heb haar expliciet gevraagd of dit systeem in aanmerking hoort te komen voor de Express Upgrade, haar antwoord was (uiteraard): jazeker, maar moest contact opnemen met de Nederlandse support afdeling omdat het service tag waarschijnlijk niet goed geregistreerd staat.

De Nederlandse support afdeling geeft uiteraard weer het bekende antwoord: nee, helaas, geen Express Upgrade wanneer u een Nederlandse versie van XP heeft. Is er iemand al iets verder gekomen?

• Reb87
  • Niet online
Ik heb gister een mail gestuurd naar Dell met daarin toch wel duidelijk dat ik recht heb op een Vista Express upgrade. Daarbij ook dat als Dell mij deze upgrade niet geeft ik stappen zal ondernemen.

Vandaag heb ik een mail terug gehad met het standaard antwoord dat de Express Upgrade niet wordt toegekend aan klanten met een Nederlandstalige Windows versie. Ik ben nu aan het kijken hoe ik dit het beste aan kan gaan pakken. Heeft iemand misschien tips en/of bewijzen/informatie bronnen waar echt uit blijkt dat wij deze upgrade horen te krijgen?

• BillSpaarbank
  • Niet online
Is er niemand die dit kan voorleggen aan zijn/haar rechtsbijstandverzekeraar?

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-06 15:57
Ik zit hier met het zelfde probleem. In december een Dell gekocht met nederlandstalige XP, ook met de bedoeling de upgrade naar Vista te maken. Er is mij toen ook nooit verteld dat dit niet mogelijk ging zijn. Heb vorige week nog gemaild naar Dell maar tot nu toe daar nooit antwoord op gekregen. Dan maar gebeld en het zelfde verhaal gehoord: niet mogelijk om de upgrade te make met een nl XP.
Ik heb dan een brief geschreven naar Testaankoop ( soort consumentenbond hier in Vlaanderen ) en het probleem van Dell en de vista-upgrade uitgelegd. Ik heb nog geen antwoord, brief is pas weg van vrijdag dus ik wacht het af. Moest ik iets meer weten laat ik het hier weten.Ik verwacht er niet veel van maar kan het maar proberen. Hoe meer mensen dit aankaarten bij verschillende consumentenbelangen organisaties en/of programmas hoe beter volgens mij. Wie weet levert het dan toch nog iets op.

• JAHRASTAFARI
In dit stukje:

http://www.telegraaf.nl/i...ista_bij_Dell.html?p=12,2

Staat vermeld dat per begin maart de Nederlandse Dell Vista er is....

Ik heb onze ICT leverancier ingeschakeld in deze, ik heb in november PC's besteld onder de voorwaarde dat een (vrijwel kosteloze) upgrade naar Vista mogelijk was. Ik hou jullie op de hoogte als hier iets zinvols uitkomt. Tot nu toe wordt de boot afgehouden doordat Vista NL van Dell nog niet klaar is.... :(

Op het forum van tros radar loopt hier ook al een topic over:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=48106

[Voor 11% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 12-03-2007 15:19]

• Reb87
  • Niet online
Wel maf dat er bij het Telegraaf bericht onderaan staat dat je voor de upgrade bij Microsoft moet wezen. Ik heb Microsoft gemaild en die hebben mij verteld dat upgrades via de OEM fabrikanten gaan. Ik moest dus bij Dell wezen...

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-06 15:57
Reb87 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:49:
Wel maf dat er bij het Telegraaf bericht onderaan staat dat je voor de upgrade bij Microsoft moet wezen. Ik heb Microsoft gemaild en die hebben mij verteld dat upgrades via de OEM fabrikanten gaan. Ik moest dus bij Dell wezen...
Klopt, ik heb ook naar Microsoft (Belgie) gebeld en daar zeiden ze ook dat dat de beslissing van Dell is en dat Microsoft daar niets aan kan/wil doen.

Ondanks het feit dat Dell sinds vorige week systemen levert met Vista NL via hun site blijven ze dus weigeren om klanten met een XP NL (aangekocht tussen nov-feb) hun upgrade te geven naar Vista NL. Heb vorige week nogmaals gebeld met Dell maar 't antwoord blijft nee.

Ik heb vandaag ook nog eens contact opgenomen met Testaankoop en mijn brief, die ik vorige week naar hen gestuurd heb i.v.m. deze zaak is in behandeling genomen en ze gaan zeker Dell contacteren i.v.m. dit probleem, dus wie weet.......

• JAHRASTAFARI
Laatste update:

De account manager bij Dell blijft zich "verstoppen" achter de mededeling dat de Nederlandse upgrade versies nog niet klaar zijn..... Ik heb de eis op vista upgrade bij de 15 bestelde systemen zwart op wit destijds gekregen, maar nog proberen ze eronderuit te komen. Kan de accountmanager waarschijnlijk ook niets aan doen, maar is in ieder geval een zeer omstreden (lees:waardeloze) policy....

Wanneer gaan we?
We moeten direct ACTIE ondernemen.
Alleen maar praten op een forum krijg je je vista echt niet mee.

Kan ik mijn xp licentie niet omzetten in vista bij microsoft?
Aangezien dit ook gebeurd bij een upgrade en vista ultimate NL al op verschillende torrent sites is opgedoken!

Als de cd illegaal is en me activatiekey legaal heb ik alsnog een (half) legale vista >:)

• mariok23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-05 17:07
Wat een gezeik joh bij Dell. Ik heb in februari een Dimension c521 gekocht. Met windows MCE 2005.
Ook in de hoop te kunnen upgraden naar Vista.
En dan komen ze met een slap excuus "ja in nederland is niet veel belangstelling bij dell gebruikers met vista" of iets in die vorm. (gelezen op internet)
Of dat vista in het NL niet beschikbaar is en nog bijgewerkt moet worden. Wat een bullshit is dit zeg!! En op nieuwe PC's is het wel beschikbaar!?!?!
Ik heb Vista erop gezet, de beta versie weliswaar maar het werkt prima. Ik gebruik zelfs XP MCE niet meer.
Bijna elke (grote) computer fabrikant biedt Vista express upgrades aan... maar, nee hoor Dell weer niet. Ik ben erg tevreden over mijn nieuwe PC'tje maar dit is geen goeie zet van Dell.

Maar waar moeten we zijn om het wel te krijgen?? Kassa, ombudsman, radar, consumentenbond ofzo?!?! Heeft iemand al wat ondernomen?

Anoniem: 214715

Bij mij precies het zelfde liedje. Laptop met XP gekocht in februari. Omruilen voor Vista zou geen enkel probleem zijn. Dat was voor mij het doorslaggevende argument om toch de laptop te bestellen en niet te wachten tot Vista beschikbaar was. Toen bleek dat mijn XP-versie Nederlandstalig was, begon de discussie met Dell. De verkoper deed z'n best om mij te laten geloven dat ik het allemaal verkeerd begrepen had. Na veel zeuren zegde de verkoper me telefonisch toe dat hij z'n best ging doen om mij een Nederlands talige Vista upgrade te bezorgen. Hij moest daarvoor wel een interne memo schrijven. Dat is nu twee weken geleden en sindsdien heb ik niets meer van Dell vernomen. Ik vrees het ergste.
Het kan toch niet waar zijn dat Dell hiermee wegkomt. Zulke praktijken verwacht je toch niet van een bedrijf met zo'n goede reputatie. Dit schaadt hun imago en dat gaat ze uiteindelijk veel meer geld kosten dan deze truc hun nu opbrengt.

Heeft iemand nog een goed idee hoe we deze praktijken meer in de openbaring kunnen brengen?
Heeft iemand toevallig connecties bij de media, een dagblad of iets dergelijks?

• Reb87
  • Niet online
Is het niet een idee om allemaal een mail naar kassa te sturen? Niet 1 gezamelijke mail, maar allemaal apart zodat het voor kassa ook duidelijk is dat er veel gedupeerden zijn...

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
idd, goedplan. als er veel mensen mailen dan komt het wss ook nog in de uitzending, en hebben we als nog een kans op vista!

• medaillon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06-2018
Ik heb net met Dell gesproken(ene heer Vlijter) en heb te horen gekregen dat er helemaal geen upgrade komt voor de NL versie en dat klanten gewoon pech hebben.

De medewerker kwam erg onbeschoft over en bood ook geen oplossing. toen ik naar de Manager vroeg heeft ie me 15 minuten in de wacht gezet en toen opgehangen.

Ik heb erg tevreden over de hardware maar voel me hier toch echt wel opgelicht door DELL.

Anoniem: 215148

Anoniem: 214715 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:15:
Het kan toch niet waar zijn dat Dell hiermee wegkomt. Zulke praktijken verwacht je toch niet van een bedrijf met zo'n goede reputatie. Dit schaadt hun imago en dat gaat ze uiteindelijk veel meer geld kosten dan deze truc hun nu opbrengt.
goede reputatie?? ken nog wel heel wat meer verhaaltjes van dingen die niet zo lekker kloppen bij hun hoor.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dit is voer voor programmas als Kassa omdat de boe-man een groot speler is, waar wachten jullie eigenlijk nog op??

• JAHRASTAFARI
Uiteindelijke "deal" voor mij is dat ik 15 upgrades kan kopen voor de helft van het geld, voor de business versie betekent dit 15x80 euro ex. BTW...... :(

• Anoniem: 215817
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Heb hetzelfde probleem. 24 februari jl een dell dimension 9200 besteld. Rond half maart gebeld wanneer ze vista upgrade gingen opsturen, maar er werd ontkent dat mij iets was beloofd. Later nog een keer opgebeld, toen geloofde ze me wel, maar krijg geen upgrade omdat er geen nederlandse deel upgrade komt en ik dan maar zo slim had moeten zijn om een engels besturingssysteem te kopen, maar dat kon niet. Een troost, een of ander bekend computerblad heeft al stappen ondernomen tegen dell wegens de grote hoeveelheid klachten die binnen kwamen bij hun.

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-06 15:26
Wat een gedoe allemaal. Ik heb ik februari een Dimension 9200 systeem gekocht met de duidelijke vraag er een Vista upgrade bij te doen. Die kreeg ik erbij van de vertegenwoordiger hij was er alleen heel duidelijk in dat er op dat moment alleen coupons voor ENGELSE versies bij zouden zitten. Hier had ik geen probleem mee, omdat ik toch een Engels besturingssysteem gebruik......

Toen ik de nieuwe pc kreeg heb ik vrijwel direct de Dellvistaupgrade coupon verzilverd via de upgrade website. Dit ging zonder problemen.

We zitten nu echter bijna in mei en de leverdata worden steeds verschoven. Inmiddels is het eind mei geworden dat ze allemaal de deur uit zijn.

En dat terwijl er al geruime tijd gewoon Dell systemen verkocht worden met Vista........

Ik krijg het verhaal te horen dat er veel tijd in de Dell support cd gestoken is die Dell bij de upgrade levert. Nieuwe systemen waar Vista al opzit hebben deze natuurlijk niet nodig.
Verder blijkt dat Dell de distributie van de Vista upgrades aan een derde partij heeft uitbesteed die kennelijk de vraag niet goed aankan.

Bizar, maar het verklaart een hoop. Ik heb me inmiddels neergelegd bij het feit dat ik hopelijk de komende weken Vista eindelijk kan installeren.
Wellicht zijn er dan inmiddels ook weer meer hardwaredrivers voor dit nieuwe besturingssysteem.......(Always look on the bright side of life....yeah..... 8)7 )

Jeroen

Anoniem: 217124

Hallo Batavier-2,

Kun je een naam noemen van dat tijdschrift dat stappen onderneemt?

Dank,
Jan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 20:08
Alweer meer nieuws hierover?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Blijkbaar laat Dell ons gewoon zitten.

Ik heb me er zo kwaad om gemaakt dat ik de hele pc heb geformatteerd.
Weg met al die kut Dell partities en driver reset bullshit.

Vista Ultimate NL + Vista OneClick Activator downloaden

-EN HOPPA! EEN GEACTIVEERDE VISTA MET ROYAL OEM-

FUCK D3ll, FUCK Micr0soft!!!!
Blijkbaar willen ze het op de harde manier.
>:)

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-04 09:17
dat is illegaal dat mag niet, en al helemaal niet hier op het forum! is er dan geen rechtsbijstandsverzekering die hier werk van wil maken? lijkt me een leuke kip om van te plukken

*burp*

Anoniem: 217124

Hallo,

Ik verzamel mensen die door Dell bedrogen werden. Geen Vista upgrade gekregen? Mail me op jan.de_wilde@skynet.be en sluit je aan!

• Dbm12
  • Laatst online: 20:08
Anoniem: 217124 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:54:
Hallo,

Ik verzamel mensen die door Dell bedrogen werden. Geen Vista upgrade gekregen? Mail me op jan.de_wilde@skynet.be en sluit je aan!
Graag zou ik willen weten wat je dan met de informatie doet + wat je intenties zijn om te gaan doen.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee