Toon posts:

Sweex lw050 configuratie(cable)

Pagina: 1
Acties:
  • 949 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit sinds een tijdje aan @home vast... nu wil ik graag achter mn modem een router koppelen.. maar als ik deze router wil configureren dan krijgt hij maar geen connectie.

Configuratie Arris cm450b(modem)

IP adres...217.212.72.12 ( voorbeeld)
Subnetmasker.255.255.254.0
Standaard gateway: 213.51.129.2(voorbeeld)
DNS 213.51.129.37
DHCP adres is het zelfde als de DNS.
DHCP:ja

Configuratie Sweex LW050(router)
verbinding: Dynamic ( heeft dus geen inloggegevens nodig)
DHCP:ja
lan ip 192.168.50.1
computer ip:192.168.50.5
Subnet:255.255.254
Host naam:cc1013048-b (deze kreeg ik van @home)
Gateway 192.168.50.1

Mijn vraag is. heeft iemand ervaring met het instellen van een kabelverbinding? ik snap namelijk weinig van de sweex routers, er stond ook niks in de handleiding. Ik hoop dat iemand het antwoord weet,,, loop al 2 dagen te knoeien

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:28
whoops, check hier beneden

[ Voor 95% gewijzigd door maarud op 02-02-2007 16:32 ]

• maarud
Je moet het adres van de modem fixed maken, DHCP uitzetten, en dan de gateway van de Sweex instellen op het ip-adres van de router ;)

[ Voor 6% gewijzigd door maarud op 02-02-2007 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is het probleem... ik kan niet in de modem komen... als via de gateway in mn modem wil dan krijg ik de melding dat de pagina niet bestaat:P

• maarud
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:35:
dat is het probleem... ik kan niet in de modem komen... als via de gateway in mn modem wil dan krijg ik de melding dat de pagina niet bestaat:P
is dat adres niet iets van 192.168.2.1, 192.168.1.1, 192.168.0.1, 10.0.0.1, 10.0.0.2, etc. En sluit je je pc wel op de sweex aan als je bovenstaande doet?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn sweex aangesloten jah,

het adres van mn sweex is 192.
en die van mn modem is 217.

Ik heb geprobeerd om op mn modem in te loggen maar dit werkt niet.. hij geeft aan dat de pagina niet bestaat.. terwijl ik geen router had aangekoppeld.

maar je zei dus dat ik de ip van mn modem moest instellen op mn router.. zolang ik niet in mn modem kan heeft dit geen nut. want 2 dezelfde ip's werken niet.

• maarud
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:52:
ik heb mn sweex aangesloten jah,

het adres van mn sweex is 192.
en die van mn modem is 217.

Ik heb geprobeerd om op mn modem in te loggen maar dit werkt niet.. hij geeft aan dat de pagina niet bestaat.. terwijl ik geen router had aangekoppeld.

maar je zei dus dat ik de ip van mn modem moest instellen op mn router.. zolang ik niet in mn modem kan heeft dit geen nut. want 2 dezelfde ip's werken niet.
Als je nou alles loshaalt, en alleen je pc aasnluit op de Sweex. Surf dan naar het standaard adres ( een van de IP's hierboven, of check de handleiding en als het goed is zou je er in moeten komen.

Verwijderd

Topicstarter
ff voor de duidelijkheid... de sweex is mn router en de arris mn modem.. en ik heb al geprobeerd om op de modem te kunnen terwijl de router uit is maar dit werkt niet.

• maarud
het gaat erom of je in de Sweex (router) kunt komen, daar heeft de modem niks mee te maken. Probeer dus in je router (sweex) te komen, lukt dit wel?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat lukt, maar het heeft geen nut om het ip van de gateway intestellen als het lan nr van de router....

• maarud
nee, de modem heeft een ip. Je moet dus in de router de gateway op [ip modem] instellen, zodat de router weet dat hij alles moet doorsturen naar modem. Een switch was makkelijker geweest....

Verwijderd

Topicstarter
als het niet te veel werk is, zou je me dan kunnen helpen via msn, dat praat wat handiger... thnx

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-03 23:12

TommyGun

Stik er maar in!

Switch was hier idd 100x makkelijker geweest. En je kan de router toch gewoon op DHCP zetten, zoekt ie ook het adres van de modem automatisch. (Misschien even modem resetten zodra de router goed ingesteld staat).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
sorrie voor de late reactie... maar de router staat op dhcp en krijgt helemaal geen gegevens.. deze moet ik allemaal handmatig invoeren... en als ik deze handmatig invoer dan krijgt hij nog steeds geen verbinding

• maarud
hmm kan je die sweex nog ruilen? Koop dan een switch ;)
Pagina: 1