Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TomTom RIDER Plus services probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

wij hebben net een TomTom rider gekocht. De kaart van western europe staat erop + de flitspalen via de HOME shop. Maar het ding is dat die flitspalen niet bij de POI lijst te voorschijn komen + als je het wilt aanzettenvia TomTom plus vraagt deze naar een draadloze verbinding om de service te gebruiken ??? Hallo ... das wel ver gezocht om op internet te zitten terwijl je met de moto rijdt. Kan dit zonder draadloze verbinding ? Via PoiEdit dan ofzo ?

Omdat de flitspalen nergensbijkwamen hebben we ook al een hard rest en soft reset gedaan. Alles staat nu zoals in de fabrieksinstellingen en nog komen ze er niet bij :s In de manual + op de doos + in de shop staat overigens nergens een vermelding van het verplicht bezit van een bluettooth GSM + GPRS verbinding. Ik vind het wel een beetje overdreven allemaal.

Het is een Rider met TomTom 6 denk ik. De ov2 bestanden ofwat het mag zijn staan allemaal onder de directory van de Western Europe map. Met hun bijhorende bmp's. Het is van tomtom zelf dus kanniets mis mee zijn denk ik :s

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Net gekocht?

En dan ga je het op GoT vragen? Waarom niet terug naar de winkel of TomTom zelf bellen/mailen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Wel, ik benvan mening dat ik het eerst best zelf is uitzoek.We hebben een hele tijd zitten zoeken maar niets wat op hun site stond enzo werkte. Dus misschien is er iemand hier die hetzelfde heeft voorgehad of er ervaring me heeft. Als hier niets uit de bus komt bel ikwel is naar tomtom ofzo om te vragen hoe het nu precies zit.

Neway, in Home staan ze duidelijk op de GPS als nuttige plaatsen. Met icoontjes en alles. Nu is de vraag dus ... hoe precies zet je ze aan op TomTom ? Het kan precies via TomTom Plus services maar als je dit probeert aan te zetten vraagt die voor een verbinding. Of anders zouden ze ergens toe te voegen moeten zijn bij POI/NP maar daar komen ze nergens te voorschijn.

edit: Ok, er komt vooruitgang in. Ik heb nu manueel via PoiEdit een bestand aangemaakt, geimporteerd en voila .. binnen de 10 seconden stond het op de kaart. Ook als je via de Home software connect op je Rider en dan het ding bedient vanuit de PC dan kan je dus wel connecten op de Plus dienst. Dat is dus wel ERG belachelijk dat ze het nergens vermelden dat je verplicht een GSM met bluetooth en een internetverbinding nodig hebt voor gebruik te maken van de flitspalen. Ze spannen waarschijnlijk samen met wat GSM manufacturers.

Het enigste wat ik nu nog zou willen weten is of het héél misschien ook zonder GSM kan ? Zou leuk zijn .. maar momenteel kan ik wel verder met het manueel importeren.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 17:21 ]

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:25
Je kan beter de flitspalen van www.flitspaal.nl gebruiken icm Poiedit. Deze zijn meer up to date dan de flitspalen van TomTom.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Internet is niet echt nodig. Een flitspaal is tegenwoordig iets meer dan een POI, en valt onder een aparte menu categorie.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
MSalters volgens TomTom anders wel hoor. Je kan het flitspaal menu namelijk niet zonder GSM met inet gebruiken blijkbaar. Dat is wat ik me nog afvraag of dat menu gebruiken ook zonder GSM gaat op 1 of andere manier. Via PoiEdit is het al lang gelukt hoor :)

Verwijderd

Je hebt internet nodig om de flitslocaties te installeren. Daarna ga je naar het menu Flitslocaties en kan je aan- en uitzetten. Als je onderweg updates wilt ophalen heb je mobiel internet nodig, anders niet.

Hoe kan ik Flitslocaties op mijn TomTom inschakelen?

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:25
@Spobo,

Op het forum van yournav kan je alle info vinden die je nodig hebt.

http://www.jouwnav.nl/for....php?showtopic=10297&st=0

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Kun je ook niet via HOME in het PLUS menu komen?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1