Goedemiddag,
Ik heb een emailscriptje geschreven voor een nieuwsbrief. Dit mailscriptje werkt opzich goed, de mail wordt verstuurd, alleen Microsoft Outlook 2003 toont alleen de plain text van het emailbericht. Dat ziet er zo uit:
Het zou zo moeten zijn dat het emailbericht gewoon als HTML in de email wordt getoond.
Ik gebruik de volgende headers:
Ik bouw de body zo op:
Ik snap niet waarom Outlook de plaintext laat zien, en de HTML als bijlage toont. Gmail toont de plaintext EN de html mail onder elkaar. Dit is gewoon overzichtelijk, maar helaas gaat er bij het openen van de mail in Outlook iets niet goed.
Ik verstuur de mail zo:
Heeft iemand een tip voor mij?
// edit
Outlook toont normaal gesproken wel HTML, dit staat niet uit
Ik heb een emailscriptje geschreven voor een nieuwsbrief. Dit mailscriptje werkt opzich goed, de mail wordt verstuurd, alleen Microsoft Outlook 2003 toont alleen de plain text van het emailbericht. Dat ziet er zo uit:
In de bijlage, genaamd ATT12312.htm, staat de inhoud van het HTML email bericht:Email niet goed weergegeven? <http://www.domein.nl/nieuwsbrief/02022007/>
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <html> <head> <title> Nieuwsbrief 02-02-2007 </title> </head> <body> <div> Dit is een test <b>HTML</b> email berichtje </div> </body> </html> |
Het zou zo moeten zijn dat het emailbericht gewoon als HTML in de email wordt getoond.
Ik gebruik de volgende headers:
PHP:
1
2
3
4
5
| // Maak headers van email op $headers = "From: GeefenZie.nl <info@geefenzie.nl>\n"; $headers.= "Reply-to: GeefenZie.nl <info@geefenzie.nl>\n"; $headers.= "MIME-Version: 1.0\n"; $headers.= "Content-Type: multipart/mixed; boundary = $boundary\n\n"; |
Ik bouw de body zo op:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $boundary = uniqid(md5(time())); // Plain text versie van bericht $body = "\n--$boundary\n" . "Content-Type:text/plain; charset=\"iso-8859-1\"\n"; $body .= $plain_text_email; // HTML versie van bericht $body .= "\n--$boundary\n" . "Content-Type:text/html; charset=\"iso-8859-1\"\n"; $body .= $html_email; |
Ik snap niet waarom Outlook de plaintext laat zien, en de HTML als bijlage toont. Gmail toont de plaintext EN de html mail onder elkaar. Dit is gewoon overzichtelijk, maar helaas gaat er bij het openen van de mail in Outlook iets niet goed.
Ik verstuur de mail zo:
PHP:
1
| mail($email, $onderwerp, $body, $headers); |
Heeft iemand een tip voor mij?
// edit
Outlook toont normaal gesproken wel HTML, dit staat niet uit
[ Voor 5% gewijzigd door bas.kb op 02-02-2007 16:07 ]