heb een access-database op de lokale pc staan, via een odbc-connectie kan ik hier alles mee met php.
Nu wilde ik kijken of het ook ging met database op netwerk.
Dus database op netwerk gezet, netwerkschijf aangemaakt.
Nu kan ik wel de database bewerken met access etc, maar als ik via php wil connecten krijg ik de volgende melding:
Nu was ik aan het zoeken op internet, maar daar hebben ze het over een odbc-bridge. Nu heb ik alleen een odbc-connectie op de computer met de php-site.
Moet ik nu ook een odbc-connectie op de pc met de database maken, of zit ik nu in de verkeerde hoek te zoeken.
Heb dit online gevonden, maar hoe zorg ik voor dat apache onder de goede user draait?
After many hours searching here´s how it works:
- Map the Network Drive where the mdb is located
- Setup System DSN in Control Panel with mapped Drive
- Open Registry at:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC\ODBC_INI
- Edit the for example "M:\" to "\\server\..."
- Close Regedit
- The Apache-Service must run with a Domain (network)-User!!
- After that you can connect using:
Nu wilde ik kijken of het ook ging met database op netwerk.
Dus database op netwerk gezet, netwerkschijf aangemaakt.
Nu kan ik wel de database bewerken met access etc, maar als ik via php wil connecten krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Warning: odbc_connect(): SQL error: [Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] De Microsoft Jet-database-engine kan het bestand (onbekend) niet openen. Het is exclusief geopend door een andere gebruiker of u hebt een machtiging nodig om de gegevens te kunnen bekijken., SQL state S1000 in SQLConnect in c:\joris\apache_root\xtome\functions.php on line 139 Er is een fout opgetreden tijdens het maken van de verbinding met de database. |
Nu was ik aan het zoeken op internet, maar daar hebben ze het over een odbc-bridge. Nu heb ik alleen een odbc-connectie op de computer met de php-site.
Moet ik nu ook een odbc-connectie op de pc met de database maken, of zit ik nu in de verkeerde hoek te zoeken.
Heb dit online gevonden, maar hoe zorg ik voor dat apache onder de goede user draait?
After many hours searching here´s how it works:
- Map the Network Drive where the mdb is located
- Setup System DSN in Control Panel with mapped Drive
- Open Registry at:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC\ODBC_INI
- Edit the for example "M:\" to "\\server\..."
- Close Regedit
- The Apache-Service must run with a Domain (network)-User!!
- After that you can connect using:
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 15:58 ]