Toon posts:

[exch2003] dubbele e-mails

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier een mailserver met GFI mailessentials en Exchange 2003.
Nu willen we hetvolgende maar kunnen nergens maar dan ook nergens vinden waarom het mis gaat.

Mail aan gebruiker A komt binnen en gaat naar gebruiker A met ingesteld een CC naar gebruiker B. Dit gaat goed.

Maar als Mail A van buiten aankomt met al een CC ingesteld naar B dan komt die mail maar 1x bij gebruiker B aan. Die in exchange ingestelde CC bij A (naar B ) werkt dan niet.

Wat kan ik hieraan doen. De directie wil namelijk alle boxen kunnen inzien op deze wijze maar voorkomen dat de items als gelezen verschijnen.

Hoe hebben andere organisaties dit opgelost, of weten jullie wellicht op welke manier deze dubbele items voorkomen worden, want ik wil raar maar waar gewoon dubbele items hebben :-)

Bedankt alvast!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik kan aan je profiel niet zien of je Nederlander of Belg bent, maar in Nederland is het zonder medeweten van een gebruiker inzien van mailberichten niet toegestaan als gevolg van de privacy-wetgeving. Misschien handig om even aan te kaarten bij de directie.

Hier staat eea uitgelegd.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• thund3rball
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07-2025
Als je zo als directie met je personeel om wilt gaan, vraag je om ontslag.... 8)7

Er zijn andere mogelijkheden om alle binnenkomende/uitgaande mail te "archiveren", maar daar heb ik het nu liever even niet over....

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Dat gaat bovendien ook erg rare reakties opleveren als er een return reciept ingesteld staat.

Of als een klant een werknemer mailt dat hij in de komende sales meeting de directeur er liever niet bij heeft omdat die geen enkel idee heeft waar het over gaat, of woorden van nog maffere strekking, waar de werknemer niets aan kan doen...

Maar los daarvan, dit is èn heel erg not 21e eeuw èn vanuit privacy overwegingen ronduit gestoord.
Je zou bijna het management incapabel verklaren ;)
(Zoals meneer Hoppen is, vertrouwt hij zijn werknemers. Deze wens zegt mij erg veel over de directie. Gelukkig zitten ze niet in mijn intresses)

Ik zou me direct op heel erg veel mailinglists inschrijven. })

En verder is het beschreven gedrag niet raar, omdat exchange zo slim is om door te hebben dat B dat bericht al heeft.

[ Voor 46% gewijzigd door aZuL2001 op 03-02-2007 00:26 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???