Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Heb nu Xp draaien op mijn pc (de c schijf). Deze draait goed op hd van 250 gb.

Nu wil ik op een andere hd van 160 gb (dit is de d schijf) (deze dit ook intern) windows Vista zetten. Dat als ik de computer opstart kan kiezen tussen Xp of Vista. Zodat ik Vista kan uitproberen en of alles werkt zodat ik langzaam over kan gaan naar Vista.

Maar (nu komt het) ik wil niet xp verwijderen of aanpassen i.v.m. werk er op.

Kan iemand mij utleggen hoe ik dit het beste kan aanpakken, tips en zo.

Bedankt Eduard :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

C-schijf ontkoppelen en Vista op de overgebleven harddisk installen.
Lijkt mij de makkelijkste methode.

[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 02-02-2007 14:19 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Vista installeren op de 2e schijf. Dualboot maakt ie er automatisch van als je het op een andere schijf installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
Iets zegt mij dat dit zeer makkelijk te vinden is als je ff de search gebruikt. Of google...Maarja
Gewoon bij het installeren van Vista ervoor kiezen dat het op de andere schijf geinstalleerd moet worden. Als het goed is (!!!) zou de installeren een boot menu aanmaken. En je XP installatie zou nog normaal moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Backup maken van je XP installatie (via een imaging programma als Ghost of TrueImage), en dan de installatie van Vista beginnen. De aanwijzingen goed doorlezen, en de juiste drive kiezen, en nooit zomaar ergens op "ja" of "volgende" klikken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:36
De makkelijkste manier hiervoor is je XP hardeschijf afkoppelen.
Vista installeeren op je andere hardeschijf.

Vervolgens allebei weer aansluiten en dan als primary boot schijf je windows welke je het meest gebruikt.

Vervolgens wanneer je in je andere installatie wilt hoef je alleen maar op ESC (of andere toetscombinatie) te drukken om je bootscherm je krijgen (vanuit je bios) en slecteer je hier je andere schijf zodat hij hiervan start.

Zo werkte ik vroeger altijd, zo start hij standaard 1 op maar mocht je de andere willen hebben hoef je maar een kleine handeling te verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als XP geinstalleerd staat kun je gewoon Vista installeren op een een andere partitie/schijf. Er word gevraagd waar je hem wil installeren. Na installatie start de pc op met de vraag welk OS je wil laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor jullie reacties.
Kan ik van het weekend Vista er op zetten. Kijken hoe het werkt, lijkt mij erg mooi.
Heb een vista controle gedraaid en moet geen probleem zijn op mijn pc. Wat zijn jullie eerste reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:14
Ik heb hetzelfde, ook een 250gb disk met een dual-boot van XP en Vista. Ik had gewoon Windows installed op de C partitie en vervolgens Vista installed op de E partitie, verder hoef je er niets aan te doen. Gewoon een OS installeren, maar dan op een andere partitie... nogal basic stuff :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 20:11
ff een vraagje die hier op lijkt maar dan net andersom, als ik eerst een dualboot van Vista Beta en XP had, daarna heb ik Vista van de schijf afgegooid via Windows XP, maar nu komt het probleem. Hoe krijg ik de oude bootloader weer, want nu zoekt hij steeds bij het opstarten naar Vista die er dus niet meer op staat.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:16

Hallo

Pagina: 1