[Vista] Problemen met Divx en WMP. Traagheid.

Pagina: 1
Acties:

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het lijkt erop dat mijn Laptop te traag is om divx of xvid af te spelen in vista. Ik gebruikte voorheen BSplayer om films af te spelen in XP. Omdat BSplayer met vista niet werkt (geen beeld, alleen geluid) heb ik het met WMP geprobeerd, het probleem is dat het beeld in slowmotion lijkt te gaan, het hapert niet maar het loopt achter het geluid.

Mijn vraag is dus of dit probleem aan de specs van mijn laptop ligt, een 1.73 centrino, 1gig geheugen, gf6400go 128mb, of komt het misschien door de codecs? Ik heb standaard divx en xvid codecs geïnstalleerd, geen codec-pack dus. Hoe komt het dat programma’s als BSplayer of divx player enkel een zwart scherm tonen terwijl WMP wel beeld geeft? En waarom is het beeld in slowmotion?

Alvast Bedankt :)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer de FFDshow codec eens? Anders kan je videolan proberen, die heeft eigen codes aan boord. Volgens mij moet je CPU het makkelijk aankunnen, tenzij je veel filters gebruikt.

• FMS
  • Niet online
TweakerNummer schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:23:
Probeer de FFDshow codec eens? Anders kan je videolan proberen, die heeft eigen codes aan boord. Volgens mij moet je CPU het makkelijk aankunnen, tenzij je veel filters gebruikt.
Ik zal het zo proberen. Maar om antwoord op je vraag te geven, nee, helemaal niet. Het gaat hier om een schone installatie van Vista Ultimate.

Ik denk inderdaad ook dat de CPU het aan moet kunnen, daarom vind ik het zo raar.

nope. ffdshow codecs hadden geen effect.

[ Voor 4% gewijzigd door FMS op 02-02-2007 13:34 ]

• snake06
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 00:08
staat er nero op toevallig?
Ik had ook veel problemen met films in WMP
openen duurde enorm lang en sound is out of sync.
Dit lag aan nero burning rom....

• FMS
  • Niet online
Het probleem lijkt nu gefixt.

Ik heb in BSplayer de render mode op Internal Renderer Direct Draw surface gezet. In combinatie met de ffdshow codecs lijkt het geluid nu synchrone te zijn met het beeld.