[Vista] Dynamisch volume wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb dit ook gepost in het grote vista ervaringen topic, maar volgens mij hoort het daar niet geheel thuis. Dus bij deze:

Iemand die mij kan helpen?

Ik draai dualboot. Aan de ene kant een xp installatie en daarnaast een vista home premium NL (legaal)

Nu heb ik onder windows xp al mijn harde schijven gewoon in computermanagement en zichtbaar onder "deze computer" Echter onder vista lukt het me niet. Het gaat om 2 harde schijven (1 hangt aan een sata aansluiting 300GB) de ander is een ide hangt aan een raid controller samen met een andere schijf (en is 250 GB) Onder xp staan in computerbeheer beide als Type "dynamisch" gemeld/ "In orde" zijn en een "eenvoudig"e indeling hebben. In vista worden de 2 schijven wel gevonden, maar staan offline. Ik krijg ze ook niet online. Heb het halve internet al afgezocht maar ondanks mijn idee dat ik wel wat van pc's weet. Gaat dit me boven de pet.

Ik heb al via diskpart e.d. geprobeerd maar geen soelaas. De schijven komen niet online.
Ik dacht dat je dynamische schijven gewoon zou moeten kunnen benaderen vanuit vista? Ik begrijp er niets meer van ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat heb je precies geprobeerd in Vista's schijfbeheer dan? "Import" oid? :)

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
elevator schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:17:
Wat heb je precies geprobeerd in Vista's schijfbeheer dan? "Import" oid? :)
Ja maar die "optie" is niet eens aanwezig als ik rechtsklik op de "offline" schijf.

de enige optie die vista mij biedt is de schijf te converteren van dynamisch naar iets anders.Maar met 550 GB aan data heb ik daar niet zoveel zin in. Ik heb ooit een beta van ultimate gedraaid en die vond de schijevn wel gewoon ..?

[ Voor 4% gewijzigd door OcNewB op 03-02-2007 22:10 ]

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:08
Ik heb dat ook gehad, van Ultimate naar Home Premium. Er zat niet meer op dan te converteren naar Basic disk.