[Vista] Geforce 6800xt geeft bsods en is traag*

Pagina: 1
Acties:

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik draai sinds een 2tal weken vista op volgend systeem:

AMD Athlon XP 2600+ @ 2800+
2 gig DDR
XFX Geforce 6800XT (agp 8x)
DFI Lanparty Ultra II rev. b (nforce2 chipset)
Creative Audigy
1* 160 gig sata (Bootschijf)
1* 120 gig sata + 2* 320 gig sata (data)

Het probleem: de vistadrivers van Nvidia nekken mijn systeem totaal. Vanaf dat ik me aanmeld op mijn desktop krijg ik keer op keer bsods, aanmelden verloopt ook extreem traag. Enige manier om me aan te kunnen melden uiteindelijk is de drivers uninstallen en als ik in vista weer zit, ze opnieuw te installen. Keer op keer reproduceerbaar.

Wat ik al geprobeerd heb:
- andere drivers (oa. oudere, betas en windows drivers)
- rollback (in het begin heeft hij even stabiel gelopen)
- terugzetten van clean install image (gaf meteen bsods)

Uiteindelijk heb ik met mijn XP install een deel tests laten lopen omdat ik de vrees had dat het hardwareproblemen waren waar ik last van had. Deze verliepen echter allemaal perfect.
Ten einde raad heb ik mijn Vista maar een complete reinstall gegeven en deze werkt tot mijn grote verbazing helemaal perfect.

Nu denken de tweakers "wat is het probleem dan ?". Het probleem is dat ik nu niet meer weet of ik die nvidiadrivers nog wel kan gebruiken (ik durf ze niet meer te installen omdat ik de vorige keer me niet meer kon ontdoen van die ellende :/ ). Ik draai nu mijn desktop met de drivers die microsoft me geeft. Nu is dat op zich geen probleem (Ze lopen lekker als desktop), maar ik denk niet dat ze totaal geschikt gaan zijn om een beetje te kunnen gamen en dat zou ik toch wel graag willen doen van tijd tot tijd. Het is geen optie om xp te gebruiken om te gamen (ik hou niet van dual boots, kost me teveel tijd en de xp install is alleen maar een soort backup tot ik vista helemaal naar mijn zin heb).

Ik weet dat de nforce2 chipset niet meer gesupport wordt door Nvidia voor vista, microsoft levert echter wel drivers ervoor. Toch vermoed ik dat mijn probleem daar te vinden is ergens, maar ik heb geen flauw idee hoe het aan te pakken.

Maw.: herkent iemand het probleem en weet hij een oplossing voor me ? :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke Vista? Welke editie? Want er is een structureel verschil tussen verschillende uitvoeringen.

[ Voor 57% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2007 13:18 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
sorry, vergeten ;)

Business heb ik (MSDNA)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

polthemol schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:19:
sorry, vergeten ;)

Business heb ik (MSDNA)
x32? x64?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
again sorry >.< (ben in vorm vandaag)

x86 natuurlijk ;) (al kon je dat ook aan mijn cpu zien :) )

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
even aanvulling op eigen topic:

wat ik volg van comments bij meuktracker is dat ik in feite dezelfde problemen ervaar als mensen met geforcekaarten uit de 8-serie óO (hetgeen aardig vaag is imo).

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
en het probleem is opgelost :)

Een ramlatje was zich stout aan het gedragen onder Vista.

Mobo ondersteunt dual channel (doh) als je het in 1 en 3 prikt. Nu heb ik 2 gig erin zitten ( 2* 512 en 1 * 1 gig latje), waarbij blijkbaar eerst de 512-latjes in sleuf 1 en 2 zaten en het 1 gig latje in sleuf 3.

XP maakte er blijkbaar geen problemen mee (heb er prolly niet bij nagedacht voor de rest en gewoon mijn ram erin gepropt aangezien dual channel hier toch nooit echt iets van een performancewinst had opgeleverd), Vista des te meer.

Heb het nog een paar keer geproduceerd door de latjes om te wisselen steeds en vanaf dat het 1 gig latje in sleuf 3 zit krijg ik mijn bsods weer terug.

Maw.: het werkt weer zoals het moet (nu de nvidiadrivers eens voorzichtig proberen te installeren en dan ben ik helemaal gelukkig ;) )

Pagina: 1