[CSS] afhankelijk van server hoe het weer geeft

Pagina: 1
Acties:

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Ik heb een raar probleem. Ik heb een systeem gemaakt voor een manege waar een aantal gegevens in kolmmon weergegeven worden. Alleen is er een probleem met de uitlijning van een van de kolommen. Neem bijvoorbeeld deze link competitionSignin.php?view=event.details&eventId=15. Als ik daar op mijn server op de pc waar ik dit op maak bekijk dan is de meest rechtse kolom met de gehele inhoud rechts uitgelijnd. Maar op de link die ik gestuurd heb is alles in de rechtse kolom gecentreerd. Dit met IE want FF geeft het overal goed weer.

Ik weet zeker dat alle bestanden op de online server en de server op mijn pc identiek zijn en ik bekijk de twee verschillende plaatsen in tabbladen in hetzelfde IE7 venster. Ik heb echt geen flauw benul wat er aan de hand kan zijn ik heb geprobeerd text-align: right op andere plaatsen te zetten of !important toe te voegen. Maar het mocht alemaal niet baten. Weet iemand welke fout ik hier gemaakt heb??

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Volgens mijn webdev toolbar staat het betreffende element hier:
code:
1
html > body > div #contentContainer .body-text > div #borderDivT > div #borderDivL > div #borderDivTl > div #borderDivBl > div #borderDivB > div #borderDivBr > div #borderDivR > div #borderDivTr > div #contents > table > tbody > tr > td #mainContentCell > div #mainContentContainer > div .section firstsection
Dat lijkt me wel heel diep, ergens op 1 van die elementen kan net een andere uitlijning oid gedefinieerd zijn.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie verder niets vreemds behalve de enorm diepe nesting. Wellicht dat IE daar z'n nek over breekt - wel interessant om dat eens uit te testen :)

Intentionally left blank

Verwijderd

kan het dan een problemen geven als je een element heel diep nest? nog nooit van gehoord :)

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:55
Woepsie

[ Voor 89% gewijzigd door Niek.NET op 02-02-2007 16:53 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
.eventClasses td.classInfo {
    width: 50px;
    text-align: right;
}

Die 50px is net te smal voor sommige cellen, dit lijkt een renderprobleem in IE te triggeren. Maak die eens iets breder ;)

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Overigens kwam ik daarachter door de pagina uit te kleden tot de essentie waarbij het probleem nog optrad:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<title>Wedstrijd</title>
<style type="text/css">

.eventClasses td.classInfo a {
    display: block;
    padding: 1px 6px 2px 3px;
    border-bottom: 1px solid #eee;
}

.eventClasses td.classInfo {
    width: 50px;
    text-align: right;
}

</style>
<div class="eventClasses">
    <table>
        <tr>
            <td class="classInfo"><a href="#">(1/20)</a></td>
        </tr>
        <tr>
            <td class="classInfo"><a href="#">(11/20)</a></td>
        </tr>
    </table>
</div>

misschien een goede tip als je nog eens tegen een dergelijk probleem aanloopt ;)

Intentionally left blank

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Dat was inderdaad het probleem! een beetje breder maken en alles lijnt uit zoals het hoort. De reden dat ik het online wel had was dus puur doordat er inschrijvingen gedaan zijn en de inhoud dus inderdaad te breed wordt. Foutje in IE dus.

offtopic:
Zo belachelijk diep is het toch niet genest? Ik geef toe dat er naar mijn idee 1 stap te veel in zit namelijk die buitenste tabel, maar die is er alvast voor een toekomstige uitbreiding waarbij ik niet met css in de knoop wil komen te liggen.

Nevermind, er zit een stukje html in van een andere site die ik hier echt niet nodig heb. Zal dat er maar eens uit halen.

[ Voor 11% gewijzigd door RwD op 06-02-2007 09:59 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mwa, ik vraag me toch serieus af wat hiervan precies de bedoeling is:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<div id="borderDivT">
<div id="borderDivL">
<div id="borderDivTl">
<div id="borderDivBl">
<div id="borderDivB">
<div id="borderDivBr">
<div id="borderDivR">
<div id="borderDivTr">
...
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>

Intentionally left blank

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Op deze site wist ik nog niet wat het exacte ontwerp zou worden, uiteindelijk bleek dat er nauwelijks ontwerp mocht komen en ik een beetje aan moest sluiten bij de bestaande website. Ben ze simpelweg vergeten weg te halen... De toegevoegde waarde daarvan is dus ook bijna 0 in dit geval, daarom heb ik het al weg gehaald. Ik had de meeste code van iets anders gepakt dat ik er uit heb laten zien als een document in word. En omdat ik de afmetingen niet wist moest ik er een rand omheen plakken. Dit had ik eens geprobeerd zonder tabellen te gebruiken op een manier die ook uitrekt waar nodig. Daar zijn die divs voor. Maar als je een betere manier weet dan hoor ik die graag!!
Pagina: 1