Toon posts:

[Vista] Ervaringen met TV Kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 587 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu het merendeel van de Vista Edities met Windows Media Center is uitgerust, vroeg ik mij af hoe de ervaringen met de MCE gecertificeerde TV kaarten zijn.

Een aantal punten waar ik benieuwd naar ben (heb geen ervaring met TV kaarten en XP MCE)
Hoe verloopt de installatie, zijn er extra drivers benodigd
Hoe verloopt de integratie met het Vista Media Center
Hoe is de kwaliteit van de TV, Opname mogelijkheden ed
Hoe is de snelheid. Heeft het nog wel nut (met de dual/quad cores) te investeren in hardwarematigen decoders ipv software matig.

Ik ben puur benieuwd naar de ervaringen van jullie.

Verwijderd

Ik heb Vista Premium hier en mijn Leadtek Winfast TV2000 Expert tv-kaart wordt niet herkend door MCE. De software die bij de kaart geleverd is doet het gelukkig wel. Al heb ik daarin geen geluid. Dit zal wel door de nog crappy Creative drivers komen voor mijn Audigy 2.

Er is ergens een overzicht welke TV kaarten ondersteund worden in MCE 2005 en dus ook Vista.

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 18:36

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik heb de afgelopen week vista gedraaid en ik moet zeggen dat de ondersteuning voor mijn hauppauge PVR-150MCE kaart erg goed is.

het was niet nodig om extra drivers te downloaden of te installeren, alles werd tijdens de installatie herkend. De enige drivers die vista niet kon vinden waren die van m'n SATA driver.

De integratie met mediacenter verliep goed. Het is niet meer nodig om 3rd-party mpeg codecs te gebruiken, het werkt meteen. Ik zag geen verschil in kwaliteit met XP.

Ik ben zeer tevreden over de mediacenter mogelijkheden van Vista, ook de mogelijk tot het direct kijken van online TV (uitzending gemist ed) via mediacenter vond ik leuk om te zien.

Uiteindelijk ben ik toch nog even teruggegaan naar XP MCE, omdat m'n systeem als totaalscore maar 2 van de 5 had.

Grappig detail, XP MCE moest ik wél zelf de drivers downloaden voordat windows ze herkende.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-03 13:03

--MeAngry--

aka Qonstrukt

M'n Hauppage PVR150 MCE werd automatisch geinstalleerd en werkt perfect in Media Center onder Windows Vista. Onder Windows XP MCE trouwens ook al, maar daar moest ik nog wel even drivers installeren.

Ik stond vrij versteld van de beeldkwaliteit van de kaart toen ik deze voor het eerst in gebruik nam, het is echt een enorm verschil tegenover bijvoorbeeld een simpel kaartje met een Philips SAA713x chip.

Overigens heeft de TV-kaart minstens een hardwarematige encoder nodig om in MCE (Vista of XP) te werken. M'n 150 MCE heeft ook geen hardwarematige decoder, en dat is inderdaad met de huidige CPU's niet meer nodig.

/me met Roland_EM25 dus :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Ik heb een PVR 150 kaart en die werkte perfect op XP.
Volgens de doos werkt de kaart ook met xp media center,
Maar nu ik hem gebruik met vista gaat het niet lekker.
Ik heb vista home premium 64 bit. en telkens worden de drivers van mijn tv kaart opnieuw geinstaleerd als ik mijn pc weer aanzet.
Hierdoor moet ik dus telkens mijn media center weer configureren,
Ik heb echt elke driver van hauppauge al geprobeerd en ik heb ze ook als administrator uit laten voeren maar niets werkt,
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn ?

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-02 11:44
Hier eveneens perfecte ondersteuning in vista home premium voor de Hauppauge PVR-150MCE ..:-)

Verwijderd

I heb een compro dvb-t300 steken in mijn pc. In vista (ultimate) werkt het dvb-t gedeelte perfect in combinatie met MCE.

Verwijderd

netvista schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:04:
Hier eveneens perfecte ondersteuning in vista home premium voor de Hauppauge PVR-150MCE ..:-)
Same here, ik ga er waarschijnlijk nog een kopen, gezien 2x 150mce goedkoper is dan een mce500 :)

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:49

redyak

Try and Fail

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:05:
[...]

Same here, ik ga er waarschijnlijk nog een kopen, gezien 2x 150mce goedkoper is dan een mce500 :)
Dat is waar maar hij neemt 2x plaats en warmte in. Daarnaast de driver voor de 150 is gelijk aan de 500 dus aan de software zal het niet liggen.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Ik gebruik een firedtv floppy (digitaal), superbeeld tov analoog zoals met de 150mce. Wel wat duur en en wat meer gedoe om het aan de praat te krijgen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Roland_EM25 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:07:
Ik heb de afgelopen week vista gedraaid en ik moet zeggen dat de ondersteuning voor mijn hauppauge PVR-150MCE kaart erg goed is.
:Y Confirmed.

Ik heb Windows Vista Ultimate Edition met bovengenoemde kaart. Deze kaart werkt erg goed met Vista, word "out of the box" herkend in de 64bits versie van Vista, en wist zonder problemen mijn 75+ analoge (Amerikaanse) kanalen te herkennen.

Zit ook een FM tuner op deze kaart trouwens, die ook perfect werkt met Media Center. :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• knarf
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-02 13:51
bij mij werkt alles nog niet goed, ik heb een lcd tv aangesloten op mijn mediacenter via dvi-hdmi kabel.

als ik in mediacenter live tv wil kijken krijg ik aan de linker en de rechterkant zwarte balken (4:3 ??)
ik heb alle instellingen geprobeerd maar ik krijg het niet voor mekaar help......................

ik heb btw een Hauppage PVR150 mce

[ Voor 5% gewijzigd door knarf op 03-05-2007 14:55 ]

Verwijderd

ik heb een pinnacle dvb-t stick, en het heeft lange tijd geduurd eer er drivers waren, maar degene die je nu van hun site kan downloaden werken perfect. 300k download, driver installeren en daarna kan je meteen in mediacenter aan de slag. Was het in XP maar zo gemakkelijk :)

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:42
Hauppauge PVR-500

Top! Helemaal automatisch geconfigureerd etc.. :) :Y

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 14:40

NielsNL

DigiCow

Zijn er ondertussen al goede ervaringen met dvb-c [cable] kaarten?

M'n Oma is een site aan het haken.

Pagina: 1