Toon posts:

[Auto] Versterker aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 4.597 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Waarschijnlijk is dit een enorme noob vraag maar ik kan het echt nergens vinden.

Ik ben van plan de Pioneer DEH-3900MP aan te schaffen.

http://www.pixmania.nl/nl...00mp-autoradio-cd-m.html#

Deze heeft 4 uitgangen van 50 watt en 1 RCA uitgang. Mijn vraag is stel dat ik er ooit nog een versterker op wil gooien heb ik dan aan 1 RCA uitgang genoeg? Kan ik op die ene versterker dan meerdere speakers of subs aansluiten? Of is een versterker er alleen maar voor om dat ene signaal te versterken en dat zelfde versterkte signaal ook maar aan 1 speakersetje/sub door te sturen?

Ik zag ook nog de Pioneer DEH-4800, deze heeft 2 RCA uitgangen. Maar heeft dit nog voordelen?

Alvast bedankt

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 12:46 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:44:
Mijn vraag is stel dat ik er ooit nog een versterker op wil gooien heb ik dan aan 1 RCA uitgang genoeg En hoeveel speakers/subs kan ik dan vervolgens op die versterker aansluiten? Of is dat volledig afhankelijk van de versterker, want mij lijkt dat een versterker van dat ene signaal meerdere signalen kan creeeren?
Dat hang inderdaad af van je versterker.

Money for nothin' and your chicks for free

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt er idd een versterker aanhangen. Die RCA is namelijk een pre-out, dus onversterkte uitgang :)
Het signaal dat je versterker dan doorkrijgt is gewoon een onversterkt stereo-signaal. Kan ie net zoveel stereo van maken als ie wil, dat hangt van de versterker af.
2 RCA uitgangen betekent dat je er twee aparte versterkers op kunt hangen. Maar de voordelen daarvan zie ik alleen in als je echt een hele bak herrie in je auto wilt :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:50:
Je kunt er idd een versterker aanhangen. Die RCA is namelijk een pre-out, dus onversterkte uitgang :)
Het signaal dat je versterker dan doorkrijgt is gewoon een onversterkt stereo-signaal. Kan ie net zoveel stereo van maken als ie wil, dat hangt van de versterker af.
2 RCA uitgangen betekent dat je er twee aparte versterkers op kunt hangen. Maar de voordelen daarvan zie ik alleen in als je echt een hele bak herrie in je auto wilt :P
haha ok bedankt. dan weet ik genoeg

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Euh? Volgens de Pioneer website heeft de DEH-3900MP 3 pre-outs? Front, rear en sub. Daar kun je dus alle versterkers op aansluiten die je zou willen (4.1 dan :P ), inclusief actieve crossovers en alles.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor gewoon 1

http://www.pioneer.nl/nl/.../61/DEH-3900MP/index.html

Ik had nog een vraag ik begin nu toch weer wat te twijvelen over welke ik moet nemen.

Ik heb de keuze tussen de

Pioneer DEH-4800MP
http://www.pioneer.nl/nl/...61/DEH-P4800MP/index.html
Deze heeft als extra optie EEQ (filtert het geluid), wat me wel aanspreekt maar ik heb geen idee of dat die 30 euro extra waard is.

Pioneer DEH-P40MP
http://www.pioneer.nl/nl/...1/61/DEH-P40MP/index.html
Ongeveer vergelijkbaar met de 4800 dnek ik

Pioneer DEH-3900MP
http://www.pioneer.nl/nl/.../61/DEH-3900MP/index.html
grootste voordeel de prijs, de jack-in aan de voorkant en het design

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 14:55 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou voor de p40mp gaan: http://www.pioneer.nl/nl/...1/61/DEH-P40MP/index.html

Puur vanwege de extra RCA uitgang. Hierdoor wordt het afregelen van je amp(s) een stukje beter/makkelijker/sneller te doen.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:01:
Ik zou voor de p40mp gaan: http://www.pioneer.nl/nl/...1/61/DEH-P40MP/index.html

Puur vanwege de extra RCA uitgang. Hierdoor wordt het afregelen van je amp(s) een stukje beter/makkelijker/sneller te doen.
de 4800 heeft er ook 2, maar ik heb nog even gekeken naar de functies en ik krijg het idee dat de 4800 al weer een wat verouderd model is. Dus idd das dan een voordeel, aangezien de 4800 afvalt.

De 3900 is zeg maar de wat goedkopere versie van de 3900, maar helaas veel mooier dan de p40. Het design van de p40 trekt me niet echt. Technisch daarentegen lijkt me het een top apparaat.

Ik zou graag willen weten of de verschillen op wegen tegen het lelijke design van de p40

Overzichtje van de belangrijkste specs:

Pioneer DEH-P40MP

Connectivity DEH-P40MP
Aux-in Achterkant
IP Bus Ja
RCA Pre-out 2 (F+R or S/W)
Sub-display Output Ja
Ingang voor draadafstandsbediening Ja
Direct Sub Drive Ja
ISO connector Ja
Full Control Expansion Units Multi-CD/TV/i.Pod
Partial Control Expansion Units Mult-DVD/DAB/USB/Bluetooth
Willekeurige weegave Ja
Kenmerken - Audio/versterker DEH-P40MP
Balance Ja
Fader Ja
Bass, Mid, Treble Meter Ja
Low Pass Filter Ja
High Pass Filter Ja
Parametric Equaliser 3-band
Front Image Enhancer Ja
Bronniveauregelaar (SLA) Ja
BBE Ja
BMX Ja
Attenuator Ja

Pioneer DEH-3900MP

Connectivity DEH-3900MP
Aux-in Front
RCA Pre-out 1 (R)
ISO connector Ja
Kenmerken - Audio/versterker DEH-3900MP
Balance Ja
Fader Ja
Bass, Mid, Treble Meter Ja
Loudness Ja
BBE Ja
BMX Ja
Attenuator Ja

Pioneer DEH-P4800MP

Connectivity DEH-P4800MP
Klaar voor iPod® adapter Ja
IP Bus Ja
RCA Pre-out 2 (V + A of S/W)
Sub-display Output Ja
ISO connector Ja
Kenmerken - Audio/versterker DEH-P4800MP
Balance Ja
Fader Ja
Low Pass Filter Ja
High Pass Filter Ja
Front Image Enhancer Ja
BMX Ja
Attenuator Ja

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 15:16 ]

• teacher

teacher

Dysgaf!

mja.. die 40 is idd spuuglelijk én je zit er wel altijd tegenaan te kijken.
(daarom heb ik een p77mp)....

Ik zou voor die 4800 gaan. 2x2 uitgangen en betere looks.

Misschien kan je nog een modelserie hoger gaan? Wat is je budget?

En als je wil versterken, wát ga je dan versterken?

[ Voor 26% gewijzigd door teacher op 02-02-2007 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:57:
mja.. die 40 is idd spuuglelijk én je zit er wel altijd tegenaan te kijken.
(daarom heb ik een p77mp)....

Ik zou voor die 4800 gaan. 2x2 uitgangen en betere looks.

Misschien kan je nog een modelserie hoger gaan? Wat is je budget?

En als je wil versterken, wát ga je dan versterken?
voorlopig ben ik nog niet echt van plan te gaan versterken. Het gaat mij er op dit moment vooral om dat er een goede kwaliteit met voldoende volume uit komt, zowel laag, midden als hoog. Als dat zonder versterker al lukt ben ik tevreden, echt hard hoeft het van mij namelijk ook weer niet. Maar goed stel dat ik ooit wel besluit een versterker te kopen moet dat mogelijk zijn met de radio die ik nul koop

Maar met 2x2 doel je op de RCA uitgangen neem ik aan, want hierboven wordt verteld dat als je een goede versterker hebt je aan 1 RCA uitgang genoeg zou moeten hebben. Iig voldoende om 4 speakers en 1 sub aan te sluiten, wat ik genoeg vind.

Mijn budget ligt rond de 125-150

• teacher

teacher

Dysgaf!

Als je 1 RCA uitgang hebt, dan kan je 1x links/rechts aansturen. Wil je meer als 2 kanalen (dus bijv. voor én achter) versterken zal je je signaal moeten splitsen (met een tulp splitterkabel). Wil je dus 4 speakers en een sub aansluiten dan tel ik 5 kanalen. Dat wordt dus én splitsen, én elke keer je kofferbak induiken als meer/minder bas wil of je front/rear wil aanpassen.

Ben je niet van plan om te versterken, koop dan gewoon de radio met de juiste looks; van binnen is het allemaal een pot nat (lees: 4x12 watt uit een chipje). Wil je nu, met het oog op de toekomst, je opties openhouden, ga dan voor een radio met zoveel mogelijk RCA uitgangen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Hmm, React vernaggelt mijn url :P Ik zie het verschil al, op de internationale site heet het ding DE-P3900MP... Die kan ik echter helaas op de NL website of op kieskeurig niet terugvinden...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• teacher

teacher

Dysgaf!

Pagina: 1