Toon posts:

[XP] Extern bureaublad weigert me aan te loggen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit wel de juiste plaats is om het te plaatsen, maar ik ben niet zo goed in forums.

We hebben een server op het bedrijf staan. Nu heeft 1 van mijn collega's veel avondwerk en wil dat ik dat ga testen. Nu heb ik geen zin om 's avonds op het werk te zitten om hem aan zijn wenken te dienen. Dus probeerde ik thuis extern bureaublad te openen op het ip-adres.

Na het inloggen stond er dat ik geen rechten hiertoe had (ikke balen)

Toen ik de volgende dag op het bedrijf kwam kon er niemand meer via het extern bureaublad werken.
Met dezelfde reden.
Hoe kan dit? en hoe los ik dit op?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga je topic even naar Windows Clients verplaatsen want dit heeft inderdaad helemaal niets te maken met vragen aan de moderators/crew van dit forum :)

Verder - ik stel voor dat je jezelf even inleest in de gedragsregels die we hier op GoT hanteren (dat zijn er nogal wat :P ) omdat het duidelijk is dat dat niet helemaal gelukt is :)

Concreet verwachten we van iedereen die een topic opent dat hij:
  • Een goede topic titel verzint die duidelijk aangeeft waar het topic over gaat - "extern bureablad" zegt natuurlijk heel erg weinig over wat nou je eigenlijke topic doel is.
  • Genoeg en duidelijke informatie geeft - dus bijvoorbeeld aangeeft wat de *exacte* melding was (jouw interpretatie is ook maar een interpretatie dus liever de echte foutmelding), de Windows versie, maar ook de omgeving - wat voor netwerk gaat het hier over, etc, etc.
  • Eigen inzet toont - dus vertel eens wat je zoal al geprobeerd en gedaan hebt om dit probleem zelf op te lossen. Heb je al eens ergens op gegoogled? Wat kwam je tegen? Al eens gezocht op dit forum? Wat lukte er niet?
Pas je topic start nog even aan naar bovenstaande eisen :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ask your system administrator ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

^^ eens met elevator.

Is er al iemand aangelogd geweest op de console van die bak?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal mijn best doen om aan de eisen te voldoen.
Helaas Palomar, ons system administrator is momenteel op (werk)vakantie.

- We werken momenteel met Win Server2003 en 10 systemen met winXP-pro verder hebben we ook 8 laptops met XP pro van de adviseurs
- Voor ik de poging gewaagd had om in te loggen was er geen enkel probleem om via extern bureablad te werken. zowel intern als extern (een collega van me zit op een andere locatie te werken en die zit bijna constand op extern bureaublad te werken en data over te pompen.)
- De foutmelding is als volgt:
U moet machtigingen voor gebruikerstoegang van Terminal Server hebben als u zich op deze externe computer wilt aanmelden. Standaard hebben leden.....etc.
- Ik heb heel de Terminal server doorgepluist maar kan niet echt een verandering vinden. Verder had onze administrator het erover gehad dat het misschien zou werken om de server een keer opnieuw op te starten, maar helaas had dat geen effect. Verder heb ik bij de gebruikers de gebruik van extern bureaublad opnieuw uit en aangevinkt.
Hierna hield mijn kennis op helaas

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En hoeveel mensen breken hier de nek over?

Hoe staat de local security group voor Remote Desktop Users geconfigureerd? Hoe staan de permissies op je RDP-protocol?

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2007 15:30 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb jij administrative rechten op die server? Staat de server in application danwel remote administration modus? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf nog een keer op de site weze kijken van microsoft.
Blijkt dat onze 120 dagen voorbij waren en ons moesten registreren. Had gehoopt dat onze administrator daar al aan gedacht had. Maar goed alles is up and running, thanks guys for everything
Pagina: 1