the trick is to keep breathing
misschien bij de Fabrikant, of lokale pc-boer?
Maar het is zo ie zo handig om even te vermelden van welk merk de laptop is.
Maar het is zo ie zo handig om even te vermelden van welk merk de laptop is.
[ Voor 5% gewijzigd door Timon op 02-02-2007 12:19 ]
Inderdaad, geef eens pics of meer specs? As is kunnen we er vrij weinig mee. Alternatief idee: ga naar den locale yer olde electroboer op den hoek, neem de laptop + adapter mee en vraag wat hij ervan vind. Kans is best aanwezig dat hij je met een printconnector weer naar huis stuurt, die je er talloze schroefjes later (laptops zitten op dat punt best klote inelkaar) vrolijk op kan solderen.
Fabrikant kan je proberen, kans dat die losse onderdelen levert is klein. Locale PC-boer weet er meestal niets vanaf en kan 'm enkel laten opsturen, wat je veel geld kost.
Fabrikant kan je proberen, kans dat die losse onderdelen levert is klein. Locale PC-boer weet er meestal niets vanaf en kan 'm enkel laten opsturen, wat je veel geld kost.
[ Voor 18% gewijzigd door Sprite_tm op 02-02-2007 13:59 ]
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Eventueel kun je zelf ook nog wat knutselen met een andere aansluiting? Zelfde hoeveelheid polen en je adapter snoer ook modificeren..
Ligt aan type laptop ook. Ik weet dat acer en targa (lidl) bijvoorbeeld normale aansluitingen gebruiken, maar iemand met een hp die ik ken heeft weer een vreemd formaat.
Wat voor laptop betreft het?
Veel laptops die lijden aan dit euvel staan wel online, met een handleiding erbij hoe je dit euvel kunt fixen.
Veel laptops die lijden aan dit euvel staan wel online, met een handleiding erbij hoe je dit euvel kunt fixen.
zo, hier is al druk gepost in mijn afwezigheid..
was inderdaad wel handig geweest als ik meteen even had vermeld om wat voor laptop het ging..
't is dus een Asus L3500D.
maar als ik zo de reacties bekijk kan ik dus het beste niet naar een computershop gaan maar naar een electronicazaak?
overigens ligt de hele laptop al uit elkaar hoor!
ik heb dus inderdaad al een heleboel schroefjes liggen.. gelukkig heeft Asus maar twee maten gebruikt dus dat valt alvast erg mee! ik heb wel meegemaakt met een Acer laptop dat je bijna elk schroefje apart moest labelen omdat ze zo'n beetje allemaal verschillend waren..
was inderdaad wel handig geweest als ik meteen even had vermeld om wat voor laptop het ging..
't is dus een Asus L3500D.
maar als ik zo de reacties bekijk kan ik dus het beste niet naar een computershop gaan maar naar een electronicazaak?
overigens ligt de hele laptop al uit elkaar hoor!
Ik zo'n klusje al meerdere malen geklaard. Connectors koop ik op Ebay. (zoek op de term: DC jack en je laptoptype)
Het vinden van de juiste connector via elektronika bedrijven is veel werk, er zijn duizenden types. Dat komt omdat voor een vervangend exemplaar zowel de print layout gelijk moet zijn en het 'jack' gedeelte. Dus mogelijkheden te over. Ebay vind ik dus makkelijker.
Het vinden van de juiste connector via elektronika bedrijven is veel werk, er zijn duizenden types. Dat komt omdat voor een vervangend exemplaar zowel de print layout gelijk moet zijn en het 'jack' gedeelte. Dus mogelijkheden te over. Ebay vind ik dus makkelijker.
Ebay is een goede optie. Je betaalt wel relatief veel (10-15 eur voor een enkel plugje) maar je hoeft dan niet te kloten met maten, soorten en pinouts.LaserJet schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:43:
Ik zo'n klusje al meerdere malen geklaard. Connectors koop ik op Ebay. (zoek op de term: DC jack en je laptoptype)
Een computerwinkel hoef je niet te verwachten, meeste beginnen er nieteens aan. Via de officiele weg kom je er meestal ook niet, vaak wordt het dan simpel "moederbord vervangen" ipv plugje vervangen.
Naast Ebay kun je ook eens kijken bij farnell,digikey of mouser. Die hebben ook een vrij groot assortiment. Voordeel is de prijs, nadeel is dat je zelf dus op jacht moet naar maten en compatibiliteitsissues.
Het is prima zelf te fixen, scheelt een hoop kosten (laten doen bij computerwinkel kost gemiddeld 80-100 eur, vnl arbeid, is een aardig tijdrovend klusje). Enige waar je op moet letten is dat je het GOED soldeerd, is namelijk meerlaags PCB dus het moet goed contact maken met alle printlagen.
Als je twijfelt aan de stevigheid of het steviger wilt maken: Smeltlijmpistool. Mooi rond plugje even verstevigen. (Lidl, 3,99 in de aanbieding!)
bedankt voor de reacties. ik vond Ebay inderdaad ook erg prijzig en ik heb geen creditcard (ook niet van plan eraan te beginnen) dus dat is dan ook waarschijnlijk een probleem.
ik ga dus eerst even een kijkje nemen op de websites die je noemt en de electronicaboer voordat ik een tientje uit ga geven voor een plugje wat hooguit vijftig cent kost om te produceren...
ik ga dus eerst even een kijkje nemen op de websites die je noemt en de electronicaboer voordat ik een tientje uit ga geven voor een plugje wat hooguit vijftig cent kost om te produceren...
voor Ebay heb je niet per se een creditcard nodig, dat heb je alleen nodig als je via paypal wil betalen. De meeste verkopers aanvaarden ook een gewone overschrijving (nationaal/internationaal).ieder1 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:08:Ik vond Ebay inderdaad ook erg prijzig en ik heb geen creditcard (ook niet van plan eraan te beginnen) dus dat is dan ook waarschijnlijk een probleem.
Pagina: 1