Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
ik heb een probleem sinds ik de nieuwe versie van remote desktop heb geinstalleerd ( was een windows uipdate.)

ik snap er niets van. hiermee nam ik altijd de dektop van de server over.

ik krijg de melding dat er al een verbinding metd e console van deze computer is, en er geen ineuwe gestart kan worden.

ik neem aan de de console van de server bedoeld wordt? of de console van de client?

het vreemde is dat er ook geen "niet afgesloten" remote desktop sessies zijn.

op een de pc van een collega (met zijn gebruikersnaam en wachtwoord, en de oudere versie van remote desktop) werkt hetw el. op weer een andere pc van een andere collega doet werkt het ook, en daar staat ook de nieuwe versie van remote desktop op.

ik tast nu dus volledig in het duister. wat kan er aan de hand zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:44
Zover ik weet zijn in RDP niet echt veel weizigingen aan gebracht alleen ondersteuning voor VISTA.

Ik heb zelf geen problemen met de nieuwe RDP

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:31
als ik aanmeld op een 2003 server is de gebruikersnaam altijd administratror@<het ip van de machine>
moet ik het @ IP adres verwijderen en dan werk het wel.

erg vreemd..
meerdere clients / servers / domeinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

carpcatcher schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:50:
als ik aanmeld op een 2003 server is de gebruikersnaam altijd administratror@<het ip van de machine>
moet ik het @ IP adres verwijderen en dan werk het wel.

erg vreemd..
meerdere clients / servers / domeinen.
Jij probeert op die manier lokaal aan te melden, iets wat servers in een domein niet ondersteunen. Voor een server in een domein meld je altijd aan via het domein. Ook als je direct achter de machine zelf zit (console heet dat) dan kan je alsnog niet lokaal aanmelden wegens domein lidmaatschap.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik begrijp er nog steeds niets van. we zitten hier gewoon met dezelfde clients en een windows 2003 sbs server sp1, van de ene client is er geen probleem, vanaf een andere doet ie moeilijk. dus de anier van inloggen( lokaal of via domein, wat dat ook is) is overal hetzelfde.

ik vul gewoon de naam van de server in, klik op verbinden, dan krijg ik een klein vakje dat om gebruikersnaam en wachtwoord vraagt. daar vul ik administrator in en het bijbehorende wachtwoord. en dan doet ie het of wel, of niet, en dan krijg ik de melding dat er al een verbinding is met de console van deze computer, en dat er geen nieuwe gestart kan worden.

heeft niemand deze melding eerder gezien, of dat ie weet wat je moet doen om het op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Volgens mij staan er dan nog gewoon sessies open (onder die username) op de server. In niet-console modus kun je er maar max. 2 tegelijkertijd hebben (tenzij je TS Applicatie modus draait, maar dat lijkt me niet). Na een disconnect en reconnect kom je in principe in dezelfde sessie terecht soms niet, maar dan kun je altijd nog met de /console opstarten, connecten en de andere sessie uitloggen.

In console modus opstarten doe je door "mstsc /console" te starten en dan op de normale manier verbinding maken. Na inloggen ff taskmanager starten, tabblad users en dan de disconnect'ed sessies uitloggen.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:09
engelbertus schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:49:
ik begrijp er nog steeds niets van. we zitten hier gewoon met dezelfde clients en een windows 2003 sbs server sp1, van de ene client is er geen probleem, vanaf een andere doet ie moeilijk. dus de anier van inloggen( lokaal of via domein, wat dat ook is) is overal hetzelfde.

ik vul gewoon de naam van de server in, klik op verbinden, dan krijg ik een klein vakje dat om gebruikersnaam en wachtwoord vraagt. daar vul ik administrator in en het bijbehorende wachtwoord. en dan doet ie het of wel, of niet, en dan krijg ik de melding dat er al een verbinding is met de console van deze computer, en dat er geen nieuwe gestart kan worden.

heeft niemand deze melding eerder gezien, of dat ie weet wat je moet doen om het op te lossen ?
standaard ondersteund w2003 maximaal 2 sessie's via RDP, als er 2 sessie's zijn krijg je een melding dat je geen verbinding kan maken. als 'nood' kun je dan de console nog overnemen.

als je al een console sessie en een rdp sessie open hebt dan krijg je de foutmelding dat er al een console sessie is en dat er geen nieuwe opgestart worden, je kan dan ook geen sessie's meer openen. ik denk dat het puur toeval is dat de ene pc er wel last van heeft en de andere niet, omdat je dan waarschijnlijk net met 2 andere pc's verbinding hebt.

hoe roep je mstsc op? via een snelkoppeling of via uitvoeren / mstsc?

[ Voor 0% gewijzigd door LinuZZ op 02-02-2007 13:05 . Reden: spuit 12 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik doe het gewoon via start bureaubladaccesoires buroblad overnemen..

toeval kan bijna niet ik heb al vaak op mijn eigen pc geprobeerd. als ik dan meteen erna naar een andere pc loop en daar probeer krijg ik gewoon evrbinding.

we maken allen verbinding met gebruikersnaam administrator.

als er dan open sessies zijn zeg maar kun je keizen welke je wilt gebruiken.

de open sessie heb ik zo dus allemaal afgemeld. toen op mijn eigen pc geprobeerd, en daar werkt het niet.

ik kan ook wel gewoon fysiek op deserver inloggen, die staat gewoon hierboven ( dus echt fysiek op de console.

dus de console overnemen hoeft niet dan loop ik wel naar boven, maar ik zie daar dus ook geen sessies open staan..
heeft het er misschien te maken dat op een andere vestiging gebruik wordt gemaakt van VPN verbindingen met onze server, dat de 2 "sessies" op zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ga eens op de computer die de foutmelding geeft met de verkenner naar de volgende map:
C:\Documents and Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Terminal Server Client\Cache en verwijder daar de bestanden. Probeer het dan opnieuw. Als het lukt, dan stond er in de cache van de vorige keer dat je RDP gebruikte een fout waardoor je niet meer kon aanmelden. Ik geef geen garantie dat het werkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geef nog eens de exacte foutmelding? Jouw interpretatie van een foutmelding is niet altijd even zinvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
@hero of time:
het is niet voor terminal server, en daardoor bestaat die map ook niet op mijn pc, dat heb ik even gechecked. t enige dat buroblad overnemen cached is volgens mij de jpg's die over de netwerkverbinding lopen, die uiteindelijksamen het ide emoeten geven dat je daadwerkelijk op de desktop aan de andere kant van de lijn aan het werk bent

verder wordt er een bestand opgeslagen bij mijn documenten , default.rdp die heb ik al eens verwijderd, maar dat hielp niets..

@elevator:

de exacte melding is maar een klein beetje anders dan ik eerder geef, is niet echt een interpretatie, maar meer een andere omschrijving, omdat ik anders simel had moeten quoten, en dta paste toen niet in de zin ;-)

maar ik kan het morgen op het werk wel even overtypen. wordt vervolgd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
de exacte melding is :

De client kan geen verbinding maken Er bestaat al verbinding met console van de externe computer. Er kan geen nieuwe consoleverbinding tot stand worden gebracht.

ik heb daarna even gekeken watr de foutmelding was op de server, dus er naar toe gelopen en ingelogd. er was geen enkele foutmelding waar ik iets uit kon afleiden, en ik heb gecontroleerd of er meerder verbindingen waren.
dit was niet zo. gebruikers: administrator, sessie: console en dat waren alle verbindingen.

ik heb daarna nog wat geprobeerd op mijn eigen pc, en het blijkt dat het er iets aan de hand is met ISA server. als ik de isaserver client uitzet maakt ie wel gewoon verbinding. bij de firewall staat extern buroblad wel aangevinkt asl uitzondering.

ook bij geavanceerd heb ik een vinkje gezet met de standaard waarden voor host en poorten.

dit werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Staat er bij de newe rdp client soms een optie om aan te loggen op console aan ? Het zelfde als mstsc /console ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
het is denk ik opgelost. op mijn client, en sommige andere stond het vinkje "automatically detect ISA server" niet aangevinkt. en op een pc waar buroblad overnemen wel werkte stond daar een vinkje.. even aangevinkt en het werkt.

nu maar kijken of het daar aan ligt, of dat er iets veranderd zou moeten worden aan isaserver's instellingen.

ik weet niet wat beter is, wel of geen vinkje daar, maar omdat elke client dat zelf kan aanvinken lijkt het me geen probleem.

[ Voor 34% gewijzigd door engelbertus op 05-02-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Laatst online: 04-09 14:50
kan kloppen, het gehoord dat de nieuwe RDP client getunnelde sessie over SSL ondersteund

dus automatisch via je ISA naar de bak die wilt beheren, vanaf thuis (port 443).

moet het nog proberen hoor, draai op de zaak win2000 en is alleen voor XP SP2 en up

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ja nie nieuwe versie is dan eigenlijk voor de nieuwe functies in vista, maar er is dan toch best wel veel nog gewijzigd dat wel invloed heeft op hoe het werkt met oudere versies dan vista.

wij gebruiken 2003 premium sp1 en xp sp2 en hoger, en WSUS om alles up to date te houden. handig, want dan weet je ook centraal welke patches op alle machines staan.

binnenkort gaan we R2 op de server zetten.
Pagina: 1