[Office 2007] Dubbelklikken op excel file opent file niet

Pagina: 1
Acties:
  • 3.618 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb volgend probleem met Office 2007:
Als ik dubbelklik op een excel bestand dan opent Excel wel, maar wordt het bestand niet geladen. Nu weet ik dat dit in 2003 en oudere versies de optie 'ignore other applications' was, maar in Office 2007 is dit blijkbaar niet de oplossing. Als deze optie uitstaat gebeurd het volgende:
  • Ik dubbel klik op de excel file -> de file wordt niet geopend
  • Ga ik naar Open, en klik ik dan op cancel dan wordt de file alsnog geopend. Dit gebeurd eveneens als ik bijvoorbeeld de opties van excel opvraag, en dat dialoogvenster dan afsluit
Staat de optie 'ignore other applications' wel aan, dan werkt bovenstaande 'workaround' niet.
Heeft iemand anders ook dit probleem? Het is nogal vervelend. Voor de volledigheid zal ik de file associatie voor 'open' ook nog even meegeven:
Application used to perform action: "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\EXCEL.EXE" /e
Use DDE: Aan
DDE: Message: [open("%1")]
Application: Excel
DDE Application Not Running: leeg
Topic: system

Verder is het ook raar dat als ik dan de Excel file afsluit en direct op sluiten klik van Excel, hij eerst de file afsluit, waarna ik nogmaals op sluiten moet drukken om excel volledig af te sluiten. Raar gedrag in ieder geval.

Ik heb Office al opnieuw geïnstalleerd, detect and repair gedaan, maar niets blijkt te werken. Iemand die een oplossing weet hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht Laitem
Eventjes kicken: niemand die een oplossing heeft?? Of die kan bevestigen dat hij of zij dit ook heeft met Excel 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brecht Laitem schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:07:
Eventjes kicken: niemand die een oplossing heeft?? Of die kan bevestigen dat hij of zij dit ook heeft met Excel 2007
Mischien ligt het aan het dubbel klikken ik klik altijd ehkel(heb dubbel klikken uitstaan) en bij mij werkt alles goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht Laitem
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:08:
[...]

Mischien ligt het aan het dubbel klikken ik klik altijd ehkel(heb dubbel klikken uitstaan) en bij mij werkt alles goed!
Lol, nee nee, dat is het niet. Aangezien excel wel wordt geopend. Maar ik heb het ietwat aan de praat gekregen door de 'Application used to perform action' bij Open te zetten op "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\EXCEL.EXE" /e "%1" en de DDE message leeg te laten. Wel moet ik dan bij het afsluiten 2x excel afsluiten omdat er in de achtergrond blijkbaar nog eens excel draait. Maar dat is zo erg nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Brecht Laitem schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:35:
[...]

Lol, nee nee, dat is het niet. Aangezien excel wel wordt geopend. Maar ik heb het ietwat aan de praat gekregen door de 'Application used to perform action' bij Open te zetten op "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\EXCEL.EXE" /e "%1" en de DDE message leeg te laten. Wel moet ik dan bij het afsluiten 2x excel afsluiten omdat er in de achtergrond blijkbaar nog eens excel draait. Maar dat is zo erg nog niet.
Rechtermuisknop op een Excel bestand -> Openen met -> Excel -> vinkje zetten bij Dit programma altijd gebruiken bij openen van dit bestandstype.

Klaar.

Of snap ik hem niet? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht Laitem
Ciqniz schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:37:
[...]

Rechtermuisknop op een Excel bestand -> Openen met -> Excel -> vinkje zetten bij Dit programma altijd gebruiken bij openen van dit bestandstype.

Klaar.

Of snap ik hem niet? :S
Nee, dat is het ook niet hoor. Excel wordt geopend, alleen zie je het werkblad niet. Dit was ook een gekend probleem bij vorige Office versies. Het lag aan die DDE heb ik ergens gelezen, maar er is dus blijkbaar iets dergelijks aanwezig bij Office 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Doe es een excel /a en dan handmatig openen via bestand -> openen

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht Laitem
Falcon schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:59:
Doe es een excel /a en dan handmatig openen via bestand -> openen
Dit gaat, maar is eigenlijk geen oplossing voor het probleem. Ik moet nog altijd excel 2x sluiten om excel volledig af te sluiten. Het probleem dat bij dubbelklikken de workbook niet getoond wordt is al opgelost door die "%1" toe te voegen en DDE weg te halen.

Wat zou die /a switch trouwens moeten doen? Want ik kan daar niets over terug vinden op de MS KB pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe sluit je je bestand normaliter af?

En als je nu opent heb je dan echt twee instanties van Excel open?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht Laitem
Het gebeurd zowel bij het afsluiten met 'het kruisje' rechtsboven als via die 'Office bol -> Close'. Wanneer ik via de 'taakbalk -> rechtermuisklik op Excel -> close' werk dan moet ik die stap ook 2x herhalen eer Excel afgesloten is. In feite komt het er op neer dat de eerste close het werkblad afsluit, en de 2e close volledig excel.

In zowel de taakbalk als takenbeheer staat er slechts 1 instance van Excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flier
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05-2008
kick: Hier zelfde probleem na dubbelklik opent excel wel maar bestand niet, na een minuutje staat het bestand er overigens wel.
(pas sinds kort last van, heeft het wel altijd goed gedaan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht Laitem
Flier schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:51:
kick: Hier zelfde probleem na dubbelklik opent excel wel maar bestand niet, na een minuutje staat het bestand er overigens wel.
(pas sinds kort last van, heeft het wel altijd goed gedaan!)
ah, na een minuutje staat het bestand er wel van jou? Ik heb nog nooit zo lang gewacht. Ik zal dat maandag ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier een oplossing voor? Ik heb namelijk hetzelfde probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Ik ben dus ook tegen dit probleem aangelopen, en een ochtend ge-googled.

Het is dus niet zo dat het bestand niet geopend wordt, maar het duurt ongeveer 1 minuut. Daardoor lijkt het alsof er niets gebeurd.

De fix staat hieronder (alleen te openen met FF, IE geeft een 406):
http://martin.von-gagern.net/howtos/excel2007load

Voor de IE gebruikers:

The Solution
At least on Windows XP the problem can be solved as described below.
1. Application Explorer
2. Menu Tools
3. Menu item Folder Options
4. Tab File Types
5. List item XLS
6. Button Advanced
7. List item Open
8. Button Edit...

In the dialog box that appears you need to make two adjustments:

Application to perform action:
At the end of the line after /e append a space character followed by "%1" (including the quotes)
DDE Application Not Running:
Insert new text: [rem see command line] (including the brackets)

Dit werkt, omdat je meteen de file opent met die "%1", en de andere regel ([rem see command line]) zorgt ervoor dat het bestand niet alsnog na 1 minuut gestart wordt.
Ook opent een 2e excel file gewoon in dezelfde applicatie, ipv iedere keer excel.exe opnieuw te starten. Dit komt doordat de DDE intact blijft, iets wat in andere 'fixes' nog wel eens vergeten werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:14
Ik ben er wel achter dat wanneer ik in Excel 2007 een document van het netwerk hier open er wel de tijd voor genomen wordt. Waar dit in 2000 nog 2 tot 3 seconden duurde voor een document van nog minder dan 1MB vind 2007 het nodig hier een seconde of 10 over te doen. Excel opent zonder werkblad en blijft zo even staan, er is verder geen activiteit. Na een tijdje verschijnt het werkblad.

Het is geen netwerkissue. Dit werkt op volle snelheid zonder problemen (sowieso werken vorige Office-versies een stuk sneller). Nog geen oplossing gevonden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kijk eens naar je add-ons die allemaal aanstaan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccaveman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01 19:13
Dit werkt, had ook dit probleem.
Het lijkt wel of het steeds terug komt als er een Excel bestand met Macro's wordt geopend... :?

Thanks voor deze oplossing! _/-\o_
Pagina: 1