[Vista] Media player geeft een paarse gloed bij afspelen*

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Sinds ik Vista op mijn PC geinstalleerd heb (Dell P4 met NVidia 5200 videokaart) geeft het afspelen van bepaalde (niet alle) filmpjes (mpeg, avi) met media player een paars-achtige gloed. En dat ziet er toch een stuk minder uit...

Heb wat afgezocht maar ik heb geen idee waardoor dit veroorzaakt wordt. Aan de filmpjes ligt het niet, want destijds onder XP gaf dit geen enkel probleem.
Ik heb in twee richtingen zitten zoeken:
- drivers voor de videokaart (maar dan is het raar dat het alleen met afspelen van bepaalde filmpjes voorkomt)
- codecs voor vista/mediaplayer (maar ik heb geen idee hoe ik kan achterhalen welk filmpje welke codec gebruikt of nodig heeft).

Komt iemand dit bekend voor?

Een file op de A12 is nooit grappig...

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:27
MrHighStone schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:11:
Sinds ik Vista op mijn PC geinstalleerd heb (Dell P4 met NVidia 5200 videokaart) geeft het afspelen van bepaalde (niet alle) filmpjes (mpeg, avi) met media player een paars-achtige gloed. En dat ziet er toch een stuk minder uit...
Hoe zien dezelfde filmpjes eruit in een andere player? VLC bijvoorbeeld?
Heb wat afgezocht maar ik heb geen idee waardoor dit veroorzaakt wordt. Aan de filmpjes ligt het niet, want destijds onder XP gaf dit geen enkel probleem.
Ik heb in twee richtingen zitten zoeken:
- drivers voor de videokaart (maar dan is het raar dat het alleen met afspelen van bepaalde filmpjes voorkomt)
Naar mijn weten zijn er voor de 5200 geen specifieke drivers beschikbaar bij nvidia. De standaard windows drivers zouden moeten werken.
- codecs voor vista/mediaplayer (maar ik heb geen idee hoe ik kan achterhalen welk filmpje welke codec gebruikt of nodig heeft).
Gebruik gspot om dat uit te vinden
Komt iemand dit bekend voor?
Ikzelf heb ook nog een aantal problemen met het afspelen van filmpjes, namelijk dat ze nogal "bleek" eruit zien in vergelijking met windowsXp. Ik baal dan ook dat er nog geen officiele Nvidia driver beschikbaar is die mijn kaart ondersteund. Met de standaard vista drivers kun je geen brightness instellingen maken voor je overlay.

..:: ::..

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik weet dat ik destijds met XP een codec pack moest installeren om divx filmpjes af te spelen (nou zie ik aan de buitenkant niet of het divx is, maar ik zal een op zoek gaan naar de gspot), is dat voor Vista wellicht ook nodig, of heeft Vista deze codecs aan boord?

Aan de andere kant, omdat ik verder niemand kan vinden met dit probleem, vermoed ik dat het daar dus niet aan ligt...

Een file op de A12 is nooit grappig...