Sinds ik Vista op mijn PC geinstalleerd heb (Dell P4 met NVidia 5200 videokaart) geeft het afspelen van bepaalde (niet alle) filmpjes (mpeg, avi) met media player een paars-achtige gloed. En dat ziet er toch een stuk minder uit...
Heb wat afgezocht maar ik heb geen idee waardoor dit veroorzaakt wordt. Aan de filmpjes ligt het niet, want destijds onder XP gaf dit geen enkel probleem.
Ik heb in twee richtingen zitten zoeken:
- drivers voor de videokaart (maar dan is het raar dat het alleen met afspelen van bepaalde filmpjes voorkomt)
- codecs voor vista/mediaplayer (maar ik heb geen idee hoe ik kan achterhalen welk filmpje welke codec gebruikt of nodig heeft).
Komt iemand dit bekend voor?
Heb wat afgezocht maar ik heb geen idee waardoor dit veroorzaakt wordt. Aan de filmpjes ligt het niet, want destijds onder XP gaf dit geen enkel probleem.
Ik heb in twee richtingen zitten zoeken:
- drivers voor de videokaart (maar dan is het raar dat het alleen met afspelen van bepaalde filmpjes voorkomt)
- codecs voor vista/mediaplayer (maar ik heb geen idee hoe ik kan achterhalen welk filmpje welke codec gebruikt of nodig heeft).
Komt iemand dit bekend voor?
Een file op de A12 is nooit grappig...