Toon posts:

Kerio VS Exchange

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben bezig met een server op te zetten en ben nu Kerio aan het testen.
Draait mooi, makkelijk te beheren en ga zo maar door, alleen...

De web interfase is niet je van het.

Exchange wil ik gaan testen maar heb er een paar vragen over.

Kan ik (net als bij kerio) ook meerdere domeinen hosten? Bij Kerio kan je onbeperkt domeinen aanmaken en zit je licentie vast op de gebruikers.
Kan ik exchange ook los van een Active Directorie draaien? Het gaat alleen maar om hosting van verschillende domeinen met meerdere gebruikers.

Ik ben benieuwd

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik weet niet welke versie van Exchange je wilt gaan draaien, maar Exchange 2000 en 2003 werken niet zonder AD.
MAX3400 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:48:
*edit*
Gunner; blijf uit mijn topics! ;)
Je moet gewoon wat sneller wezen :*)

[ Voor 47% gewijzigd door Gunner op 02-02-2007 09:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vraag me af wat je zelf al hebt gezocht.

Meerdere domeinen hosten is al een van de instellingen die je 100% moet weten alvorens "zomaar ff Exchange" te installeren. Ook AD-integratie, koppelingen naar AD-accounts e.d. moet je snappen!

*edit*
Gunner; blijf uit mijn topics! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2007 09:48 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb exchange nog niet geinstalleerd, dus wil dit van te voren weten. Maar ik ben nog steeds benieuwd of ik echt geen meerdere domeinen kan hosten op exchange. Van mij apart maakt ik een standaard ad aan.

Ik heb al heel wat afgezocht op forums maar kan niets vinden.

Je ziet toch wel eens op internet exchange hosting, zoiets moet het worden.

Graag mensen met ervaring.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:51:
Vreemd. [google=exchange multiple domains] lijken me toch genoeg bruikbare links op te leveren naar heel duidelijke Microsoft documenten zoals Configuring Exchange to receive mail for multiple domains

Ik vraag me af of je uberhaupt gezocht hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 02-02-2007 09:54 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:51:
Ik heb exchange nog niet geinstalleerd, dus wil dit van te voren weten. Maar ik ben nog steeds benieuwd of ik echt geen meerdere domeinen kan hosten op exchange. Van mij apart maakt ik een standaard ad aan.

Je ziet toch wel eens op internet exchange hosting, zoiets moet het worden.

Graag mensen met ervaring.
Internet Exchange Hosting? Ik mag hopen dat je een hele dikke kabel thuis hebt liggen, een hele grote redundant opslag en je dan eerst gaat inlezen in disaster recovery en troubleshooting.

Exchange is geen speeltje; het is een serieus en moeilijk pakket voor mail en het maakt niet uit of je het thuis voor 1 domeintje met 2 mensen en voor 1000 mensen met 1000 domeinen wil gaan hosten.

PS: Mensen met ervaring? Ik loop al mee sinds de release van 5.5 en we werken hier al met 2007 dus ervaring zat. En gezien je vraagstelling en eigen inzet: doe het dan maar niet, imho.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2007 10:02 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Exchange is iets compleet anders dan Kerio, qua eisen, instellingen etc. Vier jaar terug had ik een goed lopende 602LAN mailserver, en besloot dat het tijd was om Exchange (2000) maar eens te proberen. Na een maandje heb ik het toen op ijs gezet, want het was me te moeizaam en bracht geen verbetering. Ook was de server PC die ik gebruikte er niet echt geschikt voor (wat weinig geheugen).

De tweede keer was drie jaar terug, zelfbouw server, en daar Win2000 Advanced Server opgezet, en Exchange 2003. Gelukkig had ik via het ADSL-forum een hoop hulp, on- en off-forum, en toen is het wel gelukt; de server draait sinds die tijd als een zonnetje.

Maar levert het nu echt zoveel meer op voor thuisgebruik dan die 602LAN server? Nee, zeker niet. Maar moet een hobby iets extra's opleveren? :+

Bottomline: het lijkt erop dat je eerst eens even wat vooronderzoek en studie moet doen. Exchange doe je niet "eventjes" om het uit te proberen, het is geen Office. Voor je het weet heb je een mooie open relay.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1