[Photoshop] Hoe krijg ik deze sfeer in mijn foto's

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01 17:20
Ik ben zeer onder de indruk van de foto's van de Oostenrijkse fotograaf Andreas Bitesnich. Nu vraag ik me af hoe ik in PS de bruine sfeer kan krijgen. Ik heb met meerdere filters proberen te werken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Is er iemand die een tip kan geven (keywords?), zodat ik op internet kan zoeken. Het gaat over foto's zoals onderstaanden....

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/150/377216368_ad7bafe9ab.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/129/377230909_ffb93fe716.jpg?v=0

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-01 21:11
Dit gaat op dezelfde manier als het maken van foto's in sepia in Photoshop, alleen is hier de achtergrondkleur nét iets anders. Als je googlet op 'photoshop' en 'sepia' moet er vast wel iets te vinden zijn :).

[ Voor 23% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-02-2007 08:41 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Dit is toch ook te doen via een duo-tone? En er zit ook wat grain in.

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:20
Effe snel :
- Hue/Saturation Adjustment Layer
- Colorize aanvinken
- Spelen met je Hue en Saturation sliders
- Eventueel ook nog een Curve Adjustment Layer voor het constrast
- Filters -> Noise

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 23:53
Dit is een serieus forum. 'Grappige' opmerkingen die verder niets toevoegen mag je voor je houden.

[ Voor 75% gewijzigd door Zoefff op 05-02-2007 00:24 ]

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
GerardHenninger schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:24:
Effe snel :
- Hue/Saturation Adjustment Layer
- Colorize aanvinken
- Spelen met je Hue en Saturation sliders
- Eventueel ook nog een Curve Adjustment Layer voor het constrast
- Filters -> Noise
Het ziet er ook naar uit dat er een soort 'glow' om de vrouw heen is, wellicht doordat haar lijf met de burn-tool bewerkt is (klinkt lekker ook :+ ) of dat die glow toegevoegd is met wat dodge op de achtergrond :)

Of een overbelicht lijf/onderwerp en een gígantische shadow/highlights, maar dat zou volgens mij de achtergrond ook vernaggelen.
Pagina: 1