Na een maand frustratie, wat zoek werk via m'n goede vriend google, en wat uurtjes op GoT,
heb ik besloten om maar een topic te maken.
{Simple File Sharing, staat uit}
pc1: XP Pro Lite (stripped version of XP Pro)
pc2: XP Pro
Het probleem is namelijk:
nu:
op pc1 deel ik een map: mapA, daarin zit file1.
pc2 kan file1 lezen.
even later:
mapA is gedeeld,
ik gooi daar file2 in.
pc2 kan file1 lezen, en file2 niet, maar hij ziet hem wel staan.
file2, kan pas weer gelezen worden als ik mijn machtegingen handmatig weer update.
via: rechtermuis-knop op mapA, eigenschappen, tabblad beveiliging, gebruiker: Iedereen selecteer, geadvanceerd druk, "Machtegingen voor alle onderliggende objecten opnieuw instellen en doorgeven van overneembare machtegingen inschakelen" aanvinken, en op toepassen druk.
Daarna gaat hij alle nieuwe files weer 'sharen', en vanaf dit moment kan pc2, file2 ook weer lezen. (hetzelfde als met file1, waar niets aan veranderd is)
De oorzaak zal vast ergens zitten in dat ik teveel heb uitgezet of teveel niet heb geinstalleerd.
Maar waar
Iemand enig idee waar het mee te maken kan hebben?
Alvast bedankt
n2k
heb ik besloten om maar een topic te maken.
{Simple File Sharing, staat uit}
pc1: XP Pro Lite (stripped version of XP Pro)
pc2: XP Pro
Het probleem is namelijk:
nu:
op pc1 deel ik een map: mapA, daarin zit file1.
pc2 kan file1 lezen.
even later:
mapA is gedeeld,
ik gooi daar file2 in.
pc2 kan file1 lezen, en file2 niet, maar hij ziet hem wel staan.
file2, kan pas weer gelezen worden als ik mijn machtegingen handmatig weer update.
via: rechtermuis-knop op mapA, eigenschappen, tabblad beveiliging, gebruiker: Iedereen selecteer, geadvanceerd druk, "Machtegingen voor alle onderliggende objecten opnieuw instellen en doorgeven van overneembare machtegingen inschakelen" aanvinken, en op toepassen druk.
Daarna gaat hij alle nieuwe files weer 'sharen', en vanaf dit moment kan pc2, file2 ook weer lezen. (hetzelfde als met file1, waar niets aan veranderd is)
De oorzaak zal vast ergens zitten in dat ik teveel heb uitgezet of teveel niet heb geinstalleerd.
Maar waar
Iemand enig idee waar het mee te maken kan hebben?
Alvast bedankt
n2k