Laptop met duits toetsenbord: toetsen vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 21:14

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik heb hier een Fujitsu Siemens K7600 laptop, gekocht van iemand uit Duitsland. Het punt is nu dat er dus ook een duits toetsenbord op zit! Dit houdt onder andere in dat de z en de y omgewisseld zijn en een hoop tekens anders zitten. Kan ik de toetsen loshalen en ze omwisselen? Of zijn er "matjes" verkrijgbaar met een andere indeling?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die zullen wel verkrijgbaar zijn. Kost je alleen wel wat zoekwerk en montagewerk :)

Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
loshalen en ze omwisselen? je kunt wel een andere toets ergens op plakken maar dan blijf je vreemde posities houden (die ook niet meer kloppen)

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 19:42

potatox

unz unz unz

Bij een beetje toetsenbord kun je de toetsen eraf klikken en er gewoon weer inklikken. Pas alleen wel op met laptop toetsen. deze zijn meestal wat slapper en de haakjes aan de onderkant kunnen snel terug gaan. :) eigen risico.

--

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

je hebt er geen zak aan om die toetsen om te wisselen.
Voor het normale alfabet zijn allen de Z en de Y omgewisseld, maar al die speciale tekensknopjes kloppen voor geen meter met NL of EN layout. Enige wat je dus echt helpt is layout in windows op EN of NE zetten en gewoon blind tikken.

En ik kan t weten want op mijn werk heb ik een Duits toetsenbord met Frans-Zwitserse layout ingesteld op EN :D

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Lettertjes uitprinten, uitsnijden, zwarte en witte spuitbus kopen en tweaken maar :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:23

Thandor

SilverStreak

Het verwisselen van de toetsen heeft niet veel effect. Zoals kamstra reeds aangeeft moet je bij de software kijken. Zodra je deze goed hebt staan zul je op het toetsenbord kunnen typen alsof het een normale indeling heeft. Enig nadeel is dat de letters / cijfers op de toetsen soms verkeerd staan maar met een beetje blind typen zal dat geen enkel probleem opleveren :).

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Het softwaregedeelte heeft niets te zoeken in CSL en het eventuele omwisselen van de toetsen (wat eigenlijk niet nodig is) kun je prima zelf uitzoeken. Het is immers een kwestie van voorzichtig proberen :).

[ Voor 25% gewijzigd door Thandor op 03-02-2007 11:58 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.