Toon posts:

Router instellen active mode DC++

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tiscali ADSL
Heb wegens telefonie problemen de firmware van modem Zyxel 2602H/HW geupgrade en modem gereset. Daana instellingen mbt telefonie weer ingevoerd, exact zoals ervoor.
Ben weer online, telefonie werkt weer prima.

Maar nu mbt instellingen mbt intstellen active mode voor DC++, zoals ik dit had.
Ik heb alles exact zo ingevoerd als voorheen,maar constateer dat er na de firmware upgrade een uitbreiding blijkbaar is geweest, er is een kolom bij gekomen bij SUA/NAT :'Port translation' Zie screenshot: http://home.tiscali.nl/djeduardo/port_translation.JPG
Wat moet in hier invullen?
Leeg laten zoals nu ( 0 )werkt niet, DC++ werkt niet dan.

Ik weet technisch gezien hier niet veel van, maar aangezien alle settings in zowel DC++ als in de router identiek zijn als voor de reset en FW opgrade op deze nieuwe kolom dus na, zal dat de oorzaak moeten zijn..

Ik heb al gezocht, maar kan dit specifieke probleem niet vinden

dank!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 12:21 ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move OH >> NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging:
Bij UPNP is aangevinkt ( zoals ook daarvoor):
-Enable the Universal Plug and Play(UPnP) Service
- Allow UPnP to pass through Firewall

Heb de ip adressen ook geverifieerd en kloppen beide.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 12:23 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:21

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Waarschijnlijk wordt daarmee bedoelt naar welke poorten op je computer verwezen wordt. De linker twee zijn de poorten die op je modem gebruikt worden, en de rechter twee (start - end) welke poorten op de desbetreffende computer gebruikt worden. M.a.w. vul daar dezelfde waarden in. Althans, zo is het bij mijn modem in ieder geval (Copperjet 816-2P).

[ Voor 5% gewijzigd door Mad Marty op 02-02-2007 12:42 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie
Ik heb in die kolom , dus 'Port translation' inderdaad ook al geprobeerd dezelfde poortnrs in te vullen als bij start en end, maar werkt ook niet.

Dit zijn overigens de settings in DC++;
http://home.tiscali.nl/djeduardo/dc.JPG
En zo dus de router:
http://home.tiscali.nl/djeduardo/port_translation.JPG
En zo werkte het ook tijden prima(!)

Maar, nu dus niet meer na de firmware upgrade/reset.
Zoals gezegd, alle gevens exact over genomen , ook Ip adressen gecontroleerd, zijn ongewijzigd.

Maar aangezien ik die nieuwe kolom 'port translation '? zie,die er dus pas gekomen is sinds de firmware upgrade, zal dit toch logischerwijs de oorzaak moeten zijn, immers is dit het enige gewijzigde punt...

Weet iemand dus wat hier nu ingevoerd moet worden?
dank

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 12:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost: de firewall was ingeschakeld in de router...
Nu uitgeschakeld en opgelost
Ik heb een software matige firewall, Sygate, ik neem aan dit voldoende is en dat de firewall in de router wel uitgeschakeld kan blijven?
Pagina: 1