6800GT temp pobleem

Pagina: 1
Acties:

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:59

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen de volgende nieuwe hardware gekocht.
E6400 s775 2,13GHz Standaart koeler
P5N-E SLI ASUS
1024MB 667MHz KINGSTON
nu kan ik me het volgende probleem niet herinnneren ten opzichte van mn oude systeem:
AMD 3000+ s939 1,8GHz ASUS Ice Star koeler
A8N5X ASUS
Corsair 1024 mb (2x 512) 400MHz

Het probleem. Als ik kijk bij Temperature Settings staat er dat mn videokaart 90 graden is. Echter ik zet mn pc uit en ga de videokaart voelen. Voel ik echter gewoon warmte en geen 90 graden hitte. Er zit nog steeds mn zalman koeler op die er op mn andere systeem ook op zat. Moet ik me nu zorgen maken nu hij 90 graden aangeeft. Of is mn interne sensor gaar. Durf nu niets zwaars te draaien. Wie o wie kan me helpen. Oude of nieuwe drivers maakt niets uit. Er staa ook ambient temperature: 40 C

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Waar lees je die temperatuur af?

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Bij de instellingen van de videokaart. Waar je die dingen als AA enzo kunt aanzetten. nView enz. Staat ook een kopje bij voor de temperatuur van de GPU.

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:54
Heb je de nieuwste drivers voor de videokaart en nieuwste bios geinstalleerd?

En wat voor voeding/casefans heb je?

En die 90 graden is dat idle of onder belasting? als dit idle is kijk eens wat de temperatuur doet als de kaart aan t werk zet

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je koelblok wel gewoon warm wordt hoef je je denk ik geen zorgen te maken.
Brakke tempsensors komen wel vaker voor op deze kaarten.
Maar het nalopen kan uiteraard geen kwaad. Ook ik ben benieuwd wat de idle vs load verschillen zijn, en hoe is de temp als hij bijvoorbeeld net aan staat of als de pc een uur op standby heeft gestaan bijvoorbeeld.
Als je een andere tool er op hebt staan, bijvoorbeeld Speedfan of RivaTuner e.a. dan kun je ook daar mee kijken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
-Niels- schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:38:
Heb je de nieuwste drivers voor de videokaart en nieuwste bios geinstalleerd?

En wat voor voeding/casefans heb je?

En die 90 graden is dat idle of onder belasting? als dit idle is kijk eens wat de temperatuur doet als de kaart aan t werk zet
Heb de niewste drivers van de videokaart. bedoel je de BIOS van het moederbord? dat is gewoon de orginele. 90 graden idle. Als ik dan treshold aanzet. En ik ga zon benchmark programma starten dan kapt ie er meteen mee zegt ie te warm. Nu is is de airflow ongeveer 3x zo goed als voorheen. Als je een foto wilt dan post ik deze wel even.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:49

PeaceNlove

Deugleuter

Misschien dat je Zalman door het inbouwen van de nieuwe hardware niet meer lekker op je GPUkern zit?
Als je nog wat koelpasta hebt kan je gewoon nog eens de zalman op je videokaart monteren. Dan weet je zeker dat die goed zit en dan moet je nog maar een keer de temperatuur bekijken.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
mediabeast schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:57:
Misschien dat je Zalman door het inbouwen van de nieuwe hardware niet meer lekker op je GPUkern zit?
Als je nog wat koelpasta hebt kan je gewoon nog eens de zalman op je videokaart monteren. Dan weet je zeker dat die goed zit en dan moet je nog maar een keer de temperatuur bekijken.
Koelpasta genoeg hier. Grote tubes vol. Dat ga ik dan maar eens proberen. Maar als de koelpasta niet lekker meer is dan moet het gevolg toch zijn dat de bovenliggende hardware heet word?

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Heb nu wat pasta erbij gespoten en nu ligt ie rond de 74 graden idle. Misschien moet ik even alles eraf halen en dan nieuwe pasta ertussen.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

azerty1234 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:07:
Heb nu wat pasta erbij gespoten en nu ligt ie rond de 74 graden idle. Misschien moet ik even alles eraf halen en dan nieuwe pasta ertussen.
Maak 'm proper, dat zou het moeten fixen ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Snakiej schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:11:
[...]

Maak 'm proper, dat zou het moeten fixen ;)
Gedaan help niet nog steeds 74 graden. Als ik nu 3dmark draai en ik heb die treshold aanstaan dan vliegt ie er nog steeds uit. Zou de temp. sensor niet gewoon gaar zijn. Hoe kan ik kijken of mn videokaart gebreken vertoond. Op welke temperatuur hoort de 6800GT normaal te liggen?

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Nu heb ik nvidia ntune geinstalleerd en even de temps bekeken tijdens het beeldgenereren. Hij stiijgt en daalt wel heel erg snel. Binnen 1 a 2 sec van 74 naar 83 graden en nog vlugger van 83 naar 110 graden. Zet ik het uit dan daalt de temp ook weer binnen 3a 4sec van 110 graden naar 74 graden

Pagina: 1