Computer heel traag bij opstarten internetexplorer

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 08:55

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Beste mensen,

Als ik inlog op een bepaalde computer heb ik normaalgesproken niet toegang tot alle internet sites. Wel veel, maar bijvoorbeeld geen GoT :/

Daarom doe ik altijd rechtermuis op internet explorer en dan "run as..." (zie volgende screenshot)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/inlog1.JPG

Ik vul hier dan een andere gebruikersnaam in. (eentje die wel alle sites kan bezoeken) Vervolgens moet ik zeker 1 a 2 uur wachten voordat die desbetreffende internet explorer opgestart is. Pas dan kan ik gewoon internetten op alles sites.

Ik heb ook even een screenshot gemaakt van 't taakbeheer:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz2/inlog2.JPG

Misschien dat er programma's of processen lopen die voor deze ENORME vertraging zorgen.
Weet iemand waar dit "probleem" aan kan liggen?

Verwijderd

met msconfig misschien.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die andere user bevindt zich op een andere PC. Dan moet ie dus het netwerk over en dat kan wel even duren. Probeer daar eens ipv "XP-1" het IP van die bak in te typen, misschien dat het dan sneller gaat :)

Alternatief: alle netwerkprotocollen muv TCP/IP uitschakelen - als je die mogelijkheid hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Wat zou ik dan met MSCONFIG moet instellen/opstarten? Ik weet btw niet zeker of ik MSCONFIG kan opstarten. Denk 't haast van niet.
The Eagle schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:48:
Die andere user bevindt zich op een andere PC. Dan moet ie dus het netwerk over en dat kan wel even duren. Probeer daar eens ipv "XP-1" het IP van die bak in te typen, misschien dat het dan sneller gaat :)

Alternatief: alle netwerkprotocollen muv TCP/IP uitschakelen - als je die mogelijkheid hebt :)
Is het dan ook zo dat die andere gebruiker ingelogd moet zijn voordat ik toegang krijg tot internet via zijn inlog? Het IP adres van die computer zou ik dan ook moeten achterhalen... (gaat misschien wel lukken).

Protocollen uitschakelen gaat zoals je al dacht niet. Geen toegang toe :)

• The Eagle

The Eagle

Ik krijg het vage vermoeden dat je de beveiliging van je werkstation op je werk of op school probeert te omzeilen. Geen idee of dat zo is, maar geef anders eens een reden voor je deze wat omslactige manier van internetten :?
Zonder e.e.a. te hacken oid zou je ook kunnen proberen of je Portabel Firefox kunt gebruiken icm een andere proxy. Met een beetje mazzel ben je dan van alle ellende af.Doe ik ook op mijn werk - kan niks installeren, maar toch firefox gebruiken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:30:
Ik krijg het vage vermoeden dat je de beveiliging van je werkstation op je werk of op school probeert te omzeilen. Geen idee of dat zo is, maar geef anders eens een reden voor je deze wat omslactige manier van internetten :?
Zonder e.e.a. te hacken oid zou je ook kunnen proberen of je Portabel Firefox kunt gebruiken icm een andere proxy. Met een beetje mazzel ben je dan van alle ellende af.Doe ik ook op mijn werk - kan niks installeren, maar toch firefox gebruiken :)
Ik probeer geen beveiliging te omzeilen. Van m'n baas (is inderdaad op 't werk) mag (lees moet) ik internetten. Maar het is gewoonweg niet mogelijk omdat het weken duurt om het aan te vragen op de IT afdeling. Ze weten allemaal dat het op deze manier gaat (ze hebben het me zelf verteld).

Ik moet inloggen met mijn eigen account omdat op het andere (internet account) niet die programma's staan die ik gebruik. Maar om te internetten (dingen opzoeken m.b.t. programmeren in Delphi) moet ik deze gebruiker gebruiken.

Portable Firefox zou ik inderdaad kunnen gebruiken, maar hoe kom ik dachter "een andere" proxy?

Wat ik nog vergeten was te vertellen:

Als ik dan 2 uur gewacht heb, en ik heb internet op die internetexplorer, en ik sluit die per ongeluk weer af, en start hem dan weer op (met die andere gebruiker) dan duurt het ineens nog maar 1 minuut voordat ik weer internet heb. Waar kan dit dan mee te maken hebben? De computer "weet" dan dat er een verbinding geweest is en zorgt dat die dan sneller weer wordt gemaakt? Of wat is hier de logica achter?

• The Eagle

The Eagle

Gewoon een openbare proxy gebruiken, en hopen dat de zaak open staat :)
Evt een traceroute loslaten naar een gewenst internet-adres, met een beetje mazzel achterhaal je dan het IP van de router, en daar vervolgens een static route add voor toevoegen. Dan gaat alles ineens langs de proxy af :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
atmoz schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:43:
[...]

Ik probeer geen beveiliging te omzeilen. Van m'n baas (is inderdaad op 't werk) mag (lees moet) ik internetten. Maar het is gewoonweg niet mogelijk omdat het weken duurt om het aan te vragen op de IT afdeling. Ze weten allemaal dat het op deze manier gaat (ze hebben het me zelf verteld).

Ik moet inloggen met mijn eigen account omdat op het andere (internet account) niet die programma's staan die ik gebruik. Maar om te internetten (dingen opzoeken m.b.t. programmeren in Delphi) moet ik deze gebruiker gebruiken.

Portable Firefox zou ik inderdaad kunnen gebruiken, maar hoe kom ik dachter "een andere" proxy?

Wat ik nog vergeten was te vertellen:

Als ik dan 2 uur gewacht heb, en ik heb internet op die internetexplorer, en ik sluit die per ongeluk weer af, en start hem dan weer op (met die andere gebruiker) dan duurt het ineens nog maar 1 minuut voordat ik weer internet heb. Waar kan dit dan mee te maken hebben? De computer "weet" dan dat er een verbinding geweest is en zorgt dat die dan sneller weer wordt gemaakt? Of wat is hier de logica achter?
Mijn gok is dat er roaming profiles aanwezig zijn en dat je baas een gigantisch profiel heeft, of dat je vanuit een andere vestiging ( / andere verbinding ) probeert in te loggen.
Volgens mij gaat hij met runas ook roaming profiles lokaal installeren

Makkelijkste oplossing is of gewoon je eigen profiel laten verhogen of gewoon een apart profiel laten aanmaken ( copietje van je baas bijv alleen dan zonder bestanden )

[ Voor 5% gewijzigd door Gomez12 op 01-02-2007 23:04 ]

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:57:
Gewoon een openbare proxy gebruiken, en hopen dat de zaak open staat :)
Evt een traceroute loslaten naar een gewenst internet-adres, met een beetje mazzel achterhaal je dan het IP van de router, en daar vervolgens een static route add voor toevoegen. Dan gaat alles ineens langs de proxy af :)
Je bedoeld een proxy op internet? Maar die kan ik niet bereiken als ik niet met die andere (trage) gebruiker ben ingelogd. Zo'n sites kunnen allemaal niet.

En die traceroute moet ik dus loslaten als ik wel ben ingelogd met die andere (trage) gerbuiker om erachter te komen welke router-IP er wordt gebruikt?

Hoe en waar moet ik die "static route add" dan invullen? Thanks voor de hulp. Als het werkt maak ik m'n baas echt blij want nu gaat alles super traag. Niet alleen internet, maar de hele pc hangt eigenlijk vast na het "run as..." met die internetexplorer...

[edit]
Gomez12 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:03:
[...]

Mijn gok is dat er roaming profiles aanwezig zijn en dat je baas een gigantisch profiel heeft, of dat je vanuit een andere vestiging ( / andere verbinding ) probeert in te loggen.
Volgens mij gaat hij met runas ook roaming profiles lokaal installeren

Makkelijkste oplossing is of gewoon je eigen profiel laten verhogen of gewoon een apart profiel laten aanmaken ( copietje van je baas bijv alleen dan zonder bestanden )
M'n profiel laten verhogen is ook aan de gang gezet, alleen gaat dat zoals aangegeven heeel lang duren eer dat in orde is. M'n baas heeft zelf ook volgens mij geen normaal internet. Die moeten dat ook weer aanvragen... Echt slecht geregeld allemaal. Daarom zou het ook fijn zijn als ik straks met een (snelle) oplossing kom ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Atmoz op 01-02-2007 23:11 ]

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:57:

Evt een traceroute loslaten naar een gewenst internet-adres, met een beetje mazzel achterhaal je dan het IP van de router, en daar vervolgens een static route add voor toevoegen.
Van de MS site:
For example, to add a static route to the 10.0.0.0 network that uses a subnet mask of 255.0.0.0, a gateway of 192.168.0.1, and a cost metric of 2, you type the following at a command prompt:

route add 10.0.0.0 mask 255.0.0.0 192.168.0.1 metric 2
Wat zou ik in mijn geval dan moeten invullen? Kan iemand me hier even mee helpen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, dit is dus gewoon een dichtgetimmerde PC van een zakelijke omgeving.
Wie gaan je niet helpen om daar allerhande beveiligingen te omzeilen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.