Ik ben al even een tijdje aan het spelen met mijn interne LAN.
Op zich draait alles helemaal naar behoren en alles is goed uitwisselbaar icm een klein NAS-servertje.
Nu speelt alleen het volgende waar ik niet uit kom:
Als ik bestand ga overpompen van een van de PC's / XboX naar een andere PC/XboX, en ik controleer via CTRL-ALT-DEL het tabblad netwerk, dan valt mij telkens op dat ik maar 30%-34% van de volldige bandbreedte gebruikt (100Mbit).
Het maakt niet uit tussen welke apparaten is kopieer, het is nooit sneller ...
Heb al tig forums bezocht, maar nog steeds geen duidelijk antwoord gevonden.
Zoals ik zeg werkt alles SUPER, maar als ik bestanden van de NAS server over wil pompen van 3GB, dan is die wel errug lang bezig ...
Iemand enig idee hoe het interne netwerk iets sneller te krijgen zonder over te stappen naa een Gbit netwerk ?? Ik bedoel 30% van de volledige bandbreedte is wel erg weinig volgens mij !!
Ik houd me aanbevolen voor opties
Paar specs:
Alle PC's gewoon standaard onbaord !00Mb LAN.
NAS idem (100Mb LAN)
PC's AMD 2200 + 2400 + XboX + NAS + PS2
Op zich draait alles helemaal naar behoren en alles is goed uitwisselbaar icm een klein NAS-servertje.
Nu speelt alleen het volgende waar ik niet uit kom:
Als ik bestand ga overpompen van een van de PC's / XboX naar een andere PC/XboX, en ik controleer via CTRL-ALT-DEL het tabblad netwerk, dan valt mij telkens op dat ik maar 30%-34% van de volldige bandbreedte gebruikt (100Mbit).
Het maakt niet uit tussen welke apparaten is kopieer, het is nooit sneller ...
Heb al tig forums bezocht, maar nog steeds geen duidelijk antwoord gevonden.
Zoals ik zeg werkt alles SUPER, maar als ik bestanden van de NAS server over wil pompen van 3GB, dan is die wel errug lang bezig ...
Iemand enig idee hoe het interne netwerk iets sneller te krijgen zonder over te stappen naa een Gbit netwerk ?? Ik bedoel 30% van de volledige bandbreedte is wel erg weinig volgens mij !!
Ik houd me aanbevolen voor opties
Paar specs:
Alle PC's gewoon standaard onbaord !00Mb LAN.
NAS idem (100Mb LAN)
PC's AMD 2200 + 2400 + XboX + NAS + PS2