[Vista] Geluid aanpassen via keyboard werkt niet met AC97*

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-02 20:16
Ik krijg het maar niet voor elkaar om het volume van m'n laptop (onboard geluidskaart Realtek AC'97) te bedienen met het toetsenbord,
ik moet het via het icoontje rechtsonderaan doen.
Ik heb zowel de standaard drivers van Windows Vista geprobeerd als de nieuwste drivers van Realtek.

Iemand bij wie dit fenomeen bekend voorkomt? Enige tips/oplossingen?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:40

grimson

domeingrommer

Welke 'nieuwste?
http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false
die van 24-01-2007?

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• memento__mori
Ja, dat zijn ze.
Het is echt vreemd, de blokjes van het volume verschijnen wel op m'n display maar ze doen helemaal niets. Ik moet het echt softwarematig regelen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-03 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat komt door de nieuwe manier waarop Vista met volume werkt. Per applicatie kan een volume niveau ingesteld worden. Ik heb hetzelfde in Vista met mijn laptop. Ik heb ook nog een schuifregelaar aan de zijkant, en die werkt prima, maar alleen met de realtek drivers. Dubbelklik maar eens op het volumeicoon en verander dan je volume dmv het toetsenbord. Welke schuifregelaar verandert er dan? Ik vermoed dat het iets van Realtek zal zijn, maar niet het Master volume. Er zit dus niets anders op dan het handmatig via het icoontje te regelen.

Commandline FTW

• memento__mori
Redelijk slordig van Vista dan. :/
Ik hoop dat er een nieuwe driver komt.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-03 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit ligt niet specifiek aan de driver, meer aan Vista zelf. Andere fabrikanten hebben het dacht ik ook namelijk. Ik weet niet of er een API is om het master volume aan te kunnen passen (vast wel, gezien de realtek control center dit ook kan, dacht ik). Ik draai geen vista meer, pas als SP1 uit is ga ik over.

Commandline FTW

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan aangezien je topic over iets heel anders gaat dan je topic titel ([Vista] Realtek AC'97 audio driver.) :)
Pagina: 1