[PHP] Gehackte PHPnuke site.

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• pscholte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-01-2023
Hoi,

Ik help een kennis die een site heeft powered door phpnuke. De website is gekraakt. En ik ben erachter gekomen dat het bestand config.php was vervangen. Ik heb deze teruggezet en nu verschijnt er het volgende: http://www.kagawa.nl.

Ik heb de database gekopieerd en hernoemd, en het config.php bestand aangepast aan de nieuwe database. Het probleem blijft, dus ik ben bang dat het in de database zit.

Misschien is het ook wel iets van de server van de hoster, PCextreme, ik heb ook aan hun een vraag gestuurd.

Ben benieuwd of iemand hier een idee heeft!

Bijvoorbaat dank!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou je aanraden de internetverbinding van die doos down te brengen; als-ie nog steeds gekraakt is dan kan je bezig blijven met repareren en zoeken.

Daarna is het 't beste om de machine opnieuw te installeren.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 14:49

Nik

Site offline halen, en een backup terug zetten, de boel goed dichttimmeren (laatste versie van...) en gaan met die banaan :)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
proller schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:57:
Site offline halen, en een backup terug zetten, de boel goed dichttimmeren (laatste versie van...) en gaan met die banaan :)
Helemaal mee eens.
Dit is één van de grote nadelen van php-nuke, je moet echt elke week de updates bij werken ...
En natuurlijk elke nacht automatisch je database laten backuppen ..

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

Er staan 4758 domeinen op die doos. Het zou heel goed kunnen dat één van de andere gebruikers de oorzaak is, zeker gezien Safemode en Open Basedir uitgeschakeld zijn.

• pscholte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-01-2023
Bedankt voor de reacties!

Nu hebben die mensen geen backup van de database...niet zo slim, lijkt me...

Als de database corrupt is, dan is een backup natuurlijk de beste oplossing, alleen wil de hoster de backup niet terugzetten. Dit doen ze alleen als er iets aan hun kant misgaat (redelijk logisch).

Weten jullie misschien hoe een pagina zoals deze gegenereerd wordt?
Wellicht kan zo de fout opgespoord worden.

Via deze pagina kun je ook alle op de server aangesloten sites zien, dit lijkt me niet goed en misschien een probleem van de hoster.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We zijn hier een programmeerforum, en niet het supportforum van phpNuke. ;) Op de site van phpNuke zijn ze waarschijnlijk veel bekender met het probleem dat je omschrijft, probeer het liever daar. We geven hier in elk geval geen support op andermans code. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.