Toon posts:

1080p, hoe krijg ik die?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een poosje aan het zoeken of de Sharp LC37XD1E die ik besteld heb nu wel of niet 1080p kan weergeven via een DVI uitgang. Tot nu toe heb ik nog geen duidelijk antwoord hierop gevonden. :?

Omdat ik graag een soort van HTPC wil bouwen, voornamelijk om games op te spelen en later HD-DVD of Blu-Ray films af te spelen, vraag ik me af welke video kaart ik moet hebben...
Ik begrijp dat ik zowiezo iets met HDCP ondersteuning moet hebben. DX10 onboard lijkt me ook wel wat voor in de toekomst?

Zover ik heb nu begrijp kan de Sharp alleen maar 1080p weergeven als hij een HDMI signaal binnenkrijgt...
DVI is HDMI zonder geluid dacht ik....

Moet ik nu toch een videokaart met een HDMI aansluiting hebben?
Naar een beetje rondsnuffelen zie ik dat er niet echt snelle kaarten zijn met die aansluiting.
Als ik bijvoorbeeld een GeForce 8800GTS er op aan sluit (wat voor zover ik het begrijp DVI -HDMI wordt dan) krijg ik dan 1080i als beeld of nog minder?

- Zijn er TV's die 1080p via een DVI - HDMI kabeltje af kunnen beelden? (als de sharp het niet kan :+ )
- Is het verschil goed zichtbaar tussen i en p op je tv?

Grt armand

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Check de manual, daar staan dit soort dingen meestal in.

Kwa kabel kun je gewoon een HDMI -> DVI kabel gebruiken. Als je PC de resolutie niet herkend kun je altijd met powerstrip zelf wat aanpassingen doen.

Er inderdaad zijn ook kaarten met HDMI output en HDCP. Misschien is dat ook wel handig voor je, maar noodzaak is het niet aangezien HDCP vermoedelijk in ieder geval de komende jaren niet gebruikt gaat worden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
of je het verschil tussen i en p kan zien verschilt per persoon: de een vind het onzin de ander vind het beter. Ikzelf vind het een stuk aangenamer dan i (heb liever 720p dan 1080i) maar het verschilt ook met de content die je wil kijken. Snelle beelden lenen zich meer voor progressive dan voor interlaced signalen.

Maar als je video's via je HTPC wil afspelen, heb je niet perse HDCP nodig omdat je die beveiliging via je pc kunt omzeilen (verdere details zijn natuurlijk overbodig).

Je videokaart geeft als het goed is alleen P signalen door. Echter als je tv dit niet aankan, zal het i worden of een stap lager ( ipv 1080p naar 720p). Ik geef je wel gelijk met je vraag kan mijn tv het nou wel of niet omdat dit niet duidelijk staat aangegeven bij de meeste tv's. Beste is om forums zoals avforum of onze got in de gaten te houden en dan voornamelijk de topics die gaan over specifieke tv's. Daar weten mede tweakers wel wat alle poorten aankunnen en welke euvels er bekend zijn per merk en per type.

Voorbeelden van tv's die 1080p aankunnen zijn de Tatung V42EMGI en.. (verder weet ik he teigenlijk niet:D)

Verwijderd

Topicstarter
okay thanx voor de info, kan ik wat mee