Toon posts:

Welk geheugen voor AMD X2 4200+ of 3800+

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil mij een pc samenstellen met een AMD Athlon 64 X2 4200+ EE 65W of AMD Athlon 64 X2 3800+ EE 65W.

Maar hoe zit het nu eigenlijk met het geheugen. Ik heb eens op het net gezocht, maar ik geraak er niet uit. Welk geheugen moet ik bij bovenstaande processoren nemen: 400? 533? 667? 800?
Ik heb gelezen dat het kan zijn dat als je er 800mhz geheugen in steekt dat deze toch afhankelijk van je processor op 667mhz of zelfs nog lager kan draaien? Hoe weet ik op welke snelheid het geheugen loopt?

Alvast bedankt,
Peter

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:28

vinnie1908

Appel != peer

Heb je zelf gezocht?! Ik ben dan erg benieuwd wat je zoektermen zijn geweest. ALs ik zoek kom ik er namelijk zo achter. Dus ik heb het idee dat je niet heel erg goed gezocht hebt. Ik zou hier op het forum de FAQ eens doorlezen betreffende geheugen. Ook zou ik eens op: deze site kijken over meer informatie omtrent de processor en daar kan je ook zien wat de snelheid is waar hij op loopt.

Je kan altijd kijken naar sneller geheugen om te overclocken, maar dat is (natuurlijk) je eigen keuze. Buiten de snelheid (mhz) kan je ook nog naar de CL waarde kijken. HOe lager deze waarde is, hoe sneller het geheugen over het algemeen is.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

en als ik vragen mag waarom neem je een AMD 4200+ en geen intel C2D 6300? Die leveren veel meer prestatie voor het bedrag.

http://www23.tomshardware...=469&model2=433&chart=170

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 20:40 ]

Verwijderd

het mooie aan AMD proccessoren is dat de geheugen controller in de cpu zit. en omdat je blijkbaar voor een AM2 proccessor hebt gekozen zul je dus DDR2 geheugen nodig hebben.

hier gelden 2 regels:
1) Als het maar voldoende is
2) sneller is beter.

kortom wat de TS zich hier moet afvragen is hoeveel prestaties hij nodig heeft? ik zie dat het hier gaat om de 'Energy Efficient' versie, dus de topic starter neemt energie vebruik serieus. ik vermoed daardoor dat de topic starter niet van plan is te gaan overklokken en snelheid niet als een pre ziet, in welke geval de prijs een 3e belangrijke punt wordt. zo is sneller geheugen ook duidelijk duurder terwijl de TS mischien die snelheid helemaal niet nodig heeft voor dat wat hij voorogen heeft.

Kortom: als het geen snelheids monster moet worden, wat uit de keuze voor de proccessor al zou kunnen blijken, kijk dan gewoon welk ddr2 geheugen er voorhanden is op 400 of 533 mischien 667Mhz. kies wel voor een kwaliteits merk zoals Kinston of Crossair bijvoorbeeld.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In de antwoorden mis ik hier drie letters: QVL :o

Maar dat is ook niet raar aangezien in de TS het moederbord in kwestie ontbreekt...

Ja, de geheugencontroller zit in de CPU, maar de datalijnen lopen nog altijd over het moederbord en daar zitten vaak de addertjes, vandaar dat ieder moederbord een eigen QVL heeft van wat er werkend mee getest is. Begin daarmee. Kies dan idd mbv Pricewatch en reviews de snelheden die zinnige winst opleveren en dan daar de goedkoopste van.

Zo moeilijk is het niet, maar je moet gewoon systematisch te werk gaan en ja - zelf inzet tonen :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.