Toon posts:

[XP] Na register verandering start windows niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gister ben ik achteraf tot mijn grote spijt op de computer van mijn schoonmoeder bezig geweest.

Norton moest opnieuw geinstalleerd worden en dit ging ook zonder problemen.
Toen ik de computer opnieuw opstartte kwamen er heel veel meldingen van Norton dat er mails gestuurd werden. De headers van de mailtjes waren verschillend, zoals:
  • Important information, our new vacancies
  • Our company needs partners in USA
  • Work at home: around $2500-$3000 / monthly income
Hierna heb ik norton, spybot en ad-aware laten scannen en kwam ik wat rotzooi tegen. Dit heb ik allemaal verwijdert, behalve Smitfraud.C dit virus kon ik niet verwijderen. Ik weet niet of dit virus ook de mailtjes veroorzaakte..

Hierna heb ik alle lopende processen gegoogled. Hier kwam csrss.exe in voor, welke volgends sommige sites als een virus werd beschouwd. Deze zou ik alleen handmatig kunnen verwijderen, omdat Spybot etc. dit nog niet kunnen. Hiervoor moest ik in het register bepaalde waardes wijzigen/verwijderen en hier is het fout gegaan.

Voordat ik begon met klooien in het register heb ik met Spybot een back-up ervan gemaakt, maar nadat ik het register heb gewijzigd start windows niet meer. Bij het opstarten blijft de computer hangen bij het windowsscherm en reboot daarna spontaan opnieuw. Ik kan nu dus ook de backup van het register met Spybot niet meer terugzetten.

Ik heb ook geprobeerd om met de opstartdiskette windows weer aan de praat te krijgen, maar dit werkt niet. Via windows recovery console 'fixboot' werkt helaas ook niet.

Het is erg belangrijk om deze computer weer aan de praat te krijgen, want er staat belangrijke informatie van een fysio praktijk op. :'( Wie kan me uit de brand helpen? _/-\o_

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:07:
[...]

Hierna heb ik alle lopende processen gegoogled. Hier kwam csrss.exe in voor, welke volgends sommige sites als een virus werd beschouwd. Deze zou ik alleen handmatig kunnen verwijderen, omdat Spybot etc. dit nog niet kunnen. Hiervoor moest ik in het register bepaalde waardes wijzigen/verwijderen en hier is het fout gegaan.

Voordat ik begon met klooien in het register heb ik met Spybot een back-up ervan gemaakt, maar nadat ik het register heb gewijzigd start windows niet meer.
Je moet hier ook niet aan beginnen zonder je er eerst meer in te verdiepen.
Description
csrss.exe is the main executable for the Microsoft Client/Server Runtime Server Subsystem. This process manages most graphical commands in Windows. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.
Heb je al geprobeerd de pc in veilige modus op te starten? Als dat lukt kun je via die weg de backup terugzetten om hem daarna nooit meer te verwijderen. ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:11:
[...]

Je moet hier ook niet aan beginnen zonder je er eerst meer in te verdiepen.
Erg stom inderdaad!
[...]

Heb je al geprobeerd de pc in veilige modus op te starten? Als dat lukt kun je via die weg de backup terugzetten om hem daarna nooit meer te verwijderen. ;)
Ook met veilige modus start die opnieuw op :(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 20:20 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Hierna heb ik alle lopende processen gegoogled. Hier kwam csrss.exe in voor, welke volgends sommige sites als een virus werd beschouwd. Deze zou ik alleen handmatig kunnen verwijderen, omdat Spybot etc. dit nog niet kunnen
T'ja internet staat vol met Bullshit...

T'ja er zit maar één ding op, backup alle belangrijke bestanden, door de harddeschijf even in een andere computer te plaatsen of via knoppix. Daarna windows over de oude installatie heen instaleren ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:20:
[...]
T'ja er zit maar één ding op, backup alle belangrijke bestanden, door de harddeschijf even in een andere computer te plaatsen of via knoppix. Daarna windows over de oude installatie heen instaleren ...
Hier was ik al bang voor.. Als het echt niet anders kan zal ik het helaas op die manier moeten oplossen, maar misschien heeft iemand nog een andere oplossing?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kun j niet met een bootcd de registry settings ongedaan maken ?

meuktracker: BartPE 3.1.2

[ Voor 99% gewijzigd door Fish op 01-02-2007 20:31 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:28:
kun j niet met een bootcd de registry settings ongedaan maken ?

meuktracker: BartPE 3.1.2
Thnx, dat ga ik nu even uitproberen!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik heb het stap voor stap gevolgd, maar zonder resultaat.
Ik het misschien mogelijk om met BartPE regedit te starten en dan mijn backup die ik met spybot heb gemaakt er op te zetten?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:10
Met deze tutorial kun je de boel weer aan de praat krijgen: http://www.digitalwebcast...s/viewarticle.jsp?id=8658 . Je kunt deze ook gebruiken als je de HD vanaf een andere Windows benaderd (de handige optie).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie! Ik had dit artikel ook gevonden. Ik heb Spybot nu ook draaien, maar helaas kan je niet vanuit het programma het register terugzetten. Ik ben dus op zoek waar Spybot de back-up van het register dan wel bewaard, maar tot nu toe zonder resultaat.

[edit] Gevonden, maar helaas kan ik de backup niet terugzetten vanuit regedit. Hij geeft aan:
Not all data was succesfully written to the registry. Some keys are open by the system or other processes.
Misschien weet iemand een andere methode om het terug te zetten?
EricJH schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:43:
Met deze tutorial kun je de boel weer aan de praat krijgen: http://www.digitalwebcast...s/viewarticle.jsp?id=8658 . Je kunt deze ook gebruiken als je de HD vanaf een andere Windows benaderd (de handige optie).
Ook bedankt voor de link! Dit wil ik morgen gaan proberen als het me vanavond niet lukt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 23:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super EricJH! Hierdoor heb ik windows weer redelijk aan de praat gekregen! Alleen het laatste gedeelte waarin je hersteld naar een oud herstelpunt lukt niet.

Weet iemand of het mogelijk is om nu de volledige backup van mijn register die ik met Spybot heb gemaakt terug te zetten?

Spybot heeft er twee bestanden van gemaakt.
regLocal.reg (13mb)
regUsers.reg (6mb)

Als dit lukt zou die weer helemaal perfect moeten werken :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het lijkt erop dat je er alleen maar op hoeft te klikken.

als je het niet aandurft dan kun je eerst een bestandje posten.
of een gedeelte ervan

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de moeite allemaal! Ik heb inmiddels een back-up kunnen maken van de belangrijke bestanden en nu ga ik windows opnieuw installeren. Nogmaals bedankt! _/-\o_
Pagina: 1