Toon posts:

Harddisk beschadigd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In mijn PC zit een 80Gb WD schijf. Deze is in een 20Gb en een 60Gb partitie gedeeld.
Nu zit in c: een aantal rare bestanden en mappen die namen hebben als dit voorbeeld:
1: &;2&÷ÊÜ÷.ÊÜï
2: ─¿z÷ÊÜ|k.oÀ£
3: ÊÜ÷ÊÜ‗Êû.÷ÊÜ
De meeste mappen en bestanden zijn 0 bytes groot en bevatten ook geen datum, zijn niet te verwijderen en te openen.
1 bestand heeft een grote van 2,3Gb.
Mijn vraag is of dit een beschadiging is van de hardeschijf? Schijfcontrole kan niks vinden, maar als ik wil defragmenteren dan geeft hij aan dat c: mogelijk beschadigd is en dat ik scandisk moet uitvoeren.
Zijn er ook programma's waar ik de hardeschijf me kan controleren en eventueel repareren?

Groeten van Datron

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 20:06 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zoek op de site van WD naar een soort Drive Fitness Test en test daarmee je HDD.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Exorcist schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:49:
Zoek op de site van WD naar een soort Drive Fitness Test en test daarmee je HDD.
^^^ Met stom ;)
Op de Download/supportsite van WDC kun je het tooltje "Data Lifeguard Diagnostic" downloaden. Bij voorkeur pak je de DOS floppy. Voor Windows kan natuurlijjk ook, maar dan moet je eerst van je mogelijk defecte HDD booten en dat wil je eigenlijk niet. En die floppy is gewoon bootable :)
Pak eerst een snelle test, en dan een extended test. Benieuwd naar de resultaten :)

Als de tests niks opleveren, kun je ook nog proberen chkdsk /f uit te voeren. Of scandisk idd, die zou ook dingen moeten vinden. Vinden beide niks, dan zou ik als laatste even een antivirus en spywarescanner loslaten om te checken of die iets vinden en weg kunnen halen. Zijn de bestanden dan nog niet weg of op een of andere manier aangemerkt als ergens bij behorend, dan kun je er eigenlijk vanuit gaan dat de bestanden gewoon weggegooid kunnen worden :)

Ik heb overigens wel eens vaker vreemde bestandnamen en -mappen gezien. Meestal zijn die wel via een command-line te verwijderen als je eerst explorer.exe om zeep helpt. is genoeg over te vinden hier op GoT, moet je even zoeken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)