Mail word niet verzonden via Orange

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Ik kan geen mail versturen naar mijn werk (blabla@sgdnv.nl), wanneer ik dat via de smtp van Orange doe. Zowel niet via webmail van Orange als via Outlook 2007.

Inmiddels heb ik de buurman, die ook bij Orange zit, gevraagd om een mail naar blabla@sgdnv.nl te sturen en deze komt ook niet aan.
Ook heb ik mijn vader gevraagd om in te loggen in mijn webmail van Orange op zijn PC om een mail naar blabla@sgdnv.nl te sturen. Ook dat lukt niet.

Andere mails, die worden verstuurd, door bijvoorbeeld Planet (waar mijn vader bij zit) of Hotmail komen gewoon aan op blabla@sgdnv.nl.

Hoe kan dat?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wellicht dat een automatisch spamfilter @orange email adressen blokkeert bij sgdnv.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik heb contact gehad met Orange en zij zeiden dit ook. Het zal dan eerder bij de Provider liggen waar onze school bij zit, want de systeembeheerder heeft al in de blacklisten gekeken. Hij zegt ook dat mocht ik geblokkeerd worden door de spamfilter die ze gebruiken er altijd een reply mail komt met een header. SGDNV zit bij Xs4ALL.

Heeft iemand toevallig een XSaALL account ????

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
M. Mulder schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:06:
Heeft iemand toevallig een XSaALL account ????
Brand los.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Dan kan ik je even een mail sturen om te kijken of deze al dan niet aan komt, maar jah dan moet je hem "openbaar" geven.

• GraveR
M. Mulder schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:21:
Dan kan ik je even een mail sturen om te kijken of deze al dan niet aan komt, maar jah dan moet je hem "openbaar" geven.
Done :)

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik heb een mail naar je verstuurd _/-\o_

De mail komt in ieder geval over, kan ik nu met zekerheid zeggen dat xs4all niet degene is die @orange tegenhoudt met de spamfilter?

[ Voor 62% gewijzigd door M. Mulder op 02-02-2007 19:36 ]

• GraveR
De mail van SGDNV wordt afgehandeld door een server op een ADSL-account van XS4ALL.

Deze mailserver meldt zich netjes als mail.sgdnv.nl in de SMTP-banner, dus dat lijkt in orde te zijn.

Mogelijk is die mailserver van SGDNV iets te strak afgesteld?

Zie ook http://www.dnsstuff.com/tools/ip4r.ch?ip=193.252.22.243 waar de mailservers van Orange in enkele bl[ao]cklists zijn opgenomen.
M. Mulder schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:28:
Ik heb een mail naar je verstuurd _/-\o_

De mail komt in ieder geval over, kan ik nu met zekerheid zeggen dat xs4all niet degene is die @orange tegenhoudt met de spamfilter?
XS4ALL zelf zit er inderdaad niet tussen in dit geval.

[ Voor 52% gewijzigd door GraveR op 02-02-2007 19:42 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Kan de systeembeheerder deze mailserver minder "strak" afstellen of moeten ze dat bij Xs4ALL doen, waar de mailserver gehost wordt?

• GraveR
M. Mulder schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:45:
Kan de systeembeheerder deze mailserver minder "strak" afstellen of moeten ze dat bij Xs4ALL doen, waar de mailserver gehost wordt?
Systeembeheerder moet dit doen, XS4ALL staat hier voor de rest buiten.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Wordt de mail die ik verstuur naast de informatie van "@orange.nl" nog meer voorzien van informatie waar de spamfilter op kan selecteren ?

• GraveR
M. Mulder schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:59:
Wordt de mail die ik verstuur naast de informatie van "@orange.nl" nog meer voorzien van informatie waar de spamfilter op kan selecteren ?
Received: from smtp-3.orange.nl (smtp-3.orange.nl [193.252.22.243])
	by tombstone.radiotwenterand.nl (Postfix) with ESMTP id 452E7AC81F
	for <[munged]>; Fri,  2 Feb 2007 19:27:58 +0100 (CET)
Received: from me-wanadoo.net (localhost [127.0.0.1])
	by mwinf6203.orange.nl (SMTP Server) with ESMTP id 610111C00086
	for <[munged]>; Fri,  2 Feb 2007 19:27:59 +0100 (CET)
Received: from [munged] ([munged])
	by mwinf6203.orange.nl (SMTP Server) with ESMTP id 1D1441C00083
	for <[munged]>; Fri,  2 Feb 2007 19:27:59 +0100 (CET)

Er wordt niet gekeken naar de afzender, maar naar de server die de mail aflevert, in dit voorbeeld is dat "smtp-3.orange.nl [193.252.22.243]" en daar gaat het mis.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Een maand gelden heb ik hetzelfde probleem gehad en kreeg op een gegeven moment wel een reply, waarin stond dat "smtp-4.orange.nl" in de blacklist stond van > http://www.sorbs.net/lookup.shtml

Zo ineens kon ik weer mail versturen. Ik had op dat moment mijn wachwoord gereset en opnieuw ingevoerd, vervolgens de een mail gestuurd en voila hij kwam aan. Het lullige was dat ik op dat moment net met Orange aan de telefoon zat. Hmm, toeval of ????

Maar nu is dat i.i.g. niet het geval.

Wat ik denk is ht volgende:

De mailserver van sgdnv die gehost wordt bij XS4ALL heeft een spamfilter aan boord die gebruik maakt van blacklisten. In 1 of meerdere blacklisten is wanadoo omen te staan met "smtp-3.orange.nl"

Hmm, als de systeembeheerder zegt ik wil gebruik blijvenmaken van de blacklisten, dan heb ik een probleem.

• GraveR
M. Mulder schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:14:
Een maand gelden heb ik hetzelfde probleem gehad en kreeg op een gegeven moment wel een reply, waarin stond dat "smtp-4.orange.nl" in de blacklist stond van > http://www.sorbs.net/lookup.shtml

Zo ineens kon ik weer mail versturen. Ik had op dat moment mijn wachwoord gereset en opnieuw ingevoerd, vervolgens de een mail gestuurd en voila hij kwam aan. Het lullige was dat ik op dat moment net met Orange aan de telefoon zat. Hmm, toeval of ????

Maar nu is dat i.i.g. niet het geval.

Wat ik denk is ht volgende:

De mailserver van sgdnv die gehost wordt bij XS4ALL heeft een spamfilter aan boord die gebruik maakt van blacklisten. In 1 of meerdere blacklisten is wanadoo omen te staan met "smtp-3.orange.nl"

Hmm, als de systeembeheerder zegt ik wil gebruik blijvenmaken van de blacklisten, dan heb ik een probleem.
Dat wilde ik juist duidelijk maken ;)

Maargoed, het kan dus goed zijn dat op dat moment alleen 1 server van Orange in de blocklists zat en dat het op het moment van versturen via een andere mailserver ging.

De systeembeheerder zal inderdaad gebruik willen blijven maken van die blocklists, maar hij kan wel de servers van Orange whitelisten, zodat deze mail altijd wordt geaccepteerd, ongeacht of deze in de blocklists staan.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Kan Orange klanten via verschillende smtpservers de mails laten versturen?
Dus naast smtp-4.orange.nl, ook smtp-5.orange.nl, smtp-6.orange.nl enz.?

Of gebruiken ze telkens maar 1 smtpserver?

Want de andere systeembeheerder bij ons heeft ook een Orange account en je zult net zien dat hij er wel doorkomt :)

• GraveR
M. Mulder schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:30:
Kan Orange klanten via verschillende smtpservers de mails laten versturen?
Dus naast smtp-4.orange.nl, ook smtp-5.orange.nl, smtp-6.orange.nl enz.?

Of gebruiken ze telkens maar 1 smtpserver?

Want de andere systeembeheerder bij ons heeft ook een Orange account en je zult net zien dat hij er wel doorkomt :)
Dat is een beetje 'Russisch roulette', aangezien die dingen hoogstwaarschijnlijk achter een loadbalancer draaien. Je zou het kunnen proberen door als uitgaande mailserver zo'n ding statisch in te stellen, kijken of dat beter wordt. Waarbij smtp-5 of hoger meer succes lijken te hebben volgens de blacklist-check@DNSStuff.

[ Voor 6% gewijzigd door GraveR op 02-02-2007 20:37 ]

Pagina: 1