Permalink van .. naar ..

Pagina: 1
Acties:

• bits
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
In het artikel over het verlies van Sony op de PS3 wordt in de tekst gelinkt naar een ander artikel, echter staat hier niet de gebruikelijke (makkelijke) link bij (met de naam van het artikel).

Dit staat er:
code:
1
http://tweakers.net/nieuws/46074/

Dit zou wenselijk zijn:
code:
1
http://tweakers.net/nieuws/46074/Voorlopig-geen-prijsverlaging-PlayStation-3.html

If you get what I mean :)

[ Voor 12% gewijzigd door bits op 01-02-2007 19:54 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dan maken we dat er toch even van? :)

* Hahn wacht op Peter die natuurlijk weer 1 sec eerder de edit-knop in moest drukken...

[ Voor 54% gewijzigd door Hahn op 01-02-2007 19:55 ]

The devil is in the details.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Aangepast.

P_de_B zwaait naar de trage Marco :w

[ Voor 66% gewijzigd door P_de_B op 01-02-2007 19:56 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
JNolten schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:53:
Dit staat er:
code:
1
http://tweakers.net/nieuws/46074/

Dit zou wenselijk zijn:
code:
1
http://tweakers.net/nieuws/46074/Voorlopig-geen-prijsverlaging-PlayStation-3.html

If you get what I mean :)
Hmz, waarom is dat wenselijk dan? :?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Harm schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:04:
[...]

Hmz, waarom is dat wenselijk dan? :?
Omdat je natuurlijk in je statusbalk kijkt waar die te gek gave toffe link naartoe gaat voor je erop klikt en dan is de nieuwe variant een heel stuk informatiever ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
eamelink schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:09:
[...]

Omdat je natuurlijk in je statusbalk kijkt waar die te gek gave toffe link naartoe gaat voor je erop klikt en dan is de nieuwe variant een heel stuk informatiever ;)
Er staat met }:O letters bovenaan: 'Verlies op PlayStation 3 groter dan verwacht'. Dus waarom moet dat er nog eens bij in de permalink? Immers, je weet dat de permalink naar die pagina linkt, dus hoef je de titel er niet nog eens persé bij te zetten. Niet dat het erg is, maar nodig is het ook niet, imo.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mjah, daarvoor lijkt een title op de a een stuk handiger eigenlijk: <a href="./bla.html" title="Dit is een title">bla</a>. Die lange url's zijn namelijk supervervelend als je de tekst aan het schrijven en wijzigen bent: ze lijken normale tekst te zijn, maar zijn het niet.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

RoD schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:11:
[...]

Er staat met }:O letters bovenaan: 'Verlies op PlayStation 3 groter dan verwacht'. Dus waarom moet dat er nog eens bij in de permalink? Immers, je weet dat de permalink naar die pagina linkt, dus hoef je de titel er niet nog eens persé bij te zetten. Niet dat het erg is, maar nodig is het ook niet, imo.
Het gaat om de link naar het artikel 'Geen prijsverlaging...' in de tekst ;)
Harm schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:12:
Mjah, daarvoor lijkt een title op de a een stuk handiger eigenlijk: <a href="./bla.html" title="Dit is een title">bla</a>. Die lange url's zijn namelijk supervervelend als je de tekst aan het schrijven en wijzigen bent: ze lijken normale tekst te zijn, maar zijn het niet.
Jaaaaaaaa, dan moet je maar een devver schoppen dat ze een betere my-first-nieuwsbericht interface maken ;). Wij kunnen natuurlijk alleen het eindresultaat beoordelen :P

Een title is inderdaad ook wel aardig; maar zelfs dan zou de lange link in de href alsnog handig zijn :)

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 07:25

Inge Janse

post-l33t

Harm schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:12:
Laat ik ACM voor zijn: het is beter voor de zoekresultaten in zoekmachines als je url's inclusief de titel in je link plaats, omdat er op die manier vaker naar exact hetzelfde bericht wordt gelinkt. Google et al denken anders namelijk dat er naar verschillende url's wordt gelinkt, waardoor de absolute relevantie van de pagina in kwestie afneemt in vergelijking met links die allemaal naar hetzelfde adres (dus inclusief cannonical url) verwijzen.

Oja, is het niet default de bedoeling dat je 'mooie' links (dus inclusief title) maakt? Ik wil echt weten waar een link me naartoe brengt voordat ik er rücksichtslos op ga klikken, en uiteindelijk wil t.net (naast unieke bezoekers) ook graag pageviews genereren, nietwaar? Dat het wat meer werk is, tsja, het is je werk, nietwaar?

[ Voor 16% gewijzigd door Inge Janse op 01-02-2007 23:25 ]

ingejanse.nl: dingen die ik doe

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Inge Janse schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:23:
Laat ik ACM voor zijn: het is beter voor de zoekresultaten in zoekmachines als je url's inclusief de titel in je link plaats, omdat er op die manier vaker naar exact hetzelfde bericht wordt gelinkt. Google et al denken anders namelijk dat er naar verschillende url's wordt gelinkt, waardoor de absolute relevantie van de pagina in kwestie afneemt in vergelijking met links die allemaal naar hetzelfde adres (dus inclusief cannonical url) verwijzen.
Tsk, dat was crisp's tekst, niet de mijne! :+ Maar inderdaad, dat is een reden om zo veel mogelijk dezelfde link naar dezelfde pagina te geven.

Maar duidelijkheid voor gebruikers is ook een belangrijke natuurlijk. Omdat meestal de tekst van een link zelden meer is dan een globale beschrijving van een link, is imho enige duidelijkheid dmv de url zelf daar wel gewenst. De link-tekst zelf is doorgaans helemaal nietszeggend. De zelfbeschrijvende url verschijnt natuurlijk direct in je statusbalk, het verschijnen van een title-balkje duurt meestal aardig wat langer :)

Zie deze link bijv.

• P_de_B
  • Niet online
Er zijn eigenlijk vziw geen concrete afspraken over het gebruik van een titletag. Op zich is dit wel mooi, ik wil ook graag weten waar een link mij heen brengt voordat ik klik. Ik zal er zelf rekening mee proberen te houden.

Kan het bij interne links ook automatisch, net als hier op het forum links naar de fp automatisch worden geparst? /lui

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 07:25

Inge Janse

post-l33t

Dat direct verschijnen van de aankomstlink onderin het scherm lijkt me een apert voordeel tov de situatie waarin gelinkt wordt naar alleen het adres en je moet wachten tot de title verschijnt.
P_de_B schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 07:38:
Er zijn eigenlijk vziw geen concrete afspraken over het gebruik van een titletag. Op zich is dit wel mooi, ik wil ook graag weten waar een link mij heen brengt voordat ik klik. Ik zal er zelf rekening mee proberen te houden.
Vroeger, toen opa Inge nog alhier schreef, gebruikte de meeste mensen volgens mij de volgende code voor links:
code:
1
<a href="URL" title="WEBSITE -- ARTIKELNAAM" target=_blank>LINKWOORD</a>

Ik had een aantal van die standaardcodes gewoon in een tekstbestand staan dat ik tijdens het schrijven in een tab naast de dsp-tab had staan. Op die manier weet je zeker dat je alle benodigde informatie meepakt. Een ingebouwde parser hiervoor is onmogelijk, want hoe doe je dat met links naar buiten? De devvers zijn slim, maar volgens mij niet zo slim dat ze een algoritme kunnen ontwikkelen dat met een 100% slagingskans de titel van een bron op een externe pagina kan ophalen ;)

ingejanse.nl: dingen die ik doe

• P_de_B
  • Niet online
Dat is inderdaad een mooi systeem :)

Externe links zijn lastig, daarom had ik het ook over interne.

Pagina: 1