DVDrip en WMP 11

Pagina: 1
Acties:

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:55

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
Okay, omdat hij er zo gelikt uitziet heb ik ook WMP 11 geinstalleerd. Gebruikte tot nog toe VLC voor video en MediaMonkey voor audio.

Vwb audio werkt de library uitstekend (al vind ik de mapstructuur optie van MediaMonkey onovertroffen, aangezien ik alles geordend op mn schijf heb staan).

Video gaat goed, zo lang het avi / divx / xvid is. Het probleem heb ik met dvdrips. Deze vind ik dus niet terug in de library. Ook kan ik geen optie vinden van open map (zoals in VLC), waardoor ik alsnog een dvd af kan spelen.

Ook in de verkenner rechtsklikken op de map en afspelen in WMP werkt niet, noch rechtsklikken op de map VIDEOTS en afspelen in WMP werkt.

Wie helpt mij verder?

edit: heb 'm hier geplaatst omdat dit een vast onderdeel van XP uitmaakt (even los van wat EU daarover beslist heeft)

[ Voor 19% gewijzigd door AllSeeyinEye op 03-02-2007 09:00 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
schopje dan maar

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

dvd's afspelen uit een map kan met media player simpelweg niet.
Wat je eventueel zou kunnen doen is er een image van branden met nero en die mounten.. dan kan je hem wel afspelen.

Óf je installeerd powerdvd/windvd .. dan kan het wel...
Óf je gebruikt gewoon je oude oplossing ;)

Verwijderd

Ik speel dvd's uit een map af met mediaplayer 9, simpel even de vob extensie aan mediaplayer koppelen.

Verwijderd

dat is niet hetzelfde als een dvd afspelen maar kan inderdaad wel.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
Vob gekoppeld aan mediaplayer. Werkt nog niet.
Jammer. Daar gaat WMP 11 weer..... :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Komt omdat je met een rip waarschijnlijk alleen de .vob files hebt, en WMP11 zoekt de menustructuur op.
Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/wmp11_vob.png

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
nope, lukt niet. onzin wat ik hier schreef. ff teruglezen en opnieuw proberen.

[ Voor 75% gewijzigd door AllSeeyinEye op 03-02-2007 11:51 ]

Verwijderd

A DVD is created from one or more VTS - video title sets. VTS is called "title set" because there can be more titles (movies) in each set, not only one. Each VTS has also a Menu domain (VTS-M). Similarly in the menu domain you can have more than one Menu. This all sounds familliar because the DVD-lab Standard version uses full featured VTS - you can have multiple movies, multiple menus and links between them.

The only serious limitation of a VTS is that the movies in one VTS should have similar properties. For example all must be 720 x 480, have same aspect ratio and all should have the same type of audio (ac3 for example). The reason for this is probably pure technical. All titles (movies) in one VTS are in the same vob file (VTS_xx_y.vob divided into maximum of nine 1GB blocks).

To be able to put on DVD different types of video the DVD allows to have more than one of these VTS's. You can have in fact 99 different VTS but in real-life, if your VTS is mature enough (as in DVD-lab) you need basically two of them - one for movies in 4:3 aspect and one for 16:9.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
Ook een full copy (ex de beveiliging ;) ) op de harde schijf werkt niet
raar eigenlijk, want andere spelers, zoals Winamp en VLC kunnen 't dus wel...

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 03-02-2007 11:56 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pagina: 1