Welke kast gebruiken jullie voor Scythe Ninja?

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:02
Hallo

Ik ben van plan om een nieuw systeem aan te schaffen, meeste staat voor mij wel vast. Alleen de CPU Koeler en de Kast nog niet.
  • Ik wil voor een kast max €75 uitgeven wanneer deze zonder voeding komt.
  • Met voeding mag hij ongeveer €130 echter moet het dan wel een stille en minimaal 400W voeding zijn
  • Kast moet een opening hebben op het linker zijpaneel ter hoogte van de videokaart zodat ik deze rechtstreeks kan koelen wanneer ik ga overclocken.
  • Kast moet plaats bieden aan 4 HD's
Mijn voorkeur gaat wel naar een kast zonder voeding aangezien ik de Cooler Master EXtreme Power 430 Watt wel aantrekkelijk vind na het lezen van een aantal zeer positieve reviews.

Systeem:
Asus Moederbord P5B-E Plus
Intel Core 2 Duo 6600
2048MB Kingston HyperX pc800 (2x1GB)
4x 320GB Maxtor Sata 2 16mb cache (RAID0)
Sapphire Radeon X1950XT 256 MB
Cooler Master EXtreme Power 430 Watt ActivePFC
Noctua NF-S12-1200 Case Fan 120 Mm, Wit
Zalman Koelpasta ZM-STG1 Super Thermal Grease
  • 1e voorkeur Noctua NH-U12F
  • 2e voorkeur Scythe CPU Koeler Ninja Rev.B Aluminium, Koper
Wat die koelers betreft is er maar 1 "maar" past hij zonder modificatie in de kast.

Heb de volgende kasten al gevonden:
Aerocool ExtremEngine 3T weet helaas niet of het gaat passen.
Antec Sonata Lifestyle II echter ook geen idee of het past en of de voeding goed samenwerkt met het moederbord
Antec SLK3000B

Heeft iemand ervaring of tips voor een stille kast waar 1 van beide koelers in past. Liefst iemand die uit ervaring spreekt.

[ Voor 17% gewijzigd door Appie Heijn op 01-02-2007 19:35 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05-2025
de kast vormt meestal geen probleem. Je moet gewoon kijken of hij of je mobo past

• Appie Heijn
Samson_1990 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:05:
de kast vormt meestal geen probleem. Je moet gewoon kijken of hij of je mobo past
Met de Noctua verwacht ik geen problemen qua moederbord
zie hier

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:35
Een grote kast kopen zodat je koelere lucht hebt? Bij Chieftec heb je volgens mij wel een bigtower voor €75.. :) Mijne was 100 euro duurder maar dat is weer een ander kaliber kast :) Grote kast scheelt iig veel met een kleine.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-02 13:21
Ik zou vooral géén Maxtor's gebruiken in een RAID-0 systeem. Maxtor staan over het algemeen al niet zo bekend als goede schijven en om ze dan in een RAID-0 systeem te gebruiken. Ik zou het niet doen..

_@/'

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 14:34

Shaggy

Misantroop pur sang

Steephh schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:09:
Ik zou vooral géén Maxtor's gebruiken in een RAID-0 systeem. Maxtor staan over het algemeen al niet zo bekend als goede schijven en om ze dan in een RAID-0 systeem te gebruiken. Ik zou het niet doen..
offtopic:
[Totaal offtopic mode]
Zegt iemand die zelf Maxtors gebruikt?

Daar vraagt TS niet om. Maxtors zijn prima schijven, er zij betere, er zijn slechtere en RAID 0 brengt altijd iets mee risico met zich mee. Daarom hebben we back-ups uit gevonden.
Als TS dat wil, prima, lekker doen. Snelle schijven en goed performance.
Gebruik al jaren Maxtors in diverse configs en arrays, nog nooit poblemen mee gehad.

[/Totaal offtopic mode]

@ TS: Waarom pak je niet lekker een Zalman 9500LED. Werken perfect, stil en erg fraai. ( en passen in elke kast ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Shaggy op 01-02-2007 23:18 ]

Making an ass of myself since the 70's

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-02 13:21
shaggy8675 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:16:
[...]

offtopic:
[Totaal offtopic mode]
Zegt iemand die zelf Maxtors gebruikt?

Daar vraagt TS niet om. Maxtors zijn prima schijven, er zij betere, er zijn slechtere en RAID 0 brengt altijd iets mee risico met zich mee. Daarom hebben we back-ups uit gevonden.
Als TS dat wil, prima, lekker doen. Snelle schijven en goed performance.
Gebruik al jaren Maxtors in diverse configs en arrays, nog nooit poblemen mee gehad.

[/Totaal offtopic mode]
offtopic:
Laat ik het zo zeggen.. Ik heb met die 2 schijven die ik nu heb nog geen problemen onder vonden. Voordat ik van maxtor af was gestapt was ik er altijd tevreden over geweest. En ja, ze zitten er in, ik kan ze moeilijk weggooien en weer nieuwe kopen. Dat is nog zonderder van je geld.

Een andere maxtor in de pc van mijn vader daar heb ik wel problemen mee gehad. Die 120gb schijf maakte altijd nogal veel herrie en begon steeds slechter te werken. Deze is later defect geraakt. Er zit nu nog een 120gb schijf in, die ook veel herrie maakt. Maar deze werkt (tot nu toe) nog wel goed.

Verder heb ik een paar maanden geleden voor iemand een pc gebouwd, heb wel 3x achter elkaar een nieuwe moeten ontvangen omdat de schijf defect was. (Volgens mij zelf, vastlopers, kreeg soms niet eens xp geinstalleerd, maar ook volgens de maxtor tool). Heb daarna een samsung voor die persoon gekocht en nergens problemen mee gehad.

Meestal is het wel zo dat wanneer het goed werkt, het jaren goed blijft werken. Dat heb ik bij die 250GB maxtor's van mij nu ook.. Het is niet dat ik iets tegen maxtor heb, maar als ik nu een nieuwe pc zou samen stellen zouden er waarschijnlijk geen maxtor's in komen. (ligt natuurlijk eraan of de kwaliteit van de schijven en ervaringen van mensen intussen beter is geworden).

[ Voor 14% gewijzigd door Steephh op 01-02-2007 23:26 ]

_@/'

• Appie Heijn
Thanks voor de replies :)

Een grotere kast zit ik niet echt om te springen, komt op mijn slaapkamer en gaat over een klein half jaar mee wanneer ik op mezelf ga wonen( :? wtf dat kan toch niet, raar dat Nederlands)
Heb inmiddels na 4 uur research hele plan omgegooid. Ohja zalman laat ik links liggen. Meerdere malen gelezen dat hij de 6600 niet echt koel kon houden vergeleken met de ninja. Voor de rest niets dan _/-\o_ voor zalman. Was alleen even in de TS vergeten te melden dat ik waarschijnlijk toch wil overclocken aangezien die 6600 er voor gemaakt is ;) Voor de rest wil ik hem niet horen als ik lig te slapen. Tijdens game mag ie zoveel brullen als hij wil, komt toch niet boven m'n Teufel Setje uit :9
  • Sharkoon Behuizing Rebel9 Economic Zwart, Geen Voeding, Geen Case Fan"s
  • Cooler Master EXtreme Power 430 Watt ActivePFC
  • Asus Moederbord P5B-E Plus
  • Intel Core 2 Duo 6600
  • Scythe CPU Koeler Ninja Rev.B Aluminium, Koper
  • 2048MB Kingston HyperX pc800 (2x1GB)
  • Sapphire VGA Radeon X1950XT 256 MB
  • 3x Noctua NF-S12-1200 Case Fan 120 Mm, Wit
  • Zalman Koelpasta ZM-STG1 Super Thermal Grease
  • Spire Soundpads Kast 40-pack
Kortom:
-Kast wordt de sharkoon
-Koeler wordt de ninja
-3x 120mm fan

In reviews heb ik gelezen dat deze fans de beste airflow/lawaai verhouding hebben 17db op normaal en 8db op silent mode. Alle fan's komen eerst op silent mode
-1 voor intake (koeling hd's)
-1 voor de outtake aan de achterkant
-1 linker zij paneel op VGA kaart hoogte zodat de standaard VGA koeler z'n snavel een beetje kan houden en er niets teniet wordt gedaan aan de airflow van voor-->achter

Wanneer ik ver ga overclocken haal ik de silent gevalletjes tussen de fans weg.

De spire dempings matten ga ik op maat maken voor beide zijkanten. Wat ik over houdt werk ik weg in sowieso de bovenste 5,25" brackets welke half open zijn(stacker style)

Ohja en nog even over de maxtor's ;) 4 worden waarschijnlijk omgeruild voor 2x Seagate 320gb en 2x Western Digital 320gb Raid edition.
-2x seagate voor de data e.d.
-2x WD in raid0

[ Voor 11% gewijzigd door Appie Heijn op 02-02-2007 00:34 ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Ik weet niet precies hoe het zit met dit moederbord en cooler, maar ik weet wel dat de antec sonata een erg mooie en fijne kast is met ee ngoede indeling.

LinkedIn
BlackIntel

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Er staat in dit forum een draadje van mij waarin je kunt zien dat ik zojuist een vergelijkbaar systeem heb samengesteld (C2D, P5B-E, Scythe Ninja). En om maar gelijk tot mijn punt te komen: laat de Ninja lekker liggen, en kies een compactere koeler.

Zelf vond ik dat de koeler zeer moeilijk op het moederbord paste. Ik moest en zou er een fan aan vast monteren, anders kon ik imo net zo goed de Intel stock koeler gebruiken. De koeler zelf paste er wel op, al zie je door de structuur van dat ding heel moeilijk waar je de pinnetjes in de gaatjes moet krijgen in het moederbord. In een krappe kast als de mijne (Antec Solo) had ik erg weinig ruimte voor mijn armen en ik kon ook geen donder zien, en het is geen pretje om op de tast met pink en ringvinger zo'n enorme koeltoren te bevestigen... Overigens moest ik de koelvinnen bovenaan wat buigen zodat ik de ATX 12V kabel op mijn moederbord kon aansluiten.

En dan hebben we het nog niet over de fan die er aan zat. Eigenlijk wou ik de fan op de linkerkant monteren, maar de netwerkinterface van het moederbord zit dan in de weg. Dat gaat dus niet. Overigens zou in mijn geval de fan dan nog geen centimeter van de rear fan verwijderd zijn; vrij zinloos dus.
Daarom heb ik dus gekozen om 'm rechts te plaatsen als blow-in fan. Ik moest de fan wat omhoog rukken, en een stuk van de koelvinnen buigen omdat hij anders op een condensatortje zou botsen. Bovendien moest ik m'n geheugen (dual channel) allebei 1 slot opschuiven omdat de fan over een van je RAM slots heen hangt.

Momenteel loopt mijn cpu (zie mijn topic) gemiddeld 45 graden als ik de sensor moet geloven. De kromme montage van heatsink + fan zou hier mede oorzaak van kunnen zijn. Ik adviseer je gewoon om een lekkere kleine koeler te kopen met de fan bovenop.
Aangezien ik voordat ik deze koeler in huis haalde ook veel research had gedaan, kan ik je aanraden om de Zalman CNPS9500 te nemen. Hij scheelt echt maar een paar graadjes volgens de benchmarks. Die zijn overigens vaak niet eens representatief, want daar gooien ze meestal simpelweg de hele setup op een tafeltje en dan heb je veel minder problemen met het monteren van je koeler.

hoi

• Appie Heijn
Phrantic schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 03:55:
Er staat in dit forum een draadje van mij waarin je kunt zien dat ik zojuist een vergelijkbaar systeem heb samengesteld (C2D, P5B-E, Scythe Ninja). En om maar gelijk tot mijn punt te komen: laat de Ninja lekker liggen, en kies een compactere koeler.

Zelf vond ik dat de koeler zeer moeilijk op het moederbord paste. Ik moest en zou er een fan aan vast monteren, anders kon ik imo net zo goed de Intel stock koeler gebruiken. De koeler zelf paste er wel op, al zie je door de structuur van dat ding heel moeilijk waar je de pinnetjes in de gaatjes moet krijgen in het moederbord. In een krappe kast als de mijne (Antec Solo) had ik erg weinig ruimte voor mijn armen en ik kon ook geen donder zien, en het is geen pretje om op de tast met pink en ringvinger zo'n enorme koeltoren te bevestigen... Overigens moest ik de koelvinnen bovenaan wat buigen zodat ik de ATX 12V kabel op mijn moederbord kon aansluiten.

En dan hebben we het nog niet over de fan die er aan zat. Eigenlijk wou ik de fan op de linkerkant monteren, maar de netwerkinterface van het moederbord zit dan in de weg. Dat gaat dus niet. Overigens zou in mijn geval de fan dan nog geen centimeter van de rear fan verwijderd zijn; vrij zinloos dus.
Daarom heb ik dus gekozen om 'm rechts te plaatsen als blow-in fan. Ik moest de fan wat omhoog rukken, en een stuk van de koelvinnen buigen omdat hij anders op een condensatortje zou botsen. Bovendien moest ik m'n geheugen (dual channel) allebei 1 slot opschuiven omdat de fan over een van je RAM slots heen hangt.

Momenteel loopt mijn cpu (zie mijn topic) gemiddeld 45 graden als ik de sensor moet geloven. De kromme montage van heatsink + fan zou hier mede oorzaak van kunnen zijn. Ik adviseer je gewoon om een lekkere kleine koeler te kopen met de fan bovenop.
Aangezien ik voordat ik deze koeler in huis haalde ook veel research had gedaan, kan ik je aanraden om de Zalman CNPS9500 te nemen. Hij scheelt echt maar een paar graadjes volgens de benchmarks. Die zijn overigens vaak niet eens representatief, want daar gooien ze meestal simpelweg de hele setup op een tafeltje en dan heb je veel minder problemen met het monteren van je koeler.
Hmz nou breng je me wel erg aan het twijfelen. Kan het echter verschil maken dat ik de PLUS versie aanschaf? Die koeler was ik toch al van plan om rechts te plaatsen omdat de 120mm outtake al aan de andere kant zit.

Antec Lifestyle Solo 206 mm x 445 mm x 470 mm
Sharkoon Rebel 9 Economy Edition 200 mm x 435 mm x 486 mm

Oftewel de Antec is zelfs breder en hoger. Dat kan dan idd wel eens problemen gaan opleveren. Dan toch maar een slagje kleiner qua koeler.

Ohja moederbord wordt toch een Asus P5B Deluxe-Wifi aangezien ik toch nog een wifi kaart erbij moet hebben en deze ook nog een verbeterd heatsink concept heeft. Ohja en dual lan, je weet het maar nooit heh wanneer je dat gebruikt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Appie Heijn op 02-02-2007 09:30 ]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-01 20:30
1 ding komt in mij op ''Antec P150''

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
iets boven budget, maar zo zit ie in de P180, past perfect!

Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcreview.com/files/images/scythe-ninja/in_p180.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcreview.com/files/images/scythe-ninja/in_p180-2jpg.jpg

• Appie Heijn
NomadTitan schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:12:
1 ding komt in mij op ''Antec P150''
Heb ik ook in gedachten gehad helaas heeft deze weer geen 120mm aan de zijkant voor vga koeling, heeft dit aanzienlijke meerwaarde wanneer ik ga overclocken? Ohja en bij salland automatisering staat een waarschuwing bij deze kast ivm incompatibility met met asus moederborden
Ik ben voor sharkoon met voeding,fans,dempin €141 kwijt voor €146 heb ik de p150(met 1x extra 120mm) maar zal deze dan ook zo stil zijn als ik met de sharkoon verwacht?
DeeJayV schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:21:
iets boven budget, maar zo zit ie in de P180, past perfect!

[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik het kon betalen kwam deze er zeker maar €115 zonder voeding :? Nee bedankt.

Ohja en kan ik als ik toch voor een antec ga niet beter een sonataII nemen dan een p150

[ Voor 12% gewijzigd door Appie Heijn op 02-02-2007 09:45 ]

• NomadTitan
Appie Heijn schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:38:
[...]

Heb ik ook in gedachten gehad helaas heeft deze weer geen 120mm aan de zijkant voor vga koeling, heeft dit aanzienlijke meerwaarde wanneer ik ga overclocken? Ohja en bij salland automatisering staat een waarschuwing bij deze kast ivm incompatibility met met asus moederborden
Ik ben voor sharkoon met voeding,fans,dempin €141 kwijt voor €146 heb ik de p150(met 1x extra 120mm) maar zal deze dan ook zo stil zijn als ik met de sharkoon verwacht?

[...]

Als ik het kon betalen kwam deze er zeker maar €115 zonder voeding :? Nee bedankt.

Ohja en kan ik als ik toch voor een antec ga niet beter een sonataII nemen dan een p150
P150 is érg stil.. er zit ook nog geen goede 430 watt modulaire voeding inv an 70 euro waarde.
een aanrader van mij :P

• Appie Heijn
NomadTitan schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:38:
[...]

P150 is érg stil.. er zit ook nog geen goede 430 watt modulaire voeding inv an 70 euro waarde.
een aanrader van mij :P
Erg moeilijke keuze. Ik denk namelijk dat die sharkoon bijna geruisloos is met genoemde koeling. Enige wat hoorbaar zal zijn als ik het goed heb is m'n vga kaart en mss m'n HD's bij activiteit. Echter weet ik niet wat het geluidsniveau van de P150 is. Wat de 1 stil noemt kan de andere nog wel lawaaiig vinden. Mijn laptop(Toshiba M70-148) is idle net op het randje om naast te kunnen slapen.

• NomadTitan
Appie Heijn schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:29:
[...]

Erg moeilijke keuze. Ik denk namelijk dat die sharkoon bijna geruisloos is met genoemde koeling. Enige wat hoorbaar zal zijn als ik het goed heb is m'n vga kaart en mss m'n HD's bij activiteit. Echter weet ik niet wat het geluidsniveau van de P150 is. Wat de 1 stil noemt kan de andere nog wel lawaaiig vinden. Mijn laptop(Toshiba M70-148) is idle net op het randje om naast te kunnen slapen.
Ik zou zeggen zoek wat reviews op van de P150.. ik ga hem iig wel nemen.. ik zit nog te twijfelen over de P180 :)
Ook is de P150 gebouwd uit 1mm dik staal dus resonantie kan je wel vergeten met die kast(dat is positief :)

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik kan niet zo snel een plaatje van het interieur van de Sharkoon 9 zien. Maar de krapte bij mij heeft meer te maken met het feit dat er een stalen balk onder de voeding zit en de behuizing van de bays vrij groot is; kijk maar.

Dat de P150 niet compatibel is met Asus moederborden is onzin. Zoals je misschien weet is mijn Antec SOLO een exacte kopie van de P150, maar dan in het zwart, en met verwijderbare bay covers. Ik denk dat je over de vga koeling niet veel zorgen moet maken; die is in mijn kast zo'n 35 graden. Het is wel een van de stilste kasten die je kan vinden, al moet je de rear fan niet op de hoogste stand zetten want dan gaan je buren klagen. De P150 is economisch, als je wit mooi vindt. :) Ik moest per se een zwarte.

Overigens denk ik dat je met die P180 tegen hetzelfde probleem aan loopt als ik zo naar de plaatjes kijk. Je kan daar geen fan aan de zijkant plaatsen omdat daar het geheugen zit. Dit moet je dan opschuiven. Als je van plan bent ooit uit te breiden naar 4GB, kan je dat dus niet in combinatie met die koeling.

Oh en het voornaamste verschil tussen de P5B-E en de Plus versie is de pci indeling (en het kleurtje ;)). Waarom ben je er zo op gebrand dit moederbord te nemen? Ik denk trouwens dat je met elk ATX formaat moederbord tegen dit probleem aan loopt. Deze gast treft het zelfs nog erger. Hoe hij een geheugen stick tussen de Scythe Ninja en de fan in heeft gepropt weet ik niet, maar praktisch is het niet en hij neemt hier zelfs twee slots in beslag...

[ Voor 23% gewijzigd door Phrantic op 02-02-2007 13:49 ]

hoi

• Appie Heijn
Phrantic schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:40:
Ik kan niet zo snel een plaatje van het interieur van de Sharkoon 9 zien. Maar de krapte bij mij heeft meer te maken met het feit dat er een stalen balk onder de voeding zit en de behuizing van de bays vrij groot is; kijk maar.

Dat de P150 niet compatibel is met Asus moederborden is onzin. Zoals je misschien weet is mijn Antec SOLO een exacte kopie van de P150, maar dan in het zwart, en met verwijderbare bay covers. Ik denk dat je over de vga koeling niet veel zorgen moet maken; die is in mijn kast zo'n 35 graden. Het is wel een van de stilste kasten die je kan vinden, al moet je de rear fan niet op de hoogste stand zetten want dan gaan je buren klagen. De P150 is economisch, als je wit mooi vindt. :) Ik moest per se een zwarte.

Overigens denk ik dat je met die P180 tegen hetzelfde probleem aan loopt als ik zo naar de plaatjes kijk. Je kan daar geen fan aan de zijkant plaatsen omdat daar het geheugen zit. Dit moet je dan opschuiven. Als je van plan bent ooit uit te breiden naar 4GB, kan je dat dus niet in combinatie met die koeling.

Oh en het voornaamste verschil tussen de P5B-E en de Plus versie is de pci indeling (en het kleurtje ;)). Waarom ben je er zo op gebrand dit moederbord te nemen? Ik denk trouwens dat je met elk ATX formaat moederbord tegen dit probleem aan loopt. Deze gast treft het zelfs nog erger. Hoe hij een geheugen stick tussen de Scythe Ninja en de fan in heeft gepropt weet ik niet, maar praktisch is het niet en hij neemt hier zelfs twee slots in beslag...
Bij salland doelen ze ook meer op de voeding dat die niet compatible is met de asus bordjes.

Naar mijn weten is het grootste verschil tussen de normale en de plus versie het type transistor wat gebruikt wordt. De nieuwe zijn veel kleiner en veel beter voor overclocking. Heb gelezen dat de deluxe versie dit ook heeft. Neem nu dan ook de deluxe met wifi.

Wat die gozer betreft met ruimtegebrek. Dat wil ik dus niet :P beetje priegelen e.d. niet erg maar dit gaat natuurlijk nergens over. Vind dat bordje niet erg handig ingedeeld. Die vga kaart zit zowat over het geheugen heen.

Hier de binnenkant van de Rebel 9

• Appie Heijn
Zo net even bij de oosterburen gekeken. Kwam het volgende tegen

Thermaltake Soprano BWS €69 ruime kast dacht ik en ziet er erg mooi uit. Alleen nog even tot 12-02-2007 wachten. Maakt niet uit want dan heb ik waarschijnlijk pas mijn onderdelen binnen
Yeong Yang Cetus 5601B€62 op zich een leuke kast
Aplus Qubic CS-3010€30 Erg leuke kast voor een leuke prijs

Help welke wil ik nou :P die soprano vind ik wel erg mooi 8)
Ben er uit het wordt de soprano :D €65 bij Salland

[ Voor 3% gewijzigd door Appie Heijn op 02-02-2007 16:28 ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:17

aex351

I am the one

Fanatiek. Meestal kiezen mensen eerste de behuizing uit om vervolgens te bekijken of een bepaalde CPU cooler er wel in past. Totaal omgekeerd nu. Ik heb de Antec SOLO. Kwaliteits kast met een mooi design.

[ Voor 9% gewijzigd door aex351 op 02-02-2007 19:12 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Appie Heijn
aex351 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:11:
Fanatiek. Meestal kiezen mensen eerste de behuizing uit om vervolgens te bekijken of een bepaalde CPU cooler er wel in past. Totaal omgekeerd nu. Ik heb de Antec SOLO. Kwaliteits kast met een mooi design.
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/cases/products/soprano/blackShare/internal.jpg
Website Thermaltake Soprano
Volgens mij gaat ie daar in passen toch?
Nu ik eindelijk eruit ben wat voor kast het gaat worden ga ik toch nog eens op zoek naar een vergelijkbare koeler :)

Antec Solo vind ik ook erg mooi moet ik zeggen maar vind onderstaande toch mooier ;) ieder z'n smaak natuurlijk ik vind het een mooie combinatie namelijk --> soprano. Een chique voorkant maar toch ook wel weer een beetje "stoer" met een window. Meeste kasten met window hebben allemaal toetsers en bellen die ik helemaal niet wil. Je kunt ze 9 van de 10x toch niet uitzetten. Gekke led fans bijvoorbeeld. Erg leuk om een keer te showen maar s'nachts, nee bedankt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Appie Heijn op 02-02-2007 20:23 ]

• Appie Heijn
Ben er nou helemaal uit er komt een bigtype 120 op :9
Heb ik al eens op een c2d 6400 geplaatst werkt super! Deze heeft ook nog als voordeel dat de rest van het moederbord ook gekoeld wordt en je kunt er uitstekend mee overclocken. Tis een joekel maar het paste ook in een sunbeam kastje ;) met moeite.
Met dit ontwerp zit je ook niet met je geheugen reepjes te klooien en de heatsink is lekker ver van het moederbord verwijderd :)
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/h/hxlt11.jpg
Big Type 120

Hehe 2 maal thermaltake, niet met opzet trouwens. Eindelijk zijn de slapeloze pieker nachtjes voorbij :O

[ Voor 41% gewijzigd door Appie Heijn op 02-02-2007 20:21 ]

Pagina: 1