[Nolimits] 0 fps..

Pagina: 1
Acties:

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik wil voor mijn profielwerkstuk op school graag wat filmpjes capturen van het programma Nolimits.

Helaas werkt het programma bij mij met horten en stoten. De reactietijd in menu's is ongeveer 0.5 seconde. Als ik de simulatie induik wordt het helemaal dramatisch, de framerate zakt naar 0 fps :(.

Omdat ik nog altijd een FX5200 heb (met kapotte fan) heb ik besloten deze maar te vervangen door een Asus VGA GeForce N7600GS. Deze videokaart was namelijk stil (1) en een stuk sneller (2). Aangezien ik niet game (Theme hospital of Age of Empires 2 kon die FX5200 nog makkelijk aan) hoefde ik geen zwaardere kaart te hebben.

Nadat ik de drivers via configuratiescherm had gedeïnstalleerd rebootte ik in safe mode, verwijderde de drivers via apparaatbeheer en liep drivercleaner en cabcleaner hun nuttige taak doen. Weer een shutdown, het inbouwen van de kaart, opstarten en de drivers van nVidia kaart installeren.

Windows en dergelijke liepen lekker, dus ik probeerde het programma nog eens. Helaas liep het weer voor geen meter, zelfs nadat ik de resolutie in het programma op 400*300 had gezet!

Ik dus mailen met die mensen en die mailden terug dat het probleem wel eens kon liggen aan de drivers van mijn geluidskaart. Ik dus in apparaatbeheer de geluidskaart en on-board uitgeschakeld en opnieuw opgestart. Helaas, ook dit helpt niet.

Dus heb ik geprobeert om het programma te installeren op een laptop van het werk die hier even staat. En warempel; het werkt! En dat terwijl de desktop toch op elk gebied betere hardware heeft.

Ik heb ook nog 3dmark2006 gedraaid om te kijken of die iets kon vinden, maar deze crashte vrij snel (10 seconden) met de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.rogierslag.be/~rogiertje/got_nolimits/foutmelding_3dmark.GIF

Nou wil ik dus weten wat er mis zou kunnen zijn met de desktop.

Hieronder staan de configuraties van beide machines nog even uitgewerkt:

de desktop: http://www.rogierslag.be/~rogiertje/got_nolimits/pc2.htm
de laptop: http://www.rogierslag.be/~rogiertje/got_nolimits/laptop1.htm

De systeemeisen van nolimits zijn:
-Windows 95/98/ME/2000/XP
-Pentium PIII or better
-3D accelerated video card with at least 32 MB Video-RAM
-128mb ram or better.
-100 megs free HD space.

Nou ben ik dus echt benieuwd waardoor de sterkere machine er niks van bakt, terwijl de officelaptop met een 30 fps de boel draait.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk hebben die driver-cleaner programma's teveel weggegooid. Als er niets met je drivers aan de hand is heb je zo'n prog ook niet nodig, dan is een update of simpele verwijdering meer dan voldoende.

• rogierslag
met DriverCleaner kan je precies aangeven van welke programma's de drivers verwijderd moeten worden. Ik heb hem alleen de nVidia grafix laten verwijderen en verder niets.

Ik kan ook precies terugzien wat er is verwijderd: Dit zijn de bestanden c:\windows\system32\nv4_disp.dll en c:\windows\system32\drivers\nv4_mini.sys

Lijkt mij niet teveel...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik het zo lees staan er nog wat verwijzingen in het register verkeerd. Download regclean even en laat dat even lopen, met een beetje mazzel kom je dan een stuk verder :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rogierslag
regclean heeft helaas niet geholpen.

Verder geeft mijn PC aan in Aida32 dat de +12V lijn maar 11.32V levert. Voor mijn gevoel valt die waarde buiten de toegestane afwijking...

Ik heb al allebei de DVD-drives afgekoppeld, maar boven de 11.3 komt die niet. Als je m n beetje stresst zakt die zelfs naar 11.1V!

Zou het kunnen dat de voeding stuk is? In de bios geeft die trouwens een waarde van 11.89V aan, dus ik zal morgen een multimeter regelen zodat ik het echt kan vaststellen.

Mijn voeding is 300W. Zo zwaar is mijn systeem ook weer niet

twee HDD (maxtor)
twee DVD (NEC)
videokaart (nvidia 7600GS)
Creative geluidskaart Audigy
Firewirekaart
floppydrive
Northwood 3 GHz processor

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

rogierslag schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:57:
Verder geeft mijn PC aan in Aida32 dat de +12V lijn maar 11.32V levert. Voor mijn gevoel valt die waarde buiten de toegestane afwijking...
Jup dat is niet goed. Duw voor de zekerheid even een multimeter in een molex en meet de spanning. Als die ook 11.3V zit weet je waar het mis gaat...
Ik zie dat je dat al van plan was :)
Mijn voeding is 300W. Zo zwaar is mijn systeem ook weer niet

twee HDD (maxtor)
twee DVD (NEC)
videokaart (nvidia 7600GS)
Creative geluidskaart Audigy
Firewirekaart
floppydrive
Northwood 3 GHz processor
Ik zou dat systeem niet aan een 300W voeding te hangen, zeker niet als het een B-merk is want dat is vragen om problemen.
Aangezien je het merk niet vermeldt kan ik daar echter weinig over zeggen. Maar zo'n systeem aan een 300W is niet verstandig want het trekt behoorlijk.
Dat het loshalen van een DVD drive niet helpt voor het voltage kan zijn omdat die natuurlijk de meeste stroom gebruiken als ze in gebruik zijn. Je kunt beter eens je processor een stuk onderklokken, je Firewire kaart er uithalen en een harddisk er uithalen. Om vervolgens nog eens te meten.
Ik vermoed dat het voltage dan een stuk gezonder is.

11.3V is iig foute boel. Je voeding kan kapot zijn of gewoon te zwak (geworden). Continu een zware last trekken is niet ideaal voor ze.
Kijk maar even, ben benieuwd wat er gebeurd.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
multimeter is altijd een goed idee... maar je moet de gegevens van je on-board sensors nooit 100% geloven... die hebben meestal een redelijke afwijking... Zo heb ik wel eens een onboard sensor gezien die ~11 volt aangaf, terwijl de geijkte multimeter 12,5 volt aangaf...
Ook die programma's kunnen een afwijking hebben...

En volgens mij kan je zo'n systeem best op 300 watt draaien, zolang je niet overklokt...

edit: wat heb jij met je HDD's gedaan!!! Partitioneren is maar leuk op beperkte schaal, hoor...

[ Voor 10% gewijzigd door MeMoRy op 01-02-2007 21:59 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• Xeon_vl
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
ik heb ook geupgrade van een geforce 5200 -> 7600
hierna kon ik geen filmbestandjes afspelen, ik kreeg dezelfde melding als jij daar met 3dmark
ik heb het opgelost door mijn Chipset driver te upgraden
toen deed alles het weer

• rogierslag
Omdat het regelen van een mutimeter vandaag niet lukte, ben ik maar gaan zoeken naar updates voor mijn moederbord, zoals Xeon_vl aandraagde.

Ik heb inmiddels alle updates van mijnAsus P4PE-X/SE binnengehaald. Alleen twijfelde ik of ik ook deze update moest installeren. Kan iemand me daar duidelijkheid over geven?

• Xeon_vl
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb de drivers van mijn chipset geupdate, ik vermoed van wel.

Verwijderd

n4_disp.dll is een bekend driver probleem van nvidia. probeer de nvidia forums

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Zie ik het nu verkeerd of probeer je 3Dmark te draaien onder veilige modus? :?

Verwijderd

-ETz-Memphis Z schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:36:
dat, of met 256 kleuren :P

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:06
Volledige modus, maar screenshot opgeslagen in GIF ;) .

Verwijderd

My-life schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:40:
Volledige modus, maar screenshot opgeslagen in GIF ;) .
Maar GIF kan wel meer dan 256 kleuren aan :/

• rogierslag
-ETz-Memphis Z schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:36:
nope, het screenshot was, zoals je kon lezen, van nadat 3dmark was gecrashed. Windows zette daardoor de resolutie naar 640*480 bij een bijbehorend triest kleurenpalet van 256 kleuren...Daarom kon ik het best in GIF opslaan

Ik heb inmiddels mijn voltage nagemeten, het was gelukkig wel goed: 11.9V (met laagste 11.64V). Mijn voeding lijkt dus oke.

Wat ik nog heb gedaan: Update van chipset, intel application accelerator installeren en Whatpulse deïnstalleren. Toen kon ik wel 3Dmark06 draaien, deze had een score van 1971. Best netjes voor zo'n systeem.

Hierna verliep noLimits netjes met 60 fps :D. (als ik de AA op 0 zet heb ik 100fps). Probleem is dus verholpen.

Helaas heeft mijn moederbord alleen de beschikking over AGP 4x. Dit is tegenwoordig toch erg traag, daarom overweeg ik dan ook een compleet nieuwe PC (ik heb nog socket 478 :().

Verwijderd

Om eerlijk te zijn maakt het niet zoveel uit of je agp 4 of agp 8 hebt sinds het maar weinig extra brandbreedte geeft. Dit scheelt maar een paar fps om daar nou een nieuw moederbord voor te kopen :P. Kun je beter upgraden naar pci express.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:05:
Om eerlijk te zijn maakt het niet zoveel uit of je agp 4 of agp 8 hebt sinds het maar weinig extra brandbreedte geeft. Dit scheelt maar een paar fps om daar nou een nieuw moederbord voor te kopen :P. Kun je beter upgraden naar pci express.
Subtiel verschil: het geeft wel flink extra bandbreedte, maar die wordt nauwelijks gebruikt :)
Pagina: 1