Geen data met FTP.EXE

Pagina: 1
Acties:

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hmm... Wat gaat er fout... Ik heb op een server GuildFTP staan als FTP server en ik wil graag met de, in Windows ingebouwde, FTP client (FTP.EXE) verbinding maken om bestanden te downloaden en te uploaden. Wanneer ik dit in mijn eigen netwerk doe, dus met het interne ip adres, werkt het als een speer. Verbind ik van buitenaf, dan werkt het niet...

Wat kan ik wel? Ik kan netjes verbinding maken, gebruikersnaam en wachtwoorden invoeren, ik kan door directory's bladeren en de inhoud ervan weergeven, maar zodra ik een bestand wil downloaden of uploaden, dan is de snelheid van dat downloaden 0 kb, dus niets...

Na een tijdje zegt de FTP client 'Download failed' en in GuildFTP verschijnt dat de verbinding stuk gelopen is op 'Data socket error'. Wanneer ik via Internet Explorer inlog om te downloaden of met een FTP client, zoals LeechFTP, dan kan ik wel bestanden downloaden en uploaden.

In mijn firewall heb ik poort 20 en 21 (TCP) geforward naar de betreffende pc waar GuildFTP op staat... Wat oh wat doe ik fout?

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gokje, maar misschien moet je PASV aanzetten.

• wolly_a
  • Niet online
Helaas kan dat niet met de ingebouwde FTP.EXE van Windows... Ik wil graag deze gebruiken, omdat ik ftp opdrachten via commandline aanroep. Ik stel een scriptje samen met inloggebeuren en de bestanden die ik wil hebben en voer dat vervolgens uit....

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01
Google maar eens naar het programma FTPS.EXE Deze kan wel passive mode via command line aan. Als je deze dan gewoon in je %windir%\system32 zet dan kun je deze overal vandaan oproepen :)

• wolly_a
  • Niet online
Jippie... FTPS.EXE did the job :) Dat werkt een stuk beter! Laat ik het maar even melden voor toekomstige mensen die hier misschien naar zoeken. Werkt mooi, in principe is het een rechstreekse vervangen voor de ingebouwde FTP.EXE, zelfs alle commandline opties zijn hetzelfde.