Toon posts:

windows XP 64-bit traag??

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

hierbij wil ik graag antwoord op mijn volgende vraag, bij voorbaat dank.

laatst heb ik een pc gekocht met een AMD athlon X2 4600+, met onboard videokaart NVIDIA 6150,
en 1GB DDR2 667mhz, ik heb er Windows XP 64 bit erop geinstalleerd.

Ik heb er Counter-Strike:source, Half-life 2:deathmatch, Half-life 2, Counter Strike 1.6, en Half-life op geinstalleerd.

Maar het rare is dat wanneer ik een game start, en na servers ga zoeken, gaat alles haperen, als ik een verfijnde zoekopdracht wil hebben, en ik tik dat in, dan krijg ik de tekst pas 5 seconden later te zien.

Maar als ik eenmaal in een server zit, dan hapert niets meer, en kan ik soepel spelen, maar als Quit Game doe, dan duurt het weer heel lang voordat ie weer naar windows is teruggekeert, soms zo lang dat ik het via task manager moet laten stoppen.

Kortom:
zou het aan windows XP 64 bit liggen dat die dingen traag zijn, of aan iets anders.

want op mijn P3 liepen alle bovengenoemde games soepel zonder hapering :'(

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Waarschijnlijk moet je topictitel 64-bit zijn..

Het kan van alles zijn...Is het spel ook traag als je niet op internet zit, voor zover dat mogelijk is? Kan ook zijn dat je internetverbinding traag is en dat wacht totdat de server reageert..

Lijkt me meer aan je internet liggen...

[ Voor 71% gewijzigd door Mr_gadget op 01-02-2007 17:53 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:11
Hmm.. dit topic ben ik al eens eerder tegengekomen, en die is niet gesloten zonder reden..

Verwijderd

Topicstarter
jah sorry, ik weet ook niet waar ik em moet plaatsen

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je gebruikt geen 64-bit beta-drivers? Je weet zeker dat je onboard-VGA kaart niet de bottle-neck is? Je hebt alles al doorgemeten met Everest, MemTest, 3DMark en dergelijke? En je hebt je eigen conclusies al verbonden aan deze vraagstellingen?

*edit*
Waarom gebruik je trouwens geheugen wat, volgens mij, asynchroon aan je CPU loopt?

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 01-02-2007 17:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze niet doorgemeten, ik ga dat nu doen
ik gebruik geen 64 bit beta drivers

en sorry voor deze vraag maar hoe kan ik zien of de onboard VGa kaart de bottle neck is of niet

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-07 13:01
Misschien door je GPU. Is niet de beste... Maar daardoor zou hij niet in het menu al gaan haperen...

Verwijderd

Topicstarter
MR gadget het ligt niet aan mijn internetverbinding, want in servers heb ik bijna altijd de laagste ping, en op mijn oude PC draaide die ook soepel

• duikeend
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-03-2025
heb je toevallig zo'n fijne nvidia firewall?? dat levert alleen maar problems.. had zelf ook zo iets met het draaien van ghost recon.. kon wel om een bak koffie tijdens het opstarten, duurde 12 minuten op een 4400 x2 met 2 mb cache en 2 gig memory..

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-07 17:59

Haan

dotnetter

Chipset drivers geïnstalleerd?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 22:14
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:53:
ik heb ze niet doorgemeten, ik ga dat nu doen
ik gebruik geen 64 bit beta drivers

en sorry voor deze vraag maar hoe kan ik zien of de onboard VGa kaart de bottle neck is of niet
als je geen 64 bit drivers gebruikt, dan gebruik je gewoon een drivertje van windows dat wel in staat is om beeld te geven maar daar stopt het ook. Deze word automatisch gebruikt zodat je kan werken in de windows omgeving zodat je de correcte drivers kunt gebruiken. Of met andere woorden, zorg dat je 64-bit drivers hebt, vind je ze niet of werken ze niet of maar half, dan heb je pech (reden waarom ik niet naar 64 bit os ben overgestapt...)

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 16:29
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:55:
MR gadget het ligt niet aan mijn internetverbinding, want in servers heb ik bijna altijd de laagste ping, en op mijn oude PC draaide die ook soepel
dat je de laagste ping hebt wil niet zo heel veel zeggen over je verbinding dat wil meer iets zeggen over de afstand van je pc naar die server.

Verwijderd

Topicstarter
duikeend

jah ik heb toevallig die nvidia firewall hoe zet ik em dan voorgoed uit:D

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:01:
duikeend

Hint: Add/Remove Programs?

*edit*
Vaag trouwens dat je die software hebt; die staat namelijk NIET op de support-site van de maker van je moederbord.

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 01-02-2007 18:04 ]

• duikeend
duikeend

je kumt um gewoon uitschakelen als je rechts op het icoontje klikt.. of zoals ik gedaan heb een extra netwerkkaart steken en de onboard versies uitgeschakeld

• MAX3400

MAX3400

duikeend schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:04:
[...]

je kumt um gewoon uitschakelen als je rechts op het icoontje klikt.. of zoals ik gedaan heb een extra netwerkkaart steken en de onboard versies uitgeschakeld
Ja, jij bent lekker. Sorry dat ik het zeg; maar als je een mobo koopt met onboard NIC's, wat is het dan voor antwoord om ze uit te schakelen en een PCI-NIC erin te schroeven? 8)7 |:(

• duikeend
MAX3400 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:05:
[...]

Ja, jij bent lekker. Sorry dat ik het zeg; maar als je een mobo koopt met onboard NIC's, wat is het dan voor antwoord om ze uit te schakelen en een PCI-NIC erin te schroeven? 8)7 |:(
je hebt helemaal gelijk!! dat is ook achterlijk!!! alleen ik heb die 2 onboard exemplaren nooit goed werkend gekregen met de firewall aan. bovendien is een intel nic toch echt sneller in mijn geval..

• MAX3400

MAX3400

duikeend schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:07:
[...]

je hebt helemaal gelijk!! dat is ook achterlijk!!! alleen ik heb die 2 onboard exemplaren nooit goed werkend gekregen met de firewall aan. bovendien is een intel nic toch echt sneller in mijn geval..
offtopic:
Wedje leggen; met mijn Nvidia-NIC zit ik gewoon tegen de max aan van Cat5/100Mbit; ik draai daar zonder problemen 20GB overheen met 12.3MB per seconde!

In ieder geval; je oplossing is niet handig en ik vind eigenlijk dat de topic-starter eens wat meer info moet gaan geven en zelfhulp moet toepassen naar aanleiding van alle hints die tot op heden in (gesloten) topics zijn gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
wat voor meer info moet ik dan gaan geven

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Ik gebruik ook xp64, en 't draait bij mij erg lekker. >:) Ik heb het idee dat je processor het probleem is, niet qua performance. Maar door het feit dat steam niet lekker draait met athlon64 x2 cpu's. Wat je kunt doen is het volgende;

Nadat je steam hebt opgestart, taskmanager(taakbeheer) klik rmk op steam.exe en zet affinity op "cpu 1".

succes!

edit: Mits je nog steeds/verder problemen hebt met steam(games), kijk dan even hier>>>>Klik!

[ Voor 18% gewijzigd door Xadeon op 01-02-2007 18:20 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
duikeend

probeer jij eens een MP COD2 game te spelen met isdn :/

you had me at EHLO

• duikeend
MAX3400 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:08:
[...]

offtopic:
Wedje leggen; met mijn Nvidia-NIC zit ik gewoon tegen de max aan van Cat5/100Mbit; ik draai daar zonder problemen 20GB overheen met 12.3MB per seconde!

In ieder geval; je oplossing is niet handig en ik vind eigenlijk dat de topic-starter eens wat meer info moet gaan geven en zelfhulp moet toepassen naar aanleiding van alle hints die tot op heden in (gesloten) topics zijn gegeven.
ben het helemaal met je eens dat we wat meer info mogen..wat betreft mijn oplossing; ik stel alleen dat ie die firewall even uitschakeld (en niet de-installed). de firewall software zit trouwens meegebakken in de forceware drivers en staat niet los op de site (of begrijp ik je verkeerd)

een andere oplossing kan zijn om een andere forceware 64 bit te proberen.

off topic: ik draai dual gigabit lan over sftp kabel, geloof me als ik zeg dat een intel gigabit nic dan echt de onboard eruit draait

• duikeend
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:12:
wat voor meer info moet ik dan gaan geven
meer hardware info zoals type moederboard, voeding welke driver versies etc...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de firewall verwijderd, maar volgens mij merk ik er pas wat van, als ik mijn PC opnieuw heb gestart

Verwijderd

Topicstarter
het type moederbord is asus m2npv-mx, en de voeding is cooler master 350W

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de laatste driver versies voor mijn videokaart geinstalleerd

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Ghostmt, gebruik even de edit knop (rechtsboven in je post) wil je? Verder, heb je mn post wel gelezen? :?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
Xadeon schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:15:
Ik gebruik ook xp64, en 't draait bij mij erg lekker. >:) Ik heb het idee dat je processor het probleem is, niet qua performance. Maar door het feit dat steam niet lekker draait met athlon64 x2 cpu's. Wat je kunt doen is het volgende;

Nadat je steam hebt opgestart, taskmanager(taakbeheer) klik rmk op steam.exe en zet affinity op "cpu 1".

succes!

edit: Mits je nog steeds/verder problemen hebt met steam(games), kijk dan even hier>>>>Klik!
ik had dat al een keer gedaan maar dat hielp niets

Verwijderd

Topicstarter
Xadeon ik ben naar die site gegaan die je hebt opgegeven, en ik heb het wat doorgenomen, en dingen als dual core optimizer heb ik al geinstalleerd, AMD driver heb ik ook geinstalleerd, alleen snap ik een ding niet

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0 )partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partiti on(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /bootlogo /usepmtimer
moet ik de regel /usepmtimer zo invoegen dat het zoals hieronder moet komen te staan dus zo:

/usepmtimer
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0 )partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partiti on(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /bootlogo /usepmtimer

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet hoe het komt misschien door die dual core optimizer opnieuw te hebben geinstalleerd, misschien door die regel toe te voegen van /usepmtimer, misschien door die firewall te deinstalleren

hoe dan ook alles werkt nu perfect

ik wil iedereen bedanken die hierop heeft gereageerd

echt bedankt jongens

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En zo is het weer genoeg geweest; je negeert alle regels die op dit forum gelden; je topictitel is niet goed; je topic staat in het verkeerde subforum en je weet ook de edit-button nog eens niet te vinden.

Ik stel voor dat je voortaan wat harder je best doet op je topic dan je tot nu toe hebt laten zien want dit gaat je op geen enkele manier verderhelpen. Daarnaast ben je hierop al door meerdere moderators op gewezen dus ik hoop dat het nu eens doordringt

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.