Toon posts:

Laptop vervangen voor desktop???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een acer 1692 wlmi. die heeft een centrino 740 met 1024 mb ddr2 en een x700 videokaart. nu zit ik eraan te denken om die te vervangen voor een desktop met een 4000+ x2 met 1024 mb ddr2 en een 7600 gs videokaart.
de desktop heeft vista en de laptop windows xp.

nu zit ik te twijfelen of ik er op vooruit zou gaan wat de snelheid betreft. voornamelijk gewoon computer gebruik, maar ook wel een een spel zoals WOW.

maar vooral of ik vista een stuk beter kan draaien op de desktop.???

de desktop is 7200 rpm en de laptop 4200 rpm

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik weet wel zeker dat je er aan snelheid veel op vooruit gaat! Zeker bij zwaar gebruik..

alleen bij minder intensief gebruik zal je laptop qua performance zeker ook nog wel voldoen :) tenzij je echt recente (en dus zware) games wilt spelen..

Verwijderd

Topicstarter
het is meer wow dat is beetje casual speel. maar heb wel vaak dat ik meerdere dingen tegelijk doe. vandaar ook de dual core amd. maar of het zo een groot verschil is wist ik niet. vandaar dus de vraag. centrino is ook best snel.

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
ja qua games/videokaarten kan ik je niet veel vertellen aangezien ik zelf vrijwel nooit wat doe wat dat betreft, en als ik al wat doe dan zijn het toch vrij oude spellen..

<offtopic>
Ik ben wel geïnteresseerd in je verhaal, heb zelf een paar maanden geleden een laptop gekocht voor de studie (Turion X2 TL50, 1024mb, Geforce Go 6100-128mb shared) en merk nu dat het wel een beetje overkill is geweest aangezien ik er toch ook binnen afzienbare tijd een desktop bijkoop, puur vanwege het fijner achter de pc zitten en met name de houding/rsi.. ik denk nu weleens waarom heb ik die laptop gekocht, je hebt als student zo'n ding wel nodig maar niet zo'n ding als ik nu heb..
</offtopic>

ik weet niet wat ik verder voor je kan doen, ik kan je alleen vertellen dat het zeer zeker sneller zal zijn maar dat is niet zo moeilijk denk ik :P

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:48
Tsja, ik neem een enorm game monster om ook op school eens een spel te spelen :+. Verder lekker in de kamer gamen aan de tafel ipv boven op mn kamertje... Heb dit veel liever dan een budget laptop en een PC die ongeveer evensnel zou zijn (net iets beter). Ik heb nu mn kracht iig op iedere plek.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26
Het blijft altijd een beetje kwakkelen met laptops....

Voordelen :

1. Sleek design. Je klapt hem dicht, doet hem in de lade en je bureau is netjes.
2. Portable, ff van het bureau naar de bank kan gewoon. (ookal laat 80% hem altijd op het bureau staan, bron logitech ;) )

Nadelen :

1. Duurder als een vergelijkbare desktop qua specs.
2. Je hebt een monster laptop nodig als je wilt gamen, en die zijn helemaal duur.
3. Als ze kapot gaan is het meestal meteen einde verhaal als je geen garantie meer hebt. Reparaties zijn erg duur.
4. Minder ergonomisch in gebruik, een desktop werkt/kijkt over het algemeen gewoon fijner. Laptop toetsenbordjes en muisjes zijn erg klein en alleen voor kinderhandjes geschikt. Tenzij je weer zo'n monster desktop-replacement laptop koopt, en wederom ook erg duur zijn.
5. Vrijwel niet upgradeable. Geheugen bijplaatsen of harddisk vervangen ok, maar videokaart upgraden of een wat groter/beter scherm gaat niet door.

Ik blijf nog wel een tijdje desktoppen ben ik bang. :)

• GENETX
Hangt er van af.. Ik ben altijd low-end tot mid-end gewend en dan het liefst van de vorige generatie, gamen wilde altijd prima. Nu heb ik tenminste een mid-end van de huidige generatie en dat vind ik snel zat, zeker voor 1280x800 pixels. Tot voor kort had je voor 1000 euro mijn laptopje, en dat is echt niet verkeerd :P

Verwijderd

Ik kan ook geen keuze maken. Heb een desktop boven staan in de werkkamer. Beneden een labtop, een simpel moddelletje. En ik zit nu op de bank tv te kijken met dat ding op m'n schoot. Wireless internet, een vnc sessie op de desktop boven om te kijken of er iets gebeurt op irc. De desktop voor het zware werk, de labtop voor het mobiele werk. Ik zou geen keuze kunnen maken.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie dat er meer mensen zijn met dit dilemma.
alleen heeft iemand nog tips wat betreft de snelheid en of ik er echt op vooruit zou gaan?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 07:43 . Reden: koffiegebrek en spelfoutopstapeling.... ]

• GENETX
Je gaat er zeker op vooruit. Dat lijkt me duidelijk. Ten eerste een dualcore cpu en ook een wat betere graka.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Je gaat er qua snelheid zeker op vooruit. Alleen zou ik wel een GT serie overwegen i.p.v. een GS. Als je de bucks hebt voor een 7600GT zou ik dit zeker doen, je krijt er geen spijt van.

Zou wel een bekend en veel verkocht merk nemen zodat je eventueel later nog een tweede bij kan plaatsen in SLI mochten de game prestaties te ver afnemen.... (persoonlijk)

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
geld heb ik niet. das dus het probleem haha maar ik kan mn laptop wel verkopen en heb wel wat geld over voor die upgrade naar de desktop. is voor mij ook makkelijker denk

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 10:52 ]

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:06
Meerdere dingen tegelijk doen zegt imho weinig over over de mate waarin een dual core voordelen bied. Ik ben vaak ook met meerdere dingen tegelijk bezig, maar vereweg de meeste tijd is de processor (P-m @ 1.6 Ghz) maar enkele tot een 10 tot 20 procenten in gebruik. Gebruik je applicaties die wel de processor zwaar belasten als dan niet multi threaded dan zal een dual core processor voordelen bieden. Gebruik je echter applicaties die de harde schijf zwaar belasten dan kan je beter een snellere schijf in je laptop schroeven.

Kijk waar je de beperkingen van je huidige systeem liggen en wat het kost om dit te verbeteren, laat je niet verblinden / meeslepen door de dual core hype, ze bieden voordelen, maar zijn zeker niet zaligmakend. Iedereen moet zelf bepalen wat hij of zij doet, maar ik heb al mee gemaakt dat mensen 1000 euro spendeerde aan een nieuw systeem, terwijl het oude systeem nog prima was en eigenlijk alleen wat extra geheugen a 100 euro nodig had.

@Wouter87, je kan inderdaad een desktop erbij kopen, maar je zou natuurlijk ook kunnen kijken naar een laptopstandaard (los scherm kan natuurlijk ook) om het scherm naar een betere positie te krijgen. Koop ook nog een normaal toetsenbord en muis erbij dan heb je thuis de voordelen van een desktop en op lokatie te voordelen die een laptop bied.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Pagina: 1