Ik ben bezig met een media-wiki omgeving aan het opzetten voor mijn afdeling op het werk, nu gaat dat allemaal wel goed maar ik moet ook weten hoe ik de sql kan back uppen voor evt. upgrades ed. Ik heb bijna geen verstand van sql alleen maar dat ik via phpmyadmin (in xampp nu nog) daar een beetje weet waar wat ongeveer staat zoals users ed.
Op diverse sites staat zo'n beetje beschreven over een sqldump voor de back up en dat er een bepaalde regel, code moet worden weergegeven in shell/ telnet... diverse zaken geprobeerd maar ik ben het spoor kwijt...
het zou gaan om bv. een volgende regel:
mysqldump -u root -p wikidb > wikidb_20051223.sql
en op sql staat dit,
shell> mysqldump --tab=/path/to/some/dir --opt db_name
op media wiki:
Database Backups with Shell Access
1. Make a backup of your database with mysqldump (see mysqldump for old versions, or for MySQL 4.1.x)
2. Use the command:
mysqldump -u wikiuser -p wikidb > wikiuser-wikidb-mediawiki-1.2.6-2004-06-23.sql
3. Copy your mysql dump to a temporary file using: cp db.sql iso-db.sql.
Ik begrijp wel wat ongeveer de bedoeling moet zijn maar waar en hoe moet ik alles ingeven... misschien is het achteraf heel simpel maar zoals eerder gezegd no experience met mysql...
als iemand me ff snel stap voor stap op weg kan helpen ... helden aktie...
Greets,
Tom
Op diverse sites staat zo'n beetje beschreven over een sqldump voor de back up en dat er een bepaalde regel, code moet worden weergegeven in shell/ telnet... diverse zaken geprobeerd maar ik ben het spoor kwijt...
het zou gaan om bv. een volgende regel:
mysqldump -u root -p wikidb > wikidb_20051223.sql
en op sql staat dit,
shell> mysqldump --tab=/path/to/some/dir --opt db_name
op media wiki:
Database Backups with Shell Access
1. Make a backup of your database with mysqldump (see mysqldump for old versions, or for MySQL 4.1.x)
2. Use the command:
mysqldump -u wikiuser -p wikidb > wikiuser-wikidb-mediawiki-1.2.6-2004-06-23.sql
3. Copy your mysql dump to a temporary file using: cp db.sql iso-db.sql.
Ik begrijp wel wat ongeveer de bedoeling moet zijn maar waar en hoe moet ik alles ingeven... misschien is het achteraf heel simpel maar zoals eerder gezegd no experience met mysql...
als iemand me ff snel stap voor stap op weg kan helpen ... helden aktie...
Greets,
Tom